Letisko Trenčín 11 — 13 júl 2024

Prihláste sa alebo registrujte do Webparty a zdieľajte svoje názory a zážitky s ostatnými.

  • MartinaC
    9. 12. 2016, 18:48

    Aphex by EXTREMNE potesil. Alebo Nicolas Jaar. Aj Talabot. AJ Death Grips

  • michal
    9. 12. 2016, 13:31

    Ahojte. Moja odpoved na temu Stvrtok na Pohode.
    FILOZOFIA: Stvrtok som vymyslel ako den, kedy sa maju stretnut ludia na jednom mieste a zazit festivalovu zahrievacku. Daleko blizsi mi je koncept minuleho roka, ako koncept s 6 fungujucimi scenami (kam sme uleteli par rokov dozadu), lebo sa uplne stratila zakladna myslienka, s ktorou sme tento den pridali. Zahrievaju sa nielen navstevnici (nalada bola minuly rok presne taka, ako si ju predstavujem), ale aj tim, areal, cely festival. Minuly rok to dopadlo z nasho pohladu vynikajuco a ohlasy sme mali vyborne. Ak niekto nestoji o to, co je povodnou myslienkou pridaneho stvrtka, tak s tym nenarobime nic. Stvrtok ma byt stretnutim na jednom festivalovom namesti, ma byt priestorom na pokojnejsi den, sme tu po roku, ako sa mas, posedenia v baroch, akasi ludska priprava na dalsie dva „besne dni“...:) Kto to neciti rovnako, tomu to nevycitam, mne sa tento koncept paci a povazujem ho za velmi dolezity rozmer festivalu.
    EKONOMIKA: Ak by sme pokracovali v trende, ktory bol pred par rokmi – t.j. ze sa zo stvrtka staval normalny den (ludia uz volali po strede), tak by sme museli bud festival predat, alebo by sme skrachovali, alebo by sme museli prijat aspon 5 milionov novych ludi, aby sme boli aspon trochu vacsi trh a mali tak viac penazi od sponzorov, alebo by sme museli vyrazne zvysit vstupne. Co sa tyka uvah „nie su peniaze, lacny booking a podobne“ – kazdy rok nas stoji program viac, kazdy rok mame o nieco viac aj od partnerov (uz x rokov nezvysujeme vstupne, ale mame viac aj z listkov, lebo sme obmedzili kontingenty lacnejsich vstupov). Ak niekto pise, ze setrime peniaze, tak nehovori pravdu. Okrem programu sa staci pozriet na areal, sluzby, vizualne umenie, alebo hoc aj angazovanie spickovych grafikov zo zahranicia. Tolko k ekonomike, ktora ale na Pohode nikdy nebola rozhodujuca (verte ci neverte, dolezite je ako veci su a nie to, ako ich interpretuju ini).
    DRAMATURGIA: Koncepcny stvrtok je z mojho pohladu paradny, ide o vzrusujucu cast nasej prace. Bavime sa o umeni, preto je uplne normalne a prirodzene, ze sa to nestretne iba s dobrym prijatim. Slovnik prispevkov ma obcas prekvapi, ale pisana komunikacia je zradna a preto si stale nahovaram, ze aj tie najagresivnejsie prispevky pisu vlastne laskavi ludia, ktori nas maju radi a prezivaju s nami kazdy detail... :) Stvrtok este nie je uzavrety a je mozne, ze podobne ako fungoval Red Bull Tour bus a Bazookas bus, pribudne nieco podobne aj v 2017, nikde som nespomenul, ze toto je uplny final. Zaroven to ale nevyhlasujem ako istotu, pretoze dobru novu podobu tohto dalsieho priestoru stale hladam. Mame ale dost casu a svet je plny vynikajucich napadov. Mimochodom, len dodam, ze si stvrtok dramaturgicky nezjednodusujeme – napriklad projekt Bolo nas jedenast produkujeme my, davame dokopy kapelu, skusky, projekcie, ... nova vec v nasich rukach a celkom slusna komplikacia... ale stoji nam to za to.
    YLVIS: Ylvis su pre mna maly zazrak. Skvela podoba vysmechu z roznych krcov, ktore vidime okolo seba. Uvolnenie, nadhlad a obrovsky kus kumstu. Tisice planov perfektne skryte za zdanlivou prvoplanovostou. Kto to tak neciti, musi byt sklamany rovnako ako ten, co nevidi za Die Antwoord fantasticky kus poctivej hudobnej prace, alebo nie je doma vo svete PJ Harvey. S tym nic nenarobime a nechceme robit, lebo nie sme socialni inzinieri, ale umelecky festival. Na umenie sa nazory chvala Bohu lisia. Modlim sa, aby to tak zostalo a aby nam tiez zostala ona vasen, s ktorou sa o tej ktorej kapele vieme pohadat. Moj pohlad na Ylvis a ich booking je taky, ze sa nam prave podaril majstrovsky kusok. Moje hudobne pozadie je inde, ked ale nieco urobi dokonalu vec, davam tomu respekt. A okrem ineho, Ylvis su pre mna hudobnou davkou takeho antismutku, ze kedykolvek ma prepadaju chmary, supnem si ich A Capella... najvyssi cas ist si to pustit znova... :)

    • lurie
      9. 12. 2016, 14:57

      @michal Tak vyzera to, ze mame vsetci po nadejach. Pardon nie vsetci, vsetci okrem Ema. Prekvapili ma Michalove slova o vybornych ohlasoch na vlanajsi stvrtok. Lebo co sa tyka diskusii v mediach, ja som to vnimal presne naopak, ak niekto spomenul stvrtok tak s vyhradou ze toho bolo malo.
      K ekonomike: nikto si nepredstavoval ze by sa kvoli stvrtku zvysoval pocet ucinkujucich, iba aby sa znizil ich pocet, pripadne aj pocet podii v dalsie dni, aj tak to nie je sanca stihat a keby sa cast vystupeni presunula na stvrtok, neboli by to tak priblizne rovnake naklady? Ako som tu uz napisal, v piatok a sobotu boli take fazy, ze sa hralo naraz na siestich podiach. Nie je to trochu vela, vzhladom na to, že vo stvrtok boli casy ked sa nehralo vobec nikde?
      Vazim si Michal, ze na nase pripomienky reagujete. Predstavy o tom ako ma festival vyzerat su vasa vec, su to vase peniaze a ak sa vo stvrtok o rok bude hrat jedno jedine vystupenie, aj tak pridem. No ako sam vidite podla reakcii, ludia uz neberu stvrtok ako den navyse, nejaky nulty, festival beru uz ako dva a pol dnovy. Na horsie sa nam od lepsieho tazko zvyka, hadam nas chapete, preto by bolo skvele a vacsina by isto privitala, ak by ste zvazili aspon nejaky kompromis.

    • boomer
      9. 12. 2016, 15:01

      @michal pozdravujem.
      este midi lidi su celkom srandisti :)

    • tomillies
      9. 12. 2016, 16:19

      @michal Priznám sa, že som bol zo začiatku tiež veľmi skeptický, ale po tom, ako som sa na ten štvrtok pozrel z vášho pohľadu, tak sa mi to začalo aj celkom pozdávať. Na druhej strane, pre tých, ktorí sa na festival nechodia stretávať s ľuďmi, na ktorých nemajú čas celý rok, alebo nechcú prechľastať celý večer, by si zaslúžili aspoň ten jeden stage navyše. Ja tu dosť lobujem za elektroniku, podľa mňa mi príde zbytočné nevyužiť postavenú Space arénu, je to pre mňa tak trocha overkill, ale na druhej strane nebránim sa ničomu. Takisto nevravím, že by sa ze ten jeden večer malo vyhodiť kopu peňazí. Netuším síce ako presne funguje a koľko stojí booking, ale takí DJs nemusia stať predsa veľa a dokážu zahrať pokojne 2h sety (dokonca sme už zažili aj 4h set od Mr. Scruff), plus bude z čoho vyberať, keďže v tom čase je neďaleko B4L. Ja vo štvrtok prídem tak či tak, ale snáď to aspoň zvážite, držím palce v bookingu :).

    • cookie
      9. 12. 2016, 17:32

      @michal diky za vysvetlenie, drzim palce, viem ze to je tazke. Pohoda je klenot, festivalova a kulturna oaza v nasej malej gubernii, akurat mam rok co rok vacsi dojem, ze hudobne uz cielite o par rokov nizsie a hlavne sa nam uz nejako celkovo skomercnieva... opat, nic nezazlievam a sme len na zaciatku, cize vsetko moze byt nakoniec inak. cely tento flame je o tom, ze ste nas namlsali plnohodnotymi stvrtkami, alternativne legendy!! a teraz? ylvis? really? ako sa to neda neokomentovat? jednoducho sklamanie, ze tam ako hlavny bod programu vidime nejake recesne kabaretne duo. (nechcem sa tu stavat do pozicie hovorcu vacsiny, ale snad vsetci z mojho okolia boli sklamani z min.r. stv programu, niektori prisli neskor, niektori v piatok, niektori sa prisli LEN doslova najebat.) ALE budem sa naozaj uprimne tesit, ked to priatiahne velky crowd, bude skvela atmosfera a budem mat dovod sa tu ospravedlnit, ze mal si pravdu Michal, ti ylvis boli super... ako pri Nick Caveovi, ktory bol uzasny. preto fingers crossed.

      ad slovnik, asi narazas na mna, aj ked emo si tiez nikdy nebral servitky, ale come on :D snad sa tu nebudeme opeknovat, kazdy si rad zanadava ked sa rozculi... nic agresivne za tym prosim nehladaj, a to ze ylvis su picovina si nemyslim len ja :P ale mrzi ma to, ked som ta prinutil si ich znova pustit...

      DA su iba show, hudobne je to naozaj jeden velky grc Michal, nic narocne na produkciu. provokativne, prvoplanove, vysamplovane a uz znacne vysumene. ked prisli na scenu bolo to fresh, lenze vlastne nic ine nevedia, uz davno je to trapne, a tie texty, kriste pane... nebudem sa tu hadat, kazdy si vie precitat recenzie na ich CELU tvorbu a podla toho spravit vlastny nazor... vies co bola poctiva hudba? Prodigy, to su stale pani, aj napriek ich otrasnemu vystupeniu.

      drzte sa a prepac, nemyslel som to tak zle ;)

    • cookie
      9. 12. 2016, 17:41

      P.S. opinions are like assholes. everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks. :) uzil si si tu svoje, diky za trpezlivost

    • Honza_H
      9. 12. 2016, 23:51

      @michal Díky za dlouhý příspěvek, i když bohužel více souhlasím s většinou námitek pod ním - silnější čtvrtek neznamená nutně větší výdaje, jen rovnováhu mezi třemi dny. Moc pozitivních reakcí na čtvrtkovou dramaturgii jsem také nezaznamenal, webparty budiž toho příkladem. Opravdu nemám pocit že by tady kdokoli používal příliš agresivní slovník. To, že jsou lidi které zajímá Pohoda natolik že tráví čas diskutováním o její dramaturgii považuji naopak za velmi pozitivní.

      A poslední poznámka : zdá se mi že zásadním problémem celé otázky ohledně kapely Ylvis je to jak kdo vnímá (nebo nevnímá) rozdíl mezi uměním a pouhou zábavou. Nemůžu si pomoct ale prostě mne pobuřuje, když se dočtu že nějací šašci Ylvis mají nejvíce hudební kreativity za poslední roky. Prostě nemají. Nemají totiž striktně žádnou estetickou ambici, mají pouze ambici bavit. A myslím, že by to možná oni sami uznali. Neříkám, že nemají na Pohodě (odpoledne na malé stagi) své místo. Nechápu však proč jsou prezentováni jako velké hvězdy, ačkoli neodehráli jediný koncert mimo Skandinávii, nechápu proč mezitím opravdoví hudebníci o kterých mluví seriózní zahraniční média (jako třeba C Duncan) jsou ohlášeni vlastně trochu by the way v porovnání s dvouma týpkama co si na sebe vezmou liščí převleky, líbají se s lachtanem a prvoplánově se svlékají na pódiu. Pokud už Pohoda v budoucnu nebude schopna rozlišit tenhle rozdíl, je to cesta do pekel. Respektive cesta od kvalitního hudebního festivalu k zábavní pouti pro podprůměrné posluchače. Minulý rok jste měli fantastický line-up a letos to doufám nakonec nebude jinak. Ylvis beru jen jako velké varování, doufám že přesně tímhle směrem to dál nebude směřovat.

    • emo
      10. 12. 2016, 13:20

      @lurie no jasné máte po nádejach, nádej neumiera a máte ju všetci rovnako
      keď si to myslel tak, že nikto s tým nie je spokojný, iba emo, tak si asi zabudol že iba emo a mišo a ...
      a odkiaľ ty môžeš vedieť kedy som napr ja (a mišo) spokojný, my sme spokojní keď si ty spokojný, takže ja budem spokojný, keď budeš ty spokojný ... a už vôbec nie v zmysle že ja som spoko lebo sú iní nespoko
      a prečo sa vlastne má mišo vždy pýtať kedy budeš ty spoko a nie napr ty sa budeš pýtať kedy bude mišo spoko
      nezaregistroval som tu jedinný príspevok typu (až teraz ku koncu sa tu jeden taký náznak objavil - vďaka) : Ok ja to beriem hlavne nech je michal spoko a ja sa teším, ale neuvažovali ste trabárs o tom že by to práve mohlo byť problém pre ľudí a nakoniec budete aj vy nespoko ... kde je niečo (kontra)konštruktívne a kde niečo (kontra)produktívne a kde je hranica, a predčasné súdy sú tu dookola v xy obmenách - dostanem herpes po predchádzajúcom ...
      keď tu niekto príde, že program je tak slabý že on na poho nepôjde ... a je tu moc svojsky, tak mu hneď niekto odpovie, že ani nechoď, nám tam chýbať nebudeš
      tak ak je Vám program št slabý, čo ja fakt neviem o tom že by bol už zverejnený, tak tam nechoďte, síce nám tam chýbať budete no ale čo už, možno o chvíľu príde mišo s tým, že žiaden št nebude, pán boh dal pán boh vzal
      a ešte ži a nechaj žiť

    • emo
      10. 12. 2016, 13:39

      @Honza_H ča sa týka ylvis, ja ich nepoznám, len som si ich vypočul až teraz a v zásade sa pravdepodobne zásadne mýliš a duncan nebol ohlásený iba baj d vej, dostane priestor ako každý už v blízkej dobe
      a ani nie sú prezentovaní ako veľké hviezdy, sú prezentovaní ako geniálni a ako vrchol št. a že je organizátor hrdý na to že bukol ich prvý koncert mimo severu EU práve on, s čím možno len súhlasiť ... o prvoplánovosti tu diskutovať nebudem, najprvoplánovejšie koncepty dali základ celým umeleckým štýlom a práve ich zakladatelia sú práve šokovaní napr. prečo sa po nich vôbec niekto opičil, proste len som si robil srandu, nič v tom nebolo, alebo len som sa chcel zabiť a tieto nezmysly zo mňa vychádzali ako nejaké volanie o pomoc ... to že nemajú žiadnu estetickú ambíciu, prepáč keď práve oni tak fakt prepáč, keby si napísal, že keď sa modrý štvorec volá strakatá krava, alebo si predchodcovia punkáčov vytvarnici namaľovali farebne vlasy a vchádzali na výstavu cez záchodovú dosku, alebo si beatles zavesili na krk cedule že sú WC ... , tak to beriem, ale práve to boli tie počiny podľa ktorých dnes počúvaš hudbu, ale aj ako sa obliekaš a aký máš vzor na baliacom papieri do kt. budeš baliť darčeky a predurčili aké dnes sú veci vytvorené od ľudí pre ľudí, vlastne komplet všetko čo kolo seba dnes máš

    • emo
      10. 12. 2016, 13:52

      @michal a mimochodom keď už nebude fakt čo (čo zatiaľ ani nehrozí) tak tam zrobíme taký bašavel, zaujímavé že napr. keke uprednostnil stretnutie pred neviem už ktorou svojou kapelou :) áno na stretnutia fakt nie je čas, vieme to tak to aspoň priznajme, štvrtok je super, tento rok som bol so psom a budem aj ďalší a žiadnych xy koncertov vtedy nehrozí, a Pohoda bola strašne krátka, vždy bola nekonečná a teraz bola tak hrozne rýchlo preč ...

    • lurie
      10. 12. 2016, 15:00

      @emo Keby sa si precital moje vyjadrenie do konca, tak by si zistil ze ja by som prisiel vo stvrtok aj keby tam hrala iba jedna skupina a ze Michal ma pravo si urobit festival tak ako chce on, bez ohladu na to ci sa jeho koncepcia vacsine navstevnikov paci alebo nie. Keby si si to precital tak nenapises take hluposti. To ze vsetci co sa k tomu na webparty vyjadrili maju na stvrtok viacmenej podobny nazor okrem teba, to bolo len konstatovanie skutocnosti ako to je. Ja som ti nic nevycital ak si si vsimol, je to tvoj nazor, tvoja vec, nebudem ta preto vysmesne napadat na tvoj sposob.
      Vztah organizator festivalu-navstevnici je jednoduchy vztah trhoveho mechanizmu. Paci sa ti - kupis, nepaci sa ti - nekupis. No ak da predavajuci priestor nakupujucim na vyjadrenie ich nazorov, tak spotrebitelia maju pravo napisat co sa im nepaci a ako by si to za svoje peniaze predstavovali lepsie. Rozumny vyrobca ak vidi ze 99% spotrebitelov sa v nazore na nieco zhoduje, tak sa im snazi vyhoviet. Ak im nevyhovie, nic sa nedeje, znovu nastupuje rovnica trhoveho mechanizmu.

    • emo
      10. 12. 2016, 19:13

      @lurie tak prepáč, keď som ťa výsmešne napadal, nebol to môj zámer a ani si niesom toho vedomý
      a tiež by som si nedovolil napr písať, že píšeš hlúposti, ale keď Ty máš pocit, že píšem hlúposti, tak OK ja Ti to neberiem, na mňa si to môže dovoliť ktokoľvek, dávam mu na to súhlas, len pozor lebo to môže viesť zbytočne k nedorozumeniam :) ja hlúposť nepripúšťam ako dôvod akéhokoľvek posudzovania, ak sa hlúposťou spôsobí reálna ujma to je o inom, ale hlúposť sama o sebe nie je zlá ani dobrá, nikto nemôže za to, že je hlúpy, ani že je čierny, teraz som bol vystupovať s postihnutým a robil som s nimi aj kanisterapiu, objektívne sú hlúpi (alebo nie sú múdri) a čo na tom, pre hlupáka každý hlúpy, nie sú zlí, sú dobrí a múdri :)
      ale ok nerozberam to zas - písal som hlúposti, vysmieval som ťa, napadal :( a teraz sa zato ospravedlňujem a zakopávam vojnovú sekeru na veky vekov, prepáč na niektoré veci mám veľmi zlú pamäť tak ma nabudúce sfúkni nech zas nepíšem hlúposti

    • lurie
      10. 12. 2016, 19:23

      @emo ok tie hluposti som si mohol odpustit
      a k teme teda uz nic?

    • emo
      10. 12. 2016, 19:33

      @emo ide o toto: keď niekto napíše, zverejní niečo čo sa mi nepáči napr, že štvrtok blabla, najprv máme tendenciu dať mu zapravdu, iste má na to dôvod (prečo to tak u niekoho nie je neviem a neriešim) potom až vdruhom rade začneme rozmýšľať čo by to mohlo byť a nájdeme 1000 dôvodov a hlavne sa pozeráme vždy na neho a až potom na seba, to je princíp základný čo ma naučili v brušku, potom v škôlke a všade inde, nech si každý robí čo chce, čiže max zodpovednosť, čistá anarchia, utopický vrchol slobody, samozrejme vidíme 1000 tých dôvodov a neriešime ich - možno je vyhoretý, celý rok maká na nejaké 2-3 dni, už to nezvláda, plný deň bol naškodu, krachuje sa na ňom, nedokážu to dopať a v sobotu hlavný deň robia fatálne chyby ... alebo to proste len tak chcú lebo sa im to páči a preto to tak chcem aj ja, o rok prídu na to že to bolo sqelé alebo že to bolo zlé a zas to zmenia a potvrdia si že tí ľudia mali pravdu, alebo sa im potvrdí že to bolo OK ... potom sa môžem spýtať či to má nejaký základ, toto už je silná vec, a potom môžem navrhnúť čo keby ako keby blabla, pokiaľ uznávame max slobodu, solidaritu a blabla, uznávame právo veta, čiže ak to jeden tak chce proste to chce, pokiaľ neuznávame blbú demokraciu kde väčšina má vždy pravdu aj keď sa preukázateľne mýli .... naše základné principiálne postoje už nazačiatku budú úplne iné a aj inak podávané ...
      keď si teda myslíte že ak mišo napíše že kapela určite nie je prvoplánová a odpíšete mu hneď na to že kapela je prvoplánová ... a keď si myslíte že napísať tento rok štvrtok nedôjdem je OK, tak je to vaša vec, nehovorím že poloha so všetkým súhlasíme a kýveme hlavičkami ako ovečky je dobrá, práve naopak ... a to že sme sa dostali až k druhému mantinelu je OK ? keď mi michal napíše že komunikácia je agresívna, aspoň to tam skúsim nájsť ...
      inak sme porušili všetko aj ži a nechaj žiť aj pán boh dal, pán boh vzal a teda kto by to mu nerozumel tak sme zlyhali ako rodina, ako priatelia, ako spoločenstvo, ako komunita, v týchto zoskupeniach sa veci riešia a zamlčujú ... a dosť!

    • lurie
      10. 12. 2016, 20:24

      @emo na lyricke elegie ja teda nie som, ak ste niekto pochopili co tym chcel basnik povedat, tak odpiste vy

    • Murdoc
      11. 12. 2016, 09:37

      @michal ad středa: pamatuji si svůj první ročník, tehdy byl čtvrtek jen den, kdy se přijelo, postavily se stany a vzájemně se poznávaly osádky sousedních stanů, večer jsme zašli do čajovny a v nějakém mini stanu hrála nějaká reprodukovaná hudba. Areál byl uzavřený, takže to byl jen takový "den družby" stanových městeček - to mi přišlo jako super koncept. Přijeli tam lidi, kteří už se zkrátka nemohli dočkat a kteří chtěli opravdu zažít festival od úplného začátku. Současný koncept čtvrtku byl fajn, když hrály alespoň ty dvě pódia.

    • Murdoc
      11. 12. 2016, 09:39

      @michal tím jsem chtěl jen říct, že jestli někteří volali po středě, tak tím nemuseli nutně myslet full day :-)

    • muflon
      11. 12. 2016, 11:10

      @micha mňa mrzí na prázdnom štvrtku, že stage sú nevyužité a v piatok a sobotu je program naplnený tak, že neviem kam skôr. Rozložienie rovnakého počtu interprétov do troch dní predsa nemôže zvýšiť náklady. Kludne postaviť o stage, dva menej a rozložiť diskusie a divadlá do troch dní. Každý návštevník by tak mal šancu vidieť viac blokov programu a interpreti by mali viac ľudí v hladisku. Hlavne by sa vyriešili krytia.

    • VV
      11. 12. 2016, 12:47

      ten emo to je ale kkt :D

    • DjDema
      11. 12. 2016, 16:28

      @michal Prečo Pohoda neakceptuje Trance, Tekno, Psy-Trance, RaggaJungle ako hudobné štýly a komerčné kolotoče ako napr. Die Antword ano ved to je gýč. Agresivita v diskusii sa dá vyriešiť tak, že sa dotyčný korektne a politicky zablokuje ako na facebooku.

    • emo
      11. 12. 2016, 16:41

      @DjDema čau, nie som za blokovanie
      už si vyrábam triko "ten emo to je ale kkt :D"

    • VV
      11. 12. 2016, 19:43

      @ten_emo_to_je_ale_kkt_D hlavne nezabudni na menovku na zvonceku :D :D :D

    • emo
      12. 12. 2016, 14:28

      @VV radosť prijať veci také aké sú je trošku iná ako radosť mať veci presne také aké ich chcem ja, preto sa budem tak tešiť na ten štvrtok, som kkt, dík, že si ma na to upoz., kľudne ma oslovuj v 1. osobe, nie v 3, tak som sa prijal taký aký som, pekný nick si mi vymyslel, dík, aj tričko už schne, ale ty stále nemáš dosť, taký kkt aby som znepríjemňoval deň slečnám poštárkam zas nie som, zabudni, vyhral si na celej čiare, sršíš nedekadentným originálnym humorom, teš sa zo svojho víťazstva, dal som prst, celú ruku nedostaneš, pekný deň prajem a pozývam Ťa na pivo na najbližšej WP stretávke

    • VV
      12. 12. 2016, 16:05

      @ten_emo_to_je_ale_kkt_D tesim sa. nie z vitazstva, to iba ty pokec tu vnimas ako boj. na to pivo. s takym exotom som este nechlastal :D

    • emo
      12. 12. 2016, 19:39

      @VV no vidíš konečne normálna reč, pivo jak pivo s exotom neexotom je furt len pivo, a aký boj :))) fakt som sa už obával že sa z teba vykľuje priposratý dylinko, ale som milo prekvapený, vážne a prepáč že som ťa podceňoval :) moja chyba, sleduj kedy tu bude ohlásená WP stretávka, si milo vítaný a nie len mnou a v tomto môžem úplne smelo hovoriť aj za ostatných :)

  • emo
    8. 12. 2016, 20:05

    parádni interpréti, pestrá všehochuť, vynikajúce nápady, zas nejaké netradičné spojenia, ktoré aj samotných umelcov potešia a prekvapia a dajú nový rozmer všetkým a bude super a staré prepojenia, nové napojenia, preklenutia, zas dačo nové a samozrejme sa teším na obidvoch otcov pohody ako na frontmanov za mikrofónom, veľmi veľmi veľmi dobre
    a smejem sa že fanúšikovia sú už upätejší ako umelci, ta pozor bo štvrtok testujeme parne valce a priškrípneme vám ľavé vajce a testujeme aj karavany , prívesy a príškrípneme obe gule snáď aj penisy, taže štvrtok ani nechoďte tak jak sľubujete, ňe že tam zas budem čakať na parking a vyčkávať na vlez

    • emo
      8. 12. 2016, 20:43

      @emo taže štvrtok sa tam fakt netrepte, lebo chudák mišo bude musieť následne spievať tie svoje pesničky zo života že:
      testovali parne valce
      priškripli mi ľave vajce
      teraz mam penis ako nik
      už som na sex odborník
      ajajajaj aj aj aj aj

    • cookie
      8. 12. 2016, 23:15

      @emo

      velmi by som si prial, aby bol Wychitawacs znova sucastou Pohody, najlepsie kurator SLSP (alebo dajte matwemu volnu ruku!) no offence Michal, druhy tata vie o elektronike daleko viac. ((btw dufam, ze podvodnik Holoďa uz na festivale skoncil, yes offence))

      Takže na Pohode ste sa začali starať o elektronickú scénu?

      Ani nie, že starať. Ja som mal na festivale iné úlohy... Dídžeji vystupovali na Pohode už na druhom ročníku v roku 1998. Vtedy som to však vnímal len okrajovo, resp. vôbec. Svoju prvú house párty som ako „tanečník“ absolvoval až v roku 2000 na hrade Buchlov. Najskôr som viac-menej omylom vošiel do nejakej pivnice, kde hral Toky techno a úplne ma to pohltilo. Len stroboskop a zvuk. Dnes som šťastný, že práve slovenské techno bol môj prvý dotyk s undergroundovou elektronikou...(smiech). Vonku bol ešte drumandbass a veľké pódium. Už svitalo a hral tam DJ Tráva. To bol taký emotívny zážitok, že na to do smrti nezabudnem. Odvtedy už musela byť elektronika každý rok aj na Pohode.
      https://dennikn.sk/503317/michala-kascaka-poznaju-vsetci-ale-pohoda-ma-este-jedneho-otca/

      tak si zahrajme https://www.youtube.com/watch?v=SuJjGJQFzjo

    • michal
      9. 12. 2016, 11:49

      @cookie Ahoj Cookie. Samozrejme ze viem, ze Mario vie o elektronike viac ako ja. Matwe ma volnu ruku ako kurator Visegrad klubu. Na dramaturgii elektroniky spolupracujem s mnohymi ludmi, spomeniem Roba Briesku, B Complexa, radim sa aj s Tiborom, Pjonim a dalsou asi desiatkou mien. Dramaturgia nie je ortodoxna vec a ja stale zdoraznujem, ze nie som encyklopedista, rovnako pristupujem aj k inym zanrom, mam mnoho priatelov a radcov, rad sa o programe bavim, hadam, to je pre mna navzrusujucejsia vec. Umenie nastastie nie je uniformne, preto si nerobim iluzie, ze vyhoviem kazdemu.

    • tomik
      9. 12. 2016, 13:24

      @michal tento rok je vo vasom termine aj mnou oblubeny festival Tauron Nowa Muzyka tak si dajte na elektronike zalezat bo to bude pre mna a viacerych kamratov tazke rozhodovanie ocakavam Aphexa Twina

  • user56faee91bd042
    8. 12. 2016, 07:08

    Kedy sa na Spotify objaví Pohoda 2017 playlist ?!

    • tomillies
      8. 12. 2016, 11:18

      @user56faee91bd042 ja si každý rok vytváram svoj vlastný, ak by si mal záujem tak https://open.spotify.com/user/11124226539/playlist/2yLOiXfi4iMSl4Lwh7rZlb

    • Tono
      9. 12. 2016, 00:17

      Ahoj. @user56faee91bd042 Good point, nahodil som.
      SPOTIFY: https://open.spotify.com/user/pohodafestival/playlist/1F4husuYvqoaQUZ4RwbfZi
      YOUTUBE: www.youtube.com/playlist?list=PLGG5Me5Y4x0Aptiu6_6woQIjxChUwjGIt

      Ked uz robite vlastne playlisty (co je super) tak mi napadlo, ze by sme mohli na nasom YouTube a Spotify spravit playlist pod hlavickou webparty, kde by ste pridavali vase oblubene veci, co budu na Pohode vy skalni. Neviem ale ci by bol o to zaujem... Ak ano, tak prezistim moznosti an Spotify, na YouTube uz je moznost zaskrtnut: Povolit lidem s odkazem přidávat videa.

    • Honza_H
      9. 12. 2016, 00:22

      @Tono Nechci bejt otravnej, ale mohl by být nějaký komentář k tomu čtvrtku ? :)

    • Tono
      9. 12. 2016, 00:50

      @Honza_H Jasne, otazky nie su otravne. Koncept stvrtku je jasny - to najlepsie z humoru v hudbe / hudby s nadhladom. Preto Chiki liki tu-a (SVK hudobna recesia), Bolo nas jedenast LIVE (naj SVK hudobno-humoristicky album a vlastne jeden z najlepsich vobec) a Ylvis (jedno z naj zoskupeni v ramci hudobnej recesie na svete). Osobne mam rad aj napriklad aj Flights of conchords, no ti sa podla mna hodia skor na mensie venue. Ylvis produkuju kvalitnu hudbu, su to dobri muzikanti, spevaci a komici a za sebou maju spickovych hudobnikov. Bude to prvotriedna zabava a show (podobne ako napriklad DIe Antwoord). Vzdy je to otazka vkusu, ale mne v ramci konceptu hudba+humor/recesia lepsie a vacsie meno (obzvlast z hudobneho hladiska) nenapada. Pokojne dajte dalsie tipy, co by bolo podla vas lepsie. Toto je moja odpoved z prvej...

      Co sa tyka toho, ci bude vo stvrtok aj nieco ine, to uz je otazka skor na Michala, prezistim a dam vediet, resp. mozno odpise on. Zatial sme sa bavili len o hudbe + humore a my vsetci sme boli z napadu nadseni (ano, aj preto lebo mame radi Chiki liki, Bolo nas jedenast a Ylvis).

      A este uplne osobne / ako fanusik dobrej hudby a absolvent odboru kompozicia na konzervatoriu som nadsenz z toho, co vo stvrtok na hlavnom podiu zazneje (aj z instrumentalno-kompozicneho hladiska). Napriklad v skladbe Someone like me je modulacne vybocenie po prvych taktoch. Proste brutal a nie troj/stvor akrordove perpetum mobile status quo :) A tiez si myslim, ze to chce velke gule spravit taky krok, kezde niekoho moze spojenie hudby a recesia zvadzat k tomu, ze tam absentuje kvalita. No tak to podla mna nie je, navyse aj humor je umenie. Ako tak pisem, tak mi napadlo ze dalsou schopnou alternativou by boli Jimmy Fallon and The Roots, len tam by boli hostia drahsi nez samotna zostava a bez nich to straca zmysel. Neviem, co este pribudne vo stvrtkovom programe, no uz teraz viem ze bude super. Aj ked sa niektorym z vas zrejme nasa akutalna idea uplne nezda, dufam ze nebude bez vas ;)

    • cookie
      9. 12. 2016, 01:58

      @Tono diky moc, ze sa nam venujes, to si cenime... ylvis su strasni, je to naozaj obycajny revival pop kabaret, akokolvek to maju premakane, stale je to nieco, co by inde vystupovalo ako poobedna zabavka na rozbeh. ludia sa prebudzaju po preflamovanej noci, stale jedno promile v kabloch a toto ti zacne hrat na hlavnom, reku weeej, jaka picovina lacna, ale sak recesiaa, kde mam pivo, pome zit. co sledujem feedback, tak sa z toho tesia len deti, mozno teda spravne zacielene... opytam sa to takto, to uz fakt nie su peniaze na poriadne normalne seriozne nekabaretne skupiny vo stvrtok? musime mat vtipny den?? iggy pop vo stvrtok? am? black keys? vysoko rubem co... hocico, sak aj caribou bol super. nejaky dj set? (este neviem co je tancovacka, len uz mam obavy, ale snad ma potesite...) kludne sa tam natrasajte na ylvis, len nam dajte nejaku alternativu, nemoze zaroven hrat jeden stage, kde sa bude striedat alternativa? od nastrojov po masinky... ak nie, pochopim to a budem viac fresh aspon v sobotu, ale podla mna by sa dali tie peniaze aj ovela lepsie investovat... inak fakt dufam, ze stali 10k max!?

      btw DA su tiez grc grcov, prvoplanova radobyvtipna sebavykradajuca show 2 drsnych komixovych postaviciek s akoze next level beatmi, vyhodene peniaze, cloveku je nakoniec luto, ze za tie prachy nevidel skutocnych hudobnikov... ich produkciu radsej nebudem komentovat, je to silne zapachajuci prd v hudobnom vesmire.

      Having been entertained by Die Antwoord in the past, I could say that Mount Ninji has a saving grace, but the more I think about it, the more I realize it definitely doesn’t. They might try new things from time to time, but every new direction does little more than showcase how banal their gimmick has become. Even a song like “Banana Brain”, which has enough rave influence to be a new highlight in Die Antwoord’s live show, doesn’t have anywhere near the same energy on record. That alone highlights the main takeaway from this record: you can enjoy Die Antwoord when it’s convenient, but why would you ever want to listen to them?
      http://www.popmatters.com/review/die-antwoord-mount-ninji-and-da-nice-time-kid/

      a toto caka aj tychto Vasich komediantov, ktorych ste si zavolali, ale tak DA pritiahlo ludi, tak snad to opat vyjde. howgh

    • Rowena
      9. 12. 2016, 02:56

      @Tono Tiež si spomínam na štvrtky ako tie so Smashing Pumpkins, Caribou,... nejaké zaujímavé electro alebo gitarovka by ma teda neurazila a obzvlášť niečo ako Beware Of Darkness, ich show bola luxusná! Práve tí Black Keys by potešili veľmi, škoda, že to nespadá do vášho konceptu vtipného štvrtka, ale tak naozaj aspoň nejaké showcaseové kapelky/DJ-ov by ste mohli (nenápadne sa prihováram za Otherkin), alebo niečo naše slovenské. :) A keď už chceme byť takí vtipní, nerozmýšľate nad stand-up komikmi, prípadne 3T? Niektorí by sme sa možno radšej zasmiali na tomto, než na Ylvis (i keď proti vkusu žiadny dišputát, pravda), ale tak samozrejme na nejakom malom stejdžíku, aby to neprekážalo tým, ktorí na tento druh humoru nie sú. :)

    • Honza_H
      9. 12. 2016, 08:03

      @Tono Díky za odpověď ! Prosím, vážně popřemýšlejte a otevřete na čtvrtek aspoň další dvě tři malé stage, Red Bull, Visegrad a jednu třeba nějakou víc kytarovou. Jestli bude zase jenom ta hlavní, navíc s tímhle programem, tak to se potom nebudete moct divit, že areál bude sotva poloprázdný a všichni přijedou až v pátek.

    • lurie
      9. 12. 2016, 09:39

      @Tono Ako to aj Rowena spomenula, stvrtkovou alternativou by mohlo byt aspon nieco domace. Kazdy rok mi je luto ze som sa nedostal na mnohe velmi zaujimave a pocas roka menej casto hravajuce slovenske i ceske skupiny, lebo clovek pochopitelne da prednost zahranicnym interpretom ktorych vystupenie uz mozno nikdy nebude mat sancu vidiet. Prave takyto prazdnejsi stvrtok by bola idealna prilezitost dat takymto skupinam sancu a pozvat ich tym padom aj viac, ved tam by naklady neboli velke. Vo stvrtok by ich videlo viac ludi, vyplnil by sa zbytocne volny priestor na inych podiach, ani terminovo by stvrtok pre vacsinu asi nebol problem, mohlo by to byt v prospech vsetkych.

    • boomer
      9. 12. 2016, 09:41

      @Tono este by som zdoraznil, ze stvrtok nekomentujeme iba z obav, ale aj zo skusenosti. minuly aj predminuly rok bol ten stvrtok znacne okliesteny a vsetci sme to negativne pocitili. posediet si v pokoji pri pive je sice fajn, ale nie je to unikatny zazitok za ktory chcem platit. tusim nikto neziada plnohodnotny stvrtkovy program ako v 2013, ktory dokaze byt stresujuci lebo sme ledva rozlozili stan a na orangi uz hraju The Bots, ale tri vystupenia na hlavnom stagi, z toho jeden Ylvis ktory - akokolvek si tento interny vtip uzivate v office - tvrde jadro neuspokoji, + nedefinovana diskoteka je fakt malo. hlavne ked potom v piatok a v sobotu nevieme kam skor.

  • tomillies
    8. 12. 2016, 03:32

    Ešte sa dá zachrániť ten štvrtok. Totižto, na budúci rok bude po prvý krát počas Pohody aj ostravský festival Beats For Love, z ktorého by mohol čerpať lineup Space arény na štvrtok. Mali by ste využiť najmä ich DnB, Techno a Live stage :)

  • radimm
    7. 12. 2016, 23:10

    vsetko fajn, ok vizual...mena este pribudnu verim...len prosim na desktope obmedzte pri kazdom refreshi pohyb hentych chujovin, lebo je to otravne a pekne na k..http://imgur.com/a/a2tc5

    • cookie
      7. 12. 2016, 23:55

      @radimm a kreativec roka goes toooo ... mr. radimm :D topka

    • tomillies
      8. 12. 2016, 03:20

      @radimm :D dá sa to skryť napríklad ak máš AdBlock alebo uBlock Origin, tak v ich nastaveniach pridaj filtre (My Filters) toto: www.pohodafestival.sk##.ui-draggable-handle.ui-draggable.draggable

    • radimm
      8. 12. 2016, 09:47

      @_tomillies samopochopitelne, ze existuju riesenia...len nerozumiem, preco ja mam upravovat svoje spravanie? nie som ja ten klient, ktoremu sa ma vychadzat v ustrety? chapem aj to, ze niekto povie, ze malo ludi sem chodi opakovane a pre nich je to pekne a hrave...budis, nebude ich to casto otravovat...ale ja sem chodim pravidelne..a hen, tak ma to otravuje, ze som musel nieco napisat! dokonca som mal prekryte webparty tlacitko dnes rano a na prvykrat som neklikol spravne! zmierovaciu naladu v tomto nemam...vsak sa da obmedzit, kde sa budu menit, da sa to nastavit na jedno miesto, da pridat filtrik na vypnutie, ....existuje vela rieseni...ale co uz, ak vacsina vravi, ze je to super, tak sa podvolim a budem tisko v kute navstevovat ine fora s tymito ludmi :'(

    • radimm
      8. 12. 2016, 09:50

      hahaha...jasne, ze prehanam, ja si zapnem filter, ale skratka to je hlupost (moj nazor)...

    • boomer
      8. 12. 2016, 10:29

      toto su tie skutocne problemy :D

  • cookie
    7. 12. 2016, 13:46

    naajs ;D

  • Honza_H
    7. 12. 2016, 12:37

    "Toľko kreativity a nadhľadu som v hudbe nepočul roky. (...) Lepší úvod 21. ročníka si nedokážem predstaviť, na tento booking som obzvlášť hrdý."
    Hm. No já bych si dokázal představit třeba Arcade Fire, Bona Ivera nebo Franka Oceana, ti mi přijdou taky docela kreativní teda, ale tak co už. Sami o sobě by mi ti Ylvis tolik nevadili, vtipní mi nepřijdou, ale chápu že každý má svůj vkus. Někdy ve tři odpo proč ne. Co považuju ale za zděšující je že jsou opravdu představeni jako "vrchol čtvrtečního večera". To je velkej fail. Doufám že aspoň nebyli moc drazí ... :(

    • Honza_H
      7. 12. 2016, 12:39

      ale tak když je to mimo skandinávii jejich první koncert tak o ně extra zájem asi neni no :D

    • gress
      7. 12. 2016, 12:58

      @Honza_H šak toto, šak toto!

    • boomer
      7. 12. 2016, 13:18

      dnesny den veru nebol venovany tvrdemu jadru, ale sak snad sa dockame.

    • tomik
      7. 12. 2016, 13:36

      ved aj LMFAO boli na szigete

    • cookie
      7. 12. 2016, 13:39

      @Honza_H nemohli stat vela, ako vrchol je to naozaj fail, cista stuzkova... ale ten stvrtok ide rok co rok od desiti k peti :/

      tak pochvalim aspon vizual, moderny, odvazny, premysleny a sexy :) tesim sa na zvysok.

    • jazzist
      7. 12. 2016, 17:25

      netvrdim ze nemohlo byt lepsie ale zasluhou Pohody som objavil dalsiu mne doteraz neznamu no dokonalu hudobnu partu, Аукцыон: https://youtu.be/5FdR-pQswQ4

  • cookie
    7. 12. 2016, 10:31

    C Duncan ma super novy album a Slaves budu nazivo urcite divocina, celkovo ale sklamanie.uprimne, ked som pocul, ze sa ide ohlasovat 17 mien, tak mi hlavou prebehlo vsetko mozne zahranicne :) zrejme aj nemozne... tak priste

    • gress
      7. 12. 2016, 11:34

      @cookie ja len nechápem, ako môžu byť Ylvis vrcholom štvrtkového večera :/

    • cookie
      7. 12. 2016, 11:41

    • Tono
      7. 12. 2016, 20:45

      @cookie @gress ak sa bavime o Ylvis tak skuste Someone like me: www.youtube.com/watch?v=PaEnaoydUUo alebo Stonehenge: www.youtube.com/watch?v=mbyzgeee2mg, resp. Jan Egeland, Cabin, a Capela song a kopec dalsich veci, ktore su recesiou na vysokej urovni (aj po hudobnej stranke). Alebo live verziu Stonehenge tu: www.youtube.com/watch?v=SwtmahfsqPA (pesnicka sa zacina od 1:05). Ti chlapi su skveli komici ale aj spevaci a muzikanti. Aspon tomu dajte sancu, som zvedavy na vas nazor na tieto songy. Na Pohode to bude brutalna party, ludia co to uz videli nazivo vedia, ostatni zistia ;)

    • Honza_H
      7. 12. 2016, 23:17

      @Tono O té vysoké úrovni by se dalo diskutovat ale to není podstatná otázka. Spíš by mne (a myslím že i ostatní) zajímalo : opravdu je tato "komická" kapela hlavní čtvrteční hvězdou ? Tzn. žádné větší jméno už ve čtvrtek nebude ? Pojede alespoň nějaká elektronická stage jako Red Bull nebo Visegrad ? Pokud ne, jak si máme vysvětlit celou tu čtvrteční degradaci v programově naprosto nezajímavý otvírací den ? Díky za reakci ! :) (A abych jen nekritizoval, C Duncan je supr, díky !)

    • gress
      8. 12. 2016, 07:54

      @Tono šancu tomu možno dám pár minút ale tu ide o to, že či fakt toto je hlavná hviezda štvrtku, ako píše Honza... Ešte keby to je vrámci programu len ako doplnenie, ok dajme tomu, ale hlavná hviezda? wtf?! Podľa mňa to, že ešte nevystupovali na žiadnom veľkom festivale mimo Škandináviu má svoj dôvod... :/ Fakt ani netuším, pre koho má byť toto určené. Ale tak snáď vám to aspoň priláka ľudí, keď už nič iné :)
      Štvrtky minulé roky:
      2012 - Lou Reed/ Caribou
      2013 - Kaiser Chiefs, The Smashing Pumpkins
      2014 - Tame Impala, Kraftwerk
      2015 - Manu Chao
      2016 - PJ Harvey
      2017 - Ylvis :D lol

    • Krpaty
      8. 12. 2016, 15:44

      @Tono Neviem, skúsil som si to pozrieť odpredu, odzadu,zo stredu, z boku, aj zrkadlovo prevrátené, ale stále na tom nič nevidím. Ako píšu všetci ostatní, v rámci srandy, prečo nie, ale štvrtkový headliner? To je trocha zvláštne ešte keď prihliadneme na fakt, že po minulé roky bol ten štvrtok nositeľom zvučného/zvučných mien. Pevne verím, že sa to doplní niečím špeci zo sekcie elektro-dum-bum-trésk-čvacht-čvacht.
      A keď už sme pri bláznivých Nóroch, myslím, že väčším ováciám by sa dostalo Hurra Torpedo, ktorí už raz na Pohode boli. To beriem ako fajn paródiu a kus umeleckého prejavu.

      Ale aby som len nehejtoval, slaves budú mega, na tých sa teším, rovnako ako na AltJ. C-Duncan sa tiež javí fajn a Rakúski elektro-trombónisti Elektro Guzzi je fakt, že šmakotinka... Line-up je niekde v jednej osmine, takže pribudne ešte veľa vecí, len dúfam, že s niečím ako Ylvis si už dáte pokoj :D

    • cookie
      8. 12. 2016, 17:29

      @Krpaty najlepsi koment zatial, cheers

    • DjDema
      11. 12. 2016, 16:45

      @Honza_H no vo štvrtok by mohol isť na plno stage Visegrad Techno Stage a mohol by mať vačší priestor pre viac ľudí aspoň by sme mali kde tancovať ale organizátori Pohody nedbajú na hlas fanúšikov.

  • tomik
    7. 12. 2016, 10:18

    trosku sklamanie velke oznamovanie 7.12 live stream ocakaval som aspon jednu kapelu ktora by dostala 500 lajkov za hodinu :D nevadi tesime sa na dalsie hadanky, nove mena, michala na fmku

Webparty — Prihlásiť sa

Zabudnuté heslo

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

alebo

Nemáte účet?

Registrovať sa

Pripojte sa do komunity Webparty, zaregistrujte sa

Prihlásiť sa cez Facebook Prihlásiť sa cez Google Prihlásiť sa cez Twitter Registrovať sa emailom

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

Už máte účet?

Prihlásiť sa