Prihláste sa alebo registrujte do Webparty a zdieľajte svoje názory a zážitky s ostatnými.

  • Doktor_Zivago
    30. 6. 2025, 16:34

    Sledujete uz niekde predpovede pocasia? Niektore vyzeraju dost sialene :)

  • Murdoc
    30. 6. 2025, 09:45

    vladko67, haloo... ? :D

  • bezo
    30. 6. 2025, 08:44

    dá sa okúpať na tzv. ostrove viď mapa. Je tam aj bufet ;-)
    https://maps.app.goo.gl/beQteJm6RXjRoZZm8

  • Doktor_Zivago
    30. 6. 2025, 08:23

    Ludi z Trencina alebo Trencina znali ludia - kde sa da u vas okupat? Viem, ze tam mate kupalisko. Da sa aj niekde vo Vahu?

  • havo
    29. 6. 2025, 21:27

    respekt @emo. Presne tak to bolo.

  • Captain_Obvious
    29. 6. 2025, 21:07

    btw tento rok mi chyba prijemna hudba typu Rozi Plain v 2023

  • Jan
    28. 6. 2025, 23:11

    Ja by som mal jednu otazku ohľadom budgetu festivalu...nemá to byť rýpanie, skor čistá zvedavosť...a teda zaujima ma, prečo festival ako Pohoda, ktorý je rokmi overená značka má budget cca 4 miliony eur na interpretov a festival Rubicon, ktorý funguje tuším od roku 2022 si môže dovoliť zaplatiť Kanye Westa, vraj za 7 milionov euro...a teda nechcel by som ho ani zadarmo, ale o to tu nejde, ide o tie budgety, že ma zaujíma dôvod. Dík za odpoveď ak niekto do toho vidí.

  • Honza_H
    27. 6. 2025, 23:17

    Zdravím po dlouhé době ! :)

    Trochu jsem váhal zda tady otevřít toto bolestivé téma dva týdny před festivalem, ale zdá se mi to celkem legitimní a v případě odpovědi ze strany týmu Pohody snad i přínosné co se týče pocitu bezpečnosti na festivalu tento rok.

    Přiznám se že když jsem odcházel z Pohody minulý rok po bouřce z letiště, myslel jsem že je to naposled. Moje úleva z toho, že se nakonec nikomu nic tragicky závažného nestalo a že festival může dál pokračovat, byla obrovská. Přesto pro mne visí ve vzduchu otázky na které jsem čekal že dostaneme v určitý moment odpověď. Osobně jsem je zatím nikde nenašel.

    Předně : z jakého důvodu spadl hlavní stan ? Byly nárazy větru silnější než to co měl oficiálně vydržet ? Pokud ne, kdo nese zodpovědnost za jeho pád a existuje v současnosti soudní řízení ohledně této otázky ?

    Co se týče krizové komunikace, nepochybuji nad tím že organizační tým Pohody se snažil udělat v daný moment maximum, výsledek podle mne přesto nebyl dostačující.

    Moje osobní vzpomínka : pár minut minut před začátkem bouřky jsme byli s taťkou a s kamarádkou v Tanečním Dómu, kde jsme nedostali co se týče meteorologické situace žádné informace (v určitý moment jsem pouze z dálky napůl zaslechl instrukce z hlavní stage) a to ani skrz mobilní aplikaci. Bylo v ten moment podle organizačního týmu bezpečné zůstat v koncertních stanech ? Pokud ne, proč nebyly všechny tyto stany evakuovány ?

    V určitý moment na nás začal někdo řvát ať všichni běží pryč, že stan může brzy začít padat. Dodnes nevím zda to byl někdo z týmu Pohody či pouhý návštěvník festivalu. Proč nám nedal někdo nějakým způsobem jasnější instrukce ?

    Každopádně jsem velmi rád, že se Pohoda rozhodla, pokud jsem to dobře pochopil, vyměnit tento rok všechny ty modré stany za bezpečnější stavby. Chápu i to že i ty předchozí měly být teoreticky velmi bezpečné, realita je však bohužel taková že největší stan spadl, ten menší ve kterém jsem osobně byl k tomu asi neměl daleko, a bylo by myslím fér, vůči všem návštěvníkům a návštěvnicím, ujasnit proč se festival na začátku bouřky nerozhodl vyhnat všechny lidi z těch stanů ven, především prostředkem přímé komunikace na samotných stagích.

    • LP
      28. 6. 2025, 09:07

      @Honza_H Bolo by fajn keby tu bol jasny system varovania cez aplikaciu, alebo cez SMS (pre registrovanych ucastnikov). Nie je problem nieco take urobit technicky. Minuly rocnik to bolo absolutne nezvladnute, ziadne varovania, 10 minut pred tym masakrom sme si kupovali pizzu v jedinom stanku kde nebol rad. Do poslednej chvile sme si mysleli ze len proste pride dazd a to je vsetko, o 5 minut na to sme sa pozerali s jedneho zo stanu (toho co vydrzal) na horizontalne sive ciary.

    • PeggySue
      28. 6. 2025, 12:43

      @Honza_H Súhlasím s otázkami a jednu pridávam:
      mohli by napísať kam sa odporúčajú schovať návštevníkom počas búrky? Hlavne množstvu denne dochádzajúcich, ktorí nemajú možnosť sa schovať ani do vlastného stanu ani auta, čo býva väčšinou odporúčané.
      Ešte býva aj pokyn učupiť sa vo voľnom priestranstve a čakať kým búrka pominie, ale fakt neviem koľko ľudí toto poslúchne.

    • Captain_Obvious
      28. 6. 2025, 16:45

      @Honza_H myslim ze viacere info su zname, stan mal vydrzat viac ale nevydrzal, stale prebieha presetrovanie (nemyslim policajne vysetrovanie), na sudne konanie tym padom je este cas, pokial ide o upozornovanie tak to treba zlepsit ale nie preto ze by to bolo zle ale preto ze to musi byt este lepsie, cize radsej sms ako notifikacie do appky a podobne a urcite by ma zaujimalo kde sa maju schovat ti co tam pridu bez auta a nespia tam

    • haluzman
      28. 6. 2025, 20:57

      @Honza_H nechapem o co ti ide. ak sa bojis ze sa ti nieco stane, ostan doma. pohoda robi absolutne vsetko preto aby boli ludia v bezpeci, ovela viac, ako akykolvek iny festival v europe. ak chces aby ti festival nahradil maminku, naozaj nikam nechod. pretoze na takej akcii ako festak, kde je 30 000 ludi sa neda spravit vsetko dokonale. to neexistuje na ziadnej akcii na svete. to co sa stalo minuly rok je extrem, ktory nastane tak raz za 100 rokov, chcel by som vidiet teba ako by si reagoval na taku situaciu. pohoda urobila maximum pre bezpecnost ludi na festaku. mala tie najlepsie stany, tych najlepsich meterologov zo shmu, a ak chces na niekoho hodit vinu, tak pravdepodobne prave na niekoho zo shmu, pretoze oni boli zodpovendi za predpoved pocasia. pohoda uz 15 rokov vyuziva ich sluzby, a kedze ich typek si nebol isty, ci ta burka festak obide alebo nie, tak cakali, co sa stane. ak toto nechapes, uz nechod na ziadne festaky. nikdy

    • Genie
      28. 6. 2025, 21:16

      @haluzman Ahoj, tento typ reakcie mi pripada velmi nevhodny na uplne normalnu otazku.

    • haluzman
      28. 6. 2025, 21:21

      @Genie odpoved je uplne normane na uplne normalu otazku. neviem aku inu odpoved ocakavas

    • Honza_H
      28. 6. 2025, 23:47

      @PeggySue Díky za doplnění a otázku která myslím z velké části dobře shrnuje jádro problému. Doufám že dostaneme odpověď ?

      @haluzman Asi spíš no comment, lepší by bylo si takovýto paternalistický tón odpustit. Jen bych možná dodal to že v době klimatických změn bohužel podobná situace může nastat mnohem častěji než jednou za sto let, otázka není na koho házet vinu či ne, ale připravit se kolektivně lépe na podobné situace a třeba nějakou zpětnou vazbou pomoct Pohodě k tomu, aby podobný zmatek jako minulý rok v budoucnu případně nenastal , minimálně ne v takové míře.

    • emo
      29. 6. 2025, 04:41

      @Honza_H ahoj, dosť to tu bolo diskutované, ak existuje záznam historie rok späť čo myslím že áno, vráť sa tam. trošku chápem aj nechápem čo píšeš a skusim ked si pamatam 1. vyhnat ludi zo stanu - pokial nepresiahne vietor silu odolnosti stanu, je to čistý nezmysel. Tu vietor nepresiahol unosnosť stanu. Vyjadrovalo sa k tomu kopec ľudi vrátane meteorologa so záznamom presnej sily vetra. Komentoval to vedy priamo aj organizátor Grape-u, že na Grape presne tento stan odolal vyššiemu vetru a jeho odolnosť je ešte vyššia. V tom prípade boli ľudia správne upozornení na to aby odstúpili od stlpov ktore su v tomto pripade bleskozvodmi. Pri bežnej burke su tieto stany bezpečné, problém je vietor. Predstav si že maš zodpovednosť za ten stan. Ak ľudí vyženieš - pri presune ich môže zasiahnuť blesk, môže ich trafiť letiaci predmet, može ich zhodiť vietor... v stane ich máš absolútne pod kontrolou... su chranení pred bleskom a v prípade že blesk trafí stlp a niekto tam omdlie vieš ho tam okamžite zachrániť, pracuješ v suchu, dávaš masáž srdca, privolal si zdravotníkov na presne určené miesto kde sú okamžite... nevytvoril si paniku... To rozhodnutie je veľmi ťažké a pokiaľ nema stan podla predpovede spadnut, určite by sa priklanam nechat si tu ludi čo tu uviazli... Nikoho sa nechcem dotknut, ale mam tu tých najnezodpovednejších a najstratenejších. 2. všetci čo chceli odist boli davno preč a to mimo arealu. Trochu nechapem ako pišeš že si o ničom nevedel. mna upozornovali priamo brigadnici 3 hodiny pred, 2 hodiny pred, potom hodinu pred z podia a aj pred pridavkom z podia, ešte sme sa vratili na pridavok a aj tak som sa v pohode vratil do bezpečia a zabezpečil sa. Všetci komplet kolo mna boli na radaroch,aký je stav a čo sa chysta ma informovalo minimalne 50 ludi a vsetci o tom hovorili. Kravanisti ked prisla smršť išiel som cez karavanove mestečko a komplet všetci boli zbaleni a stiahnute pristrešky. myslím tam rozložený fakt iba jeden karavan max 2, uličky boli uplne prazdne, práve že som žasol. Všetky deti zo stanoveho mestečka a detskej scény boli buď davno mimo areálu, o burke kazdy vedel a veľká časť festivalu areál opustila, evakuacia bola super a bez zapchy. šľapalo to ako hodinky, deti čo ostali boli už vo veži - v pevnej stavbe. Iste niektore ostali vonku a skrývali sa na poslednu chvilu. sanitky boli priamo v centre arealu a pendlovali a tiež volne. Karavanisti hromadne prikladne brali ludi do azylu k sebe. taku masu ludi samozrejme nejde ustat... 3. smršť vznikla pomerne krátko pred tým a je presne popisaný jej vznik a smer. Na Pohodu padol downburst, resp. možno aj viac - pozri vo vyhladavači určite najdeš priamo vyjadrenie meteorologa z Pohody. Aspoň čo matne pamatam bol to microburst, uplne bežny na SK, v takom prípade ti mozno nepomoze ani že maš stan správane postavený krátkou stranou na smer vetra a perfektne zakotvený, lebo vietor prichádza od centra burstu. Kto nemal stan zakotvený a ocitol sa blízko centra pravdepodobne mu stan rozsekalo. 2009 sme mali stan správne postavený na tu stranu odkial najviac na letisku prichadza burka, tesne pred burkou som ho kotvil prežili sme to uplne vpohode. Ine stany ale rozsekalo. Aj vtedy tam už vietor dvihal šapito kde hral Kašparek v rohliku odkiaľ som bral ženu a dieťa... žasol som ako su ludia nezodpovední a že to nevidia... ukázal som im ako jeden stlp dviha asi 10 cm do vzduchu a oni mykli plecom. 4. ako sa správať? Nápojove stavy zavrete, tam sme boli tento rok, od auta som sa tam vratil k žene - sú bezpečné - oceľova konštrukcia zavetrená v krajných poliach - diagonály v poliach ,táto konštrukcia je tak stavaná, že pri silnom vetre rozfláka skor plachtu ako by sa vôbec deformovala. Auto - bezpečný úkryt - faradayova klietka. Pri hlasení burky,mne susedia vždy hlasili na minutu presne čo kde odkial, radar je na 99% spolahlivy, ak sa na to necitiš tak opusti festival na ten čas. Je to ako pýtať sa čo robiť v prírode ked je burka,ak o nej vieš tak tam nebuď v tom čase, ak sa citiš tak sa zabzepeč. Stany stavať s pevným kotvením, napnúť a pozapínať smer cca na západ krátkou stranou,kto videl odkiaľ tam vždy príde čierňava, tak presne tam, presne z toho smeru prišiel vždy vietor. Pri blízkom udere blesku, ľudia strácajú vedomie. Poskytuje sa masáž srdca, nie úmelé dýchanie. Rytmus masáže srdca je ako vianočná skladba Rolničky, rolničky. Pri presune vždy venuj pozornosť od smeru vetra - odtiaľ ťa môže trafiť letiaci predmet. Pri vetre je najlpešie skryť sa za čokolvek stabilné - auto, maringotka, aj ten stan v bezpečnej vzdialenosti - on keby spadol spadne na mieste. downburst trva iba par minut 2-15 min. Obvykle je práve veľmi krátky - je to silný prud vzduchu zhora ktorý pri náraze na zem sa odrazí na všetky strany

    • Murdoc
      29. 6. 2025, 12:38

      @Honza_H je mi líto žes zažil pocit chaosu a zmatku. Na Orangi jsme dostali info, že se blíží bouřka a že se přerušuje program a určitě i zazněly nějaké pokyny jak se chovat (bohužel si to už nepamatuju doslova). moje zkušenost je taková, že jsem v poklidu odešel přečkat bouřku do svého stanu, a o pádu velkého stanu jsem neměl ani potuchy. Tak sem to dělal i v minulosti když se kvůli extrémům počasí přerušoval program a myslím že to tak vždycky říkají i organizátoři - nejbezpečnější je stan nebo auto. Tímhle se řídím a nečekám, až mi někdo řekne, co mám dělat. Otázka je i paklize by někdo v aréně lidi posílal pryč do stanů

    • Murdoc
      29. 6. 2025, 12:44

      @Murdoch ...jak moc by se tím řídili, obzvlášť pokud už venku lilo případně jak dlouho by trvalo, než by se dali do pohybu a jestli by už nebylo pozdě. Všechno to jsou kdyby...
      Nicméně jak už bylo asi stokrát řečeno, větrné podmínky nebyly předpovídané tak silné, že by měly ohrozit stan. Proto asi nikdo ani lidí ze stanu nevyháněl. Přesto stan spadnul a myslím že posledně (po roce 2009) trvalo dokazování a prošetřování také celkem dlouho.

    • Captain_Obvious
      29. 6. 2025, 15:31

      @Honza_H treba povedat aj jednu vec a to ze vacsina ludi sralo na nejake predpovede a upozornenia, zacali to brat vbazne a utekat uz ked bolo dost neskoro, takze treba popracovat este viac na upozornovani a davani info lebo ludia su ludia

    • Peter_BB
      29. 6. 2025, 18:58

      @Captain_Obvious Suhlasim, a len dodam, ze v specifickej situacii su ucastnici, ktori nemaju v arealy stany (Trencania a "kyvadlovkari z/do Teplic). Ich zdravie ci nenodaj aj zivot mozu zavisiet nielen na infe vcas vopred, ale aj na zodpovednom pristupe nas stanujucich ucastnikov, kt. by sme im/vam zrejme nemali zaberar flek.v bezpecnych krytych koncertnych stanoch ci skor stavbach (Magic mirrors a pod.). Hoc je dokonale informovanie nemozne, aj s ohladom na klimaticke zmeny a technologicky pokrok, a zrejme nie prilis vysoke dodatocne financne naklady, je.toto verim relevantna tema na pokec teraz ked sme uz stravili krizenia :)

    • katseft
      29. 6. 2025, 22:14

      @Peter_BB
      Peťo, k tomu by som ešte dodala, že ak vieme o cezpoľných kamarátoch, tak ich prizvať do svojho stanu.. minulý rok som sa teda v tom svojom dosť bála a musela som to tam pretrpieť sama takže by mi určite psychicky pomohlo, keby tam bol niekto so mnou, a zároveň by som mu pomohla :)

    • Peter_BB
      30. 6. 2025, 15:57

      @katseft Absolutne suhlasim. Na stretnuti WP, ak by ste prisli aj "ne-stanovi", sa mozeme pripadne dohodnut (mal by som byt na 99 % sam v stane Coleman Boa kt. je dost mozne stavany na extremny vietor).

  • tack
    26. 6. 2025, 17:16

    Mäkké techniky v praxi

  • Murdoc
    26. 6. 2025, 09:50

    Dnes Michal na FMku: Rádio aktívna zóna bude i letos. Set 90 minut budou mít Fontaines DC, QOTSA a Massivve Attack. Iggy bude v Trenčíně bytovaný už před festivalem :) Berlin a FCKKVLT budou mít speciální sety. Mapa bude trochu jiná oproti předchozím rokům. Aréna bude na novém místě, bude to bílý stan s černým vnitřkem. Bude více kopulovitých staveb - zřejmě krok k větší bezpečnosti.

Webparty — Prihlásiť sa

Zabudnuté heslo

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

alebo

Nemáte účet?

Registrovať sa

Pripojte sa do komunity Webparty, zaregistrujte sa

Prihlásiť sa cez Facebook Prihlásiť sa cez Google Prihlásiť sa cez Twitter Registrovať sa emailom

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

Už máte účet?

Prihlásiť sa