Letisko Trenčín 11 — 13 júl 2024

Prihláste sa alebo registrujte do Webparty a zdieľajte svoje názory a zážitky s ostatnými.

  • kela
    13. 7. 2023, 10:02

    ted jsem nasel headlinery na zrusenou pohodu 2020 a skoda ze misto Central Cee nesel zruseny Stormzy , ktery mel bejt v roce 2020 . Samozrejme je to jen kdyby , ale podle me by tam udelal lepsi jmeno plus ma nove album. Ikdyz je to spis styl grime nez centraluv trap . Ale preci jenom Stormzy ma vice pisnicek :D

  • MajkaGurunova
    12. 7. 2023, 20:06

    Predom sa ospravedlňujem že môj názor bude asi prudký, nepochybne asi aj laický a subjektívny. Vyjadrujem sa tu všeho všudy prvýkrát, aj keď Webparty čítam niekoľko rokov na týždennej báze.

    Mám 25, na Pohodu som chodila od 2015 pravidelne, no tento ročník som vynechala. Neviem či je môj vkus tak obstarožný ako čítam podľa komentárov, ale vekom byť už nie som teen, tak sa ešte stále neradím medzi archívne ročníky. No keď si vezmem že Sleaford Mods malo podľa médií najlepšie ohlasy a to tam vlastne ani nemali byť, len organizácia Pohody stavila na istotu lebo v 2017 spravili perfektný koncert, tak sa trochu domnievam, že nebude všetko v poriadku. Nebudem tu pišťať nad tým, že mi chýbali veľké mená a to bol ten dôvod prečo som neprišla. Mne je Radiohead s prepáčením vietekde, nepotrebujem ani Nicka Cavea aj keď mal veľmi charizmatickú show. Keď už radšej si vypočujem nejakú alternatívnejšiu elektroniku (Leftfield má nový album, Chem Bros s Aphex Twin ho pripravujú, ale aj taký svieži King Gizzard & the Lizard Wizard z Grapeu sledujem už 7-8 rokov, akurát že dnes už budú asi aj dosť drahí).

    To ale nie je gro toho čo som chcela, myslím si že existuje veľké množstvo malých zahraničných talentov ktorí by neurobili dieru do rozpočtu, no priniesli by výrazne viac nadšenia. Nedivím sa že Grape a Lovestream kradne účastníkov Pohode, príde mi že k organizácií pristupujú akosi ekonomickejšie. Pohoda má totiž milion stageov ktoré treba naplniť milion malými menami a to stojí milión korún. Byť na ich mieste, bez stresu posledných 30 zdola zmažem a celý výber radšej skvalitním – fakt si myslím že je to kontraproduktívne a ušetrilo by to bezpochyby dostatok financií na zopár zaujímavých stredných mien. Druhá vec je, že ten výber na ročníkoch postcovidu na mňa pôsobí strašne jednotvárne. Posledný fakt bombastický ročník sme videli v 2018 roku, podľa mňa najmä vďaka širšiemu spektru rôznorodých žánrov. A rôznorodosť z Pohody fakt mizne. Dnes sa to zlieva do dream popu, techna a po novom dokonca tiktok rapu. Kde skončila tanečná world music (čosi ako Gogol Bordello, klezmer, cumbia)? Kde je alternatívna elektronika (naozaj nerátam techno a jeho odnože)? Trochu sa domnievam, že by mala Pohoda pribrať novú krv na pozíciu bookingu a produkcie. Ideálne niekoho kto včera nevyšiel z VŠVU a zároveň nemá 50 rokov. Nehnevajte sa za to na mňa.

    A neodpustím si ani ego okienko na záver. Rada by som z malých a stredných mien videla The Fontaines DC a Griana Chattena, Sofa Surfers, Billy Nomates, Amyl and The Sniffers, joe unknown, ADA ODA, !!! (Chk Chk Chk), binki, Cash Savage and the Last Drinks, Melt Yourself Down, Hamish Hawk, audiobooks, General Elektriks, BEAKᐳ, Holy Fuck, Hallan, Big Joanie, Tristesse Contemporaine, Los Bitchos, Everyone You Know, Tamar Aphek, Public Practice, Folly Group, alebo aj taký Ak Dan Gwang Chil to je pekný úlet. Miliarda mladých mien pod 10k videní na YouTube, stačí sledovať KEXP, Pitchfork, FIP France a poštelovať si Spotify algoritmy.

    Ďakujem za vypočutie a možnosť poplakať si, dúfam že sa budúci rok objaví aj čosi pre mňa, obstarožného 26 ročného teenegera.

    • aknel_09
      12. 7. 2023, 20:20

      @MajkaGurunova. Ja mám teda 29 a na Pohodu chodím od roku 2012. Keď čítam niektoré komentáre mám pocit že patrím do starého železa a niesom už cieľovka Pohody, keďže nerozumiem bookovaniu interpretov typu Central cee...Úplne súhlasím s tým, že sa potrebuje trošku refreshnúť tím, kt. je zodpovedný za booking :( Chýbajú mi silné ročníky, a ozaj k dobrému lineupu nepotrebujeme Radiohead. Strašne si prajem aby bol ročník 2024 lepší a lákavejší...

    • MG2
      12. 7. 2023, 20:44

      @aknel_09 suhlasim s vami obomi ale bacha s volanim po novom time, mam obavy ako asi bude v blizkej buducnosti Kascakom refreshnuty booking tim - partiou okolo jeho syna.
      zaver z clanku z Korzara ktory tu zavesil Peter, hlavne ze partia bola spokojna:
      „Partia okolo môjho syna bola nadšená,“ zhrnul Mišo Kaščák, ktorý zdôraznil, že si stojí za každým jedným menom, ktoré sa na tohoročnej Pohode objavilo.

    • Captain_Obvious
      12. 7. 2023, 20:46

      @MajkaGurunova k tomu poctu stejdzov by som iba odkazal na sunset stream kde michal k. povedalze si vie predstavit zmensenie poctu stejdzov a podla mna je to nevyhnutny krok akurat ze prvy na odstrel je hlavny stage ktory uz v poslednej dobe vacsinou neplni svoju ulohu, su tam dobre mena ale akurat sa nehodia na hlavny stage, tohtorocna zostava skor patrila na orange a nie na hlavny

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 21:49

      @MajkaGurunova Vitaj v aktivnej forme :), na tejto nasej nastenke, kt. uz z Agentury dost mozne ani nikto necita, co by som plne chapal :) Podla mna to katu a aj ta "mamina dietata kt. sa nedockalo CC" napisali velmi fajn, detto Swangi (kt. bol aj na stretavke), nebral by som to vobec osobne. A naopak, prave som v diskusii na SME cital nieco, co asi tiez sedi: "Vela ludi ktorych poznam, bolo na tohtorocnej Pohode len preto, ze uz mali kupene listky. Ja som tento rocnik po 23 rokoch vynechal. Uvidim, co prinesie buduci rok.". Prave tato nasa pestrost je verim to najhodnotnejsie, co sa nam vsetkym s Pohodou spaja :)

      Po 147. krat mozem len zopakovat, ze komentovat Misovi booking silnych mien je zbytocna strata casu. Tito interpreti sa doslova drazia, preplacaju, a nebyt toho, ze Miso je kamos s mnohymi velkymi agentami, tak by Pohoda ulahodila nickovi kt. nizsie spomenul Tublatanku :)) Miso sa nikdy netajil tym, ze nema velmi vztah k peniazom, ze to robi srdcom, a to je super. Na druhej strane ale ten vypadok na prijmoch zo vstupneho budu musiet reflektovat, a verim aj v tom zmysle, ze medzi top 3 najdrahsimi menami uz nebude ziaden dalsi 27-minutovy koncert "Tik-tok one hit wonder" :). Toto kazdy chape, ze by sa fest uzivil, tak "gro" ucastnikov proste musi prist aspon od piatka, a co-to minut aj na gastro a napoje. Mne sa pacila ta vizia (Swanghi dole), ze vela mladych fans "CC a H" si to tak uzilo, ze v buducom skolskom roku zacnu po prvy krat chodit na brigady :), nech si to s nami o rok uziju naplno a nie len 1 den, resp. nie s vysedavanim a "dlhym startovanim sa" :) pri stanoch.

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 22:05

      @Captain_Obvious Len ze tie male pocty ludi na hlavnom podiu mimo headlinerov boli vzdy, ved si spomenme na "legendarny" :) koncert the Cribs, ci "legendarny odchod" :) vacsiny mladsich ludi z Petra Bjorna a Johna po hite Young folks. Podla mna je uplne legitimne, ze tento dost velky "segment" chce mat len kratsi "warm up", vypocut si ten 1 hit kt. poznaju, a ist sa bavit inde. Mne na "CC" vadila len ta neuprimnost, ze to jeho dlhe meskanie zvalil na divakov ze akoze este "neboli ready" :), pritom mohol po tych 23 min. uprimne povedat ze viac skladieb proste nema a nechat tam len DJa..

    • haluzman
      12. 7. 2023, 22:30

      @MajkaGurunova super zhrnutie, ono sa plnej nahote ukazalo, ze tiktop repery, podla mna chudacikovia bez talentu, nemozu uzivit maly festival, kdesi na slovensku. na glasto sa to strati, ale pohoda nemoze stavat svoj lanjnap na chudacikovi bez talentu, ktory prave na tiktoku ma par lajkov. to je poucenie do buducnosti. takto pre malinky festivalik, kdesi na letisku na slovensku, to nikdy nebude fungovat. cize back to roots. treba bukovat kvalitne mena za rozumnu cenu a grape nam to tu ukazuje rok co rok a maju uspech. toz, michal, zamysli sa a nenechaj syna rozhodovat o smerovani pohody

    • emo
      12. 7. 2023, 22:48

      @MajkaGurunova pravdu mate samozrejme vsetci, nechapem co by malo byt na prispevku ostre, na ostre prispevky tu máme iných pánov. to že Ti ročník nesedí je uplne normalna vec, vobec nechapem co na to je do stareho zeleza, neviem to odsledovat ale myslim ze Michal tento rok vytiehol snad najstersich umelcov akých kedy mal. o dámach nehovorím lebo to sa neslusi im poukazovat na vek, ale tak snad si ich kazdy vie dohladat bez toho aby ich spomenul. dalej pete and bass, mulatu astatke, islandania, hermeto p., šukovci, bazz a dalo to sa ospravedlnujem ze ich tu davam, to su realne pri vyssie spomenutych mladici, gramcovačka čo predviedla?... ok ak teda opomenieme veteranov ska na Pohode a Uprisingu co vzdy potesia, tak kto kde ma starsich interpretov v programe? a tolkých? okrem toho, snad nemusime byt az tak strasne vsimaví, aby sme si vsimli ze michal z mnohe styly nejak obzvlast sam nemusi, ze nie je ich nejaky brutal nadsenec a predsa urobil tento rok skvelé zastupenie jazzu, klobuk dole pred nim... ale to je jedno, fakt by ma uprimne zaujimalo ktorý teda stýl tam bol taký že kto ho počuva by sa teda nemal citiť do stareho železa? snad nie hiphop co bol top u nas kdesi v 80tych rokoch kde ludia ficali na break dance a boli napadani metalistami, ked naciskinheadi u nas este ani neexistovali, neskor po revo grafitti atd, ze sa nejak hh vyvijal ved ok, alternativny hiphop to fical najviac zaciatkom 90tych u nas, ze teraz je nejaký navrat jeho nic na tom nemeni, ok shygirl dokazala tam vniest nieco nove, to je v kazdom style tak ze mnohi sa len vezu, tie gitarovky co boli terauz by kludne mohli hrat aj pred 30timi rokmi ako nizsie pisem atd... neviem ci nieco z toho moze byt ako fakt vobec spochybnitelne... uprimne mi to pride asi uplne totozne vyjadrenie ze sa citim ako do stareho zeleza ako ze Pohoda nepriniesla vobec nic nove :D odchod z Pohody bol tiez v minulosti zasadnejsi a aj hlasy ze pohoda uz nie je to co byvala, prave vtedy ked si zacala chodit a chodila sa na lineup nadavalo ovela viac :D to su proste realne fakty, a Tebe sa to pacilo a boli to top rocniky pre Teba... chapem samozrejme individuálne pocity a citim s Vami vsetkymi, ale je to "len" festival, uz to tu zas nerobte ze Vas nespokojencov niekto zradil alebo ide proti Vam alebo by mal niečo robiť inak, nepači sa Ti nejdeš, už to nie pre Teba ono a tym to asi aj zhaslo, v krcme sa mozem postazovat ze novy album nie je to co to bolo, ale sloboda je ovela dolezitejsia vec, miloval som kapelu v jej starych albumoch, nove ma nebavia tak ich nepocuvam, ale je to ich slobodne rozhodnutie a rešpekt je viac aj ako tolerancia, ich to bavi, nech si to robia, tesim sa ze ich to bavi, je to ich cesta, nie moja... to iste s festivalmi, ludmi, pracou, sportom, vyvojom, otom je zivot a preto je krasny... stale citim velku cast tychto prispevkov ze je to o osobach, ale ta kapela a ten fest skutocne nie je o nas, je v prvom rade o nich, ak sa raz pomaly mneni fstival Pohoda na cisto jazzovy alebo skutocne alternativne gitarovy a nie tie pre mna gitarove sracky co tam chodili v minulosti, co to ma so mnou? ak sa mi to bude pacit idem ak nie nejdem :D Pohoda nech si ide vlastnou cestou. Kracajte dalej vlastnou cestou. Realne najsilnejší lineup všetkých cias, realne som tam mal v minulosti aj 75% vaty, tento rok s prizmurenim vstekych oci a s ustretovou chapavostou voci vsetkym nespokojencom max 50% vaty :D

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 23:12

      @emo "Punchline" je podla mna iny, a to ze tento rok bolo presne 0 headlinerov kt. by pritiahli 20-30r ludi kt. pocuvaju take tie "tradicnejsie tanecnejsie veci" aj v elektronike (nieco v style Daft punk ci spominanych Aphex Twin, prip. ChemBro / Leftfield repete :) a pod.) a aj z gitaroviek (napr. KG&LW, Fontaines D.C., Parquet courts a pod.). Toto sa opakuje dookola v diskusiach pri pive, ..., (nechcelo sa mi pracovat :) aj na sme.sk), t.j. ze ten "wau efekt" :) mali tento rok najma fans rapu, a plus vyslovene fans JXX, CP, BH, Arcy a WL, a samozrejme aj Suzan Vega :) Ono to zas verim nie je ziadna "rocket science" :) My dvaja a mnohi dalsi si popri tapetovani :) tohto fora zarobime v tvorivych zamestnaniach :) dost a sucasne usetrime dost na to, ze clovek ozelie tych ca. 250-300 € na kt. Pohoda celkovo zhruba asi vyjde. Ale studenti VS a cerstvi absolventi kt. uz nie su tak "Matrix-friendly" :) ze by sa za peniaze zapredali nejakej korporacii a pod :), a sucasne maju cely rok vydavky na socialising a cestovanie atd. si proste rozmyslia, ci im t.r. line-up za tie peniaze stoji, ale sucasne ich mrzi ze neboli, a to proste srdce zaboli :) ked tu potom od nas citaju ze ako skvele bolo :))) Takto to aspon chapem ja, ale v pohode ma dievcata, teda mlade zeny :) opravte :))

    • Emu
      12. 7. 2023, 23:39

      Fňuk aphex thinx? Really autor one hit ľsd hit wonder 90s

    • emo
      12. 7. 2023, 23:40

      @Peter_BB ved to je v pohode, ja pisem o tom ze sa niekto citi ako do stareho zeleza a pýtam sa co je tam take pri com by sa mal ktosi citit ako do mladeho železa? ved tam nic take nevidim a pisem ze snad nie rapujuci pani a damy, kokos ved u nas sa rapovalo od cca 1982, v cechach este skor, zahranicne veci samozrejme ste skor, ved len toto tu bolo uz vydane oficialne roky 1984, uz 1983 nieco z toho existovalo kym sa na platne nazbieralo a urobili sa, tak len sa pýtam o čom sa vlastne pise, ved nemusim vsetko chápat https://www.youtube.com/watch?v=vybIKCkWs_Y https://www.youtube.com/watch?v=DA6sD2Pcg3g https://www.youtube.com/watch?v=UEoUKUZbiRU

    • MajkaGurunova
      12. 7. 2023, 23:44

      @Peter_BB A nie je to s tými silnými menami trochu pokrytecké? Ozaj má Grape a Lovestream lepšiu vyjednávaciu pozíciu ako Mišo, kamarát Václava Havla a vo svete najzvučnejšie meno slovenského disentu? Nie je to fakt len o tom že Pohoda sa krvopotne snaží stavať brand na "robíme festival pre všetkých" a trpí tým na nezmyselnú zmes kvantity miesto vycibrený výber kvality? Potom sa nedivme že top mená sú pre Pohodu príliš drahé. Pri potrebe naplniť programom 15 stejdžov je to proste ťažké.

      A k tej reakcií na @emo mne ozaj nešlo o peniaze, iba mi to prišlo jednoducho slabé. Už v 2022 som mala problém a behala od stanu k stanu čo ma nič nebavilo, pri ročníku 2023 by som si ani nevedela naplniť harmonogram bez niekoľko hodinových medzier prázdna. Pred covidom to takto nebolo, krížili sa mi kľudne 3 veci zároveň a ešte aj pri prechádzaní na druhý koncert ma vedelo čosi neznáme vcucnúť. A inak ja sa ani nedivím že ľudia čo boli na Pohode pred 2015 tvrdili že tie ročníky ktoré som videla ja boli "slabé", pretože ozaj boli objektívne silnejšie (2013 - Buena Vista, Smashing Pumpkins, Kaiser Chiefs, Atoms for Peace, Justice, Nick Cave, Block Party, Django Django, Bonobo, Dubioza – to sú pre mňa všetko Áčkové mená do prvého riadku), ale to už asi trochu hraničí s ich problémami s pokorou.

    • MajkaGurunova
      12. 7. 2023, 23:46

      @Peter_BB A nie je to s tými silnými menami trochu pokrytecké? Ozaj má Grape a Lovestream lepšiu vyjednávaciu pozíciu ako Mišo, kamarát Václava Havla a vo svete najzvučnejšie meno slovenského disentu? Nie je to fakt len o tom že Pohoda sa krvopotne snaží stavať brand na "robíme festival pre všetkých" a trpí tým na nezmyselnú zmes kvantity miesto vycibrený výber kvality? Potom sa nedivme že top mená sú pre Pohodu príliš drahé. Pri potrebe naplniť programom 15 stejdžov je to proste ťažké.

      A k tej reakcií na @emo mne ozaj nešlo o peniaze, iba mi to prišlo jednoducho slabé. Už v 2022 som mala problém a behala od stanu k stanu čo ma nič nebavilo, pri ročníku 2023 by som si ani nevedela naplniť harmonogram bez niekoľko hodinových medzier prázdna. Pred covidom to takto nebolo, krížili sa mi kľudne 3 veci zároveň a ešte aj pri prechádzaní na druhý koncert ma vedelo čosi neznáme vcucnúť. A inak ja sa ani nedivím že ľudia čo boli na Pohode pred 2015 tvrdili že tie ročníky ktoré som videla ja boli "slabé", pretože ozaj boli objektívne silnejšie (2013 - Buena Vista, Smashing Pumpkins, Kaiser Chiefs, Atoms for Peace, Justice, Nick Cave, Block Party, Django Django, Bonobo, Dubioza – to sú pre mňa všetko Áčkové mená do prvého riadku), ale to už asi trochu hraničí s ich problémami s pokorou.

    • MajkaGurunova
      12. 7. 2023, 23:47

      @Peter_BB A nie je to s tými silnými menami trochu pokrytecké? Ozaj má Grape a Lovestream lepšiu vyjednávaciu pozíciu ako Mišo, kamarát Václava Havla a vo svete najzvučnejšie meno slovenského disentu? Nie je to fakt len o tom že Pohoda sa krvopotne snaží stavať brand na "robíme festival pre všetkých" a trpí tým na nezmyselnú zmes kvantity miesto vycibrený výber kvality? Potom sa nedivme že top mená sú pre Pohodu príliš drahé. Pri potrebe naplniť programom 15 stejdžov je to proste ťažké.

      A k tej reakcií na @emo mne ozaj nešlo o peniaze, iba mi to prišlo jednoducho slabé. Už v 2022 som mala problém a behala od stanu k stanu čo ma nič nebavilo, pri ročníku 2023 by som si ani nevedela naplniť harmonogram bez niekoľko hodinových medzier prázdna. Pred covidom to takto nebolo, krížili sa mi kľudne 3 veci zároveň a ešte aj pri prechádzaní na druhý koncert ma vedelo čosi neznáme vcucnúť. A inak ja sa ani nedivím že ľudia čo boli na Pohode pred 2015 tvrdili že tie ročníky ktoré som videla ja boli "slabé", pretože ozaj boli objektívne silnejšie (2013 - Buena Vista, Smashing Pumpkins, Kaiser Chiefs, Atoms for Peace, Justice, Nick Cave, Block Party, Django Django, Bonobo, Dubioza – to sú pre mňa všetko Áčkové mená do prvého riadku), ale to už asi trochu hraničí s ich problémami s pokorou.

    • emo
      12. 7. 2023, 23:50

      @Peter_BB ved aj miso kascak bol len trochu neskor sem tam svihnuty kamsi k rapu v tom svojom prejave, tak sa asi teraz divi prečo tu niekto dume nad niečim novym pre mlade ročníky, už pred xy rokmi sa zacali robit akcie ako hiphop žije, to je o čom prosim Ťa? ved to je obdoba punk není mrtev... poukazuju že ešte stale žiju :D to že to ma dnes nejaku renesanciu to len poukazuje na to že punk a hiphop su už v podstate tiez mrtve styly, ako mrtvy uz musi byt ktosi co si napise punks not dead :D kus sa to tu fakt prehana :D ako ze staromilci si pridu na nejaký hiphop aj s malými deckami co to teraz pocuvaju co je na tom?

    • emo
      13. 7. 2023, 00:22

      @MajkaGurunova no jo ale to si nevieš predstaviť čo sa pisalo a ako sa pindalo na rocniky 2013 alebo 2011 co 2011 bol nadherný rocnik, jo inak vypisoval nemenovaný politik že Pohoda je ako v Mnichove zraz Hitler jugend, nackovia rýpali do pohody ovela ale ze ovela viac ako teraz a aj ju fyzicky napadli. nevieš si ani predstaviť ako sa pindalo ked Michal zaviedol elektronickú scenu že čo to tam ma robiť, boli to ovela horsie roky plne realnej nenavisti a netolerancie, len na to uz ludia zabudli, dievcatu ako Ty bol problem v podstate prihlasiť sa ku ktoremukolvek stylu, trosku inak si vyzerala a mala si realny problem ze ta fyzicky napadnu. ziadne skryvacky ako tu teraz predvazdaju magorkovia, ostra priama nekompromisna nenavist, festivaly sa bezne napadali, toto tu uz je len smieska trapna. wp mala nejakeho predchodcu, tam som nechodil, iba manzelka moja si tam pisala a prispievala... tam sa pisali take bludy ze co tam robia na Pohode dredaci, co tam vobec chcu od samotných navstevnikov, pindalo sa tam tvrdo do tych maldych tanecnic na elektroniku, to boli baby nieco ako roztlieskavacky mali image, obrovske stucne a este take z toho isteho materialu... samotni ti co tu teraz pindaju boli ovela viac vypindani aki su fetaci a bukvice a samozrejme ake sracky bez vkusu počuvaju, tak je to velmi vtipne ako teraz oni robia to iste a brania si niečo čo my všetko spolu celu alternativu nazyvame pakulturou, lebo tak sme boli nalepkovani a vobec sme sa nikdy netvarili zepo cuvame nejaku top virtuoznu hudbu :D ked nejaký realny fetak co na Pohode fakt ze fetaci neboli, iba okrajovo a teraz uz ani tolko ich tam nie je, nam tu teraz nadava do fetakov tak to je len normalny komplex mne to robili atk to teraz robim... ale tamta doba priama a tvrda, nie že si tu teraz niekto musi vymyslat a vytvarat si Tvoj obraz aboslutne v rozpore s realitou len aby ta mohol hejtovat a tak len hejtuje svoj neexistujuci obraz cize len sam seba, vyplod svojej vlastnej zmatenej fantazie... to ze sa Ti program nepaci je uplne normalna tak sa zaradis k milionom ludi co na Pohodu nepojdu, co je na tom take strasne, prečo sakra by si isla niekam kde sa Ti program nepaci??? ked grape bookuje lepsie tak predsa ides tam. čo je tam že si do stareho železa a čo je už do noveho si mi aj tak nepovedala, ok. rešpekt

    • MajkaGurunova
      13. 7. 2023, 00:43

    • emo
      13. 7. 2023, 00:52

      @MajkaGurunova inak Majka Gurunka, kukol som si pre zaujimavosť tych posledných 30 mien co by si skrtla, nejdem tu teraz putičkariť že by si skrtla nejaký program pre deti atd, to fakt nie, ale si si napr ista že ak by si skrtla tych 30 mien ze by si tam miesto toho mohla mohla dat napr kolko z toho Tvojho vyberu? tak sa pýtam tak realne - nula? jedno? neviem kde sa beru tieto predstavy ale objektivne vidim že nie si typ čo sa prida ku vsetke kritike len z principu... Tvoj prispevok by mal cosi k realite keby si napisala škrtla by som prvých 5 hadlinerov a miesto naich by som dala kvalitnejsie mena a ten Tvoj zoznam... neviem či máš predstavu kolko beru interpreti z Tvojho zoznamu a kolko dostanu ti co by si ich skrtla, tak len tak na zamyslenie

    • MajkaGurunova
      13. 7. 2023, 01:14

      @emo Pochopiteľne že mi nešlo doslovne o posledných 30 mien. A keby som ich aj škrtla, tak by som s tým škrtla aj pár nadbytočných stejdžov a nikým to pochopiteľne nenahrádzala. Veď ja v celej tejto diskusii zastávam ten názor, že je toho na Pohode momentálne zbytočne veľa na úkor kvality a finančných prostriedkov. Aj tá tohtoročná streda, nepochopila som prečo kvôli mini koncertom v kempoch treba navyšovať rozpočty na zabezpečenie festivalu pre návštevníkov o jeden celý deň..

    • emo
      13. 7. 2023, 01:59

      @MajkaGurunova no ale ja sa pýtam či si si istá že to navyšuje rozpočty, pýtam sa ked skrtnes posledných 30 mien si si ista že za to dostaneš vobec jedine meno zo svojho zoznamu? lebo ja nie, podla mna tam kludne moze byt ze nedostanes jedine, mozno tak jedno aj to ide o to ktore, ako sa potom skvalitni program? ked vyskrtnes 30 mien a miesto nich tam fakt vpbec nic co Ty povazujes za kvalitu nedostanes? potom je fakt polemicke ci tie mena su fakt nekvalitne, dajme tomu ze ano aj ked ja sa nestotoznim, stale ale plati ze za ne nasjlor nedostanes jedine... bookingy isli fakt strasne hore a stale sa pýtam kolko myslis ze by bolo za Amyl? o.i. ako tu peto a ini poznamenavaju velka parvdepodobnost ze sa o nu snazia... je tam samozrejme aj cesta ze sa Pohoda predaju aby mali lepsi program, to chceme? potom preco chces vlasten brat mena, co ak sa mne pacia, jasne ja tam napr nasich kosicanov chcem... zaujima ma ovela viac veci, ale asi k tomu nedojdeme, nevadi... top ma napr zaujalo ze s to zlieva do dreamu, to by som bol fakt rad ako stary drempoper keby to bola pravda, ten dream to ma byt asi Vok a dalej co? Vok by som aj tak do dream popu ja neradil, ale aj ked zaradime tak fakt pohoda urcite dreampopova nie je. jedna lastovicka leto nerobi, ze chodili lola marsh alebo u jednej sk kapely najdeme nejake fuzie dreamu to tiez neberiem, slowdive, ride ok, česki manon meurt nas mega viacerých svojho času potešili... ale že by mala Pohoda nejak naslapnute na dream, to fakt nie

    • MajkaGurunova
      13. 7. 2023, 02:23

      @emo toto mi príde ale už ale úplne scestné. Amyl rozhodne nie je malá, to všetci tak nejak tušíme. Vlastne je z toho môjho zoznamu asi jediná v takých číslach, ešte možno s EYK a verím tomu že po poslednom turné budú dosť vysoko aj Fontaines. A ten zbytok? Sorry ale, to sú fakt kapelky do 10-15k videní, niektoré z nich majú nanajvýš 50-100k. Ja už fakt neviem že o čom sa tu vlastne bavíme.

    • pr_vr
      13. 7. 2023, 04:17

      @MajkaGurunova prekvapuje ma ze niekto kto spomina kexp a pitchfork nie je spokojny s poslednymi lineupmi. Mam pocit ze od 2020 pohoda prave zacala ovela viac bookovat take typy mien ktore sa tam zvyknu vyskytovat, s cim som prave spokojny a dufam ze pojde dalej tymto smerom. Pre priklad posledne 2 rocniky mali kazdy okolo 8 umelcov ktorych albumy od pitchforku dostali BNM, zatial co predosle zvykli mat tak 4.

    • emo
      13. 7. 2023, 08:16

      @MajkaGurunova presne ako pise pr vr. ale ok vidim ze dnes uz nestaci naznacovat a ani priamo hovorit. ale musi sa po lopate. ja ale na po lopate nie som. myslim ze uz som to po lopate dost povedal. tak inak. dokazes si predstavit ze po ukonceni vzdelania dokonca priamo v EU v konkretnom state cely rok mlady clovek nie ze ma mizerny plat ale robi uplne zdarma cely rok. chape sa to ako zaucovacia prax a mimochodom obcas mam pocit ze by nam to velmi prospelo aj nam aspon teda poniektorym a to som silne lavicovo citiaci clovek. ale ok tak teda dokazes si predstavit ze mlady umelec a to aj v inych krajinach kde sa prvy rok plati tak ako aj u nas ak chce robit v top atelieri napr. svetovej topke architektonickom atelieri tak nie ze za tu pracu nedostava plat ale musi si za nu platit? je jedno aky je kvalitny. uz len tym ze povie ze vysiel z toho atelieru ziska obrovsku prestiz ze je ziakom xy nemenovaneho umelca. nemyslim to teraz v zlom ale obcas mam pocit ze poniektori su fakt z gurunu tu. neber ze Ty ale co tu niektori ini dokazu napisat za bludy a este sa tvarit bohurovne... tak fajn dokazes si predstavit ze som uz dva roky fotil pre nemenovany festival a poslal im foto. nie som nijak dobry fotograf. zivim sa niecim inym ale zas si nemyslim ze moje foto su uplny hnoj. v prvom rade musis mat povolenie vobec na festaku fotit k comu sa asi ani nedostanes. ale uz aj ked som sa dostal tak moje foto nikdy ani len nezverejnili ;) podobne to mam s kapelami. ked im poslem foto tak tie Tvoje nazvime stredne mena si to kukne nejaky ich spravca profilu a ani len neodpise. ked to poslem interpretom ako Hanba z PL alebo Bendikovi Giske co boli aj na Pohode tak ti su nadseni a zdielaju si to a dakuju atd. teda napr co myslis kolko tak zarabaju top fotografka Pohody alebo tie male mena co by si skrtla? aby sme teda fak uz to inak povedat nedokazem tak nemenovany klub co oznacuje za top klub sk bezne tam vystupuju kapely dokonca zdarma dufam teda ze za vystupenie si nikto platit nemusi :) a maju jeden napoj na osobu v kapele zdarma. potom im tam ja kupujem piva a nesiem na podium tesne pred tym ako zacnu. cize tak nejak. ved ked nam pridu zahrat fakt skvele veci a chcu si dat pivo tak si to na vlastnom koncerte musia platit. nonsens asi ako niektore prispevky tu. iny stav je napr u nas v collosseu tam kto hra sa kludne moze schlastat ak by chcel to je ako s tou Hanbou. sme proste ine sceny s inymi pristupmi a s uplne inymi principmi. toto tu robim prvy a posledny krat Majka ze sa takto k niecomu takemu vyjadrim lebo inak mlcat zlato. ahoj

    • FNTK
      13. 7. 2023, 08:45

      @MajkaGurunova Ja webparty čítam od roku 2010, keď sem niečo napíšem tak to je ozaj sporadicky aj na pohodu chodievam od toho roku bez prestávky a porovnávať roky keď stal festival 50€ a keď stojí 150€ je nemysliteľné podľa mňa lebo všetko za tých x rokov šlo hore a nie sinusoidou ale iba na hor
      Mal som tento rok výmenu názorov z ľuďmi čo mi neustále tvrdili že pohoda je tvoja srdcovka bla bla bla chodíš tu vážne dlho ale za tie peniaze sme mohli dostať lepší line up lepšie služby (oproti minulému roku to bol ozaj skok ) a všetko ostatné, lenže mi vidíme tak maximálne štvrť okom aké je všetko drahé na to aby ten festival fungoval tak ako ma
      Z tých mien čo si vypísala tak už dosť veci hralo na pohode a taký grape tiež len vykrádal svoje minule line upi (okrem klawg a m83 už tie kapeli boli na grape 2x a raz na pohode ) takže nie o čom lovestream festival nie je zrovna moja cielovka ( jediný the killers ) som zvedavý ako dopadne ten festival lebo raz tu bol jeden veľký konkurent (Hodokvas ) ktorý skoncil po silnom ročníku so sex pistols ;) už sa strácam v tom čo píšem takže končím

    • Peter_BB
      13. 7. 2023, 09:10

      @MajkaGurunova Ahoj opat :), nerozumiem otazke so slovom "pokrytecke", kedze nikto z nas netusi, ako sa v realnom zivote spravas :))) Pre mna je klucove, ze sa (doraz na slovo) nedozadujes (a opat doraz na slovo) konkretneho jedneho interprata, ako tu bolo roky (zlo)zvykom. Ale naopak, na rozdiel od "diskurera v SME" :) si uprimne a bez "splostovania" :) napisala to, preco presne si sa po rokoch rozhodla neprist. A navyse v dosledku tej urcitej provokacie, ktora aj podla mna bola (hoc v pre mna pohodovej miere) v tych par prispevkoch v kt. bolo "implicitne pritomne" to, ze vsetci mladi maju CC za velku hviezdu lebo pocuvaju rap, a kto pocuva gitarovu hudbu tak je trapny lebo pocuva hudbu ako jeho rodicia. Za mna spravne citis nespravodlivost, lebo ak niekto naplnil parametre nielen neuprimnosti a "manierov", ale aj pokrytectva, tak to bol samotny "CC", resp, ten jeho DJ tymi "recami o percentach" (uprimni ludia kt. vyrastli v chudobe by si vazili chudobnych teens a odrapovali by pre ich radost apson """""azž""""" 45 minut :))))

    • Peter_BB
      13. 7. 2023, 09:19

      @MajkaGurunova K "bookingu" je to na dlho, to by chcelo linky na asi 5 rozhovorov s Misom, clanok vo Forbse, relacie v _FMku (najma tu kde bol aj Tibor Holoda), to by som to dal taku "tapetu", ze by som de facto zrusil WP :)) Toto je tema ak-tak na osobny pokec, snad na najblizsej stretavke WP na letisku (resp. az si nebodaj z Prahy ci KE, ci nebodaj z BB/ZV/BR :))) a pod.), v pohode daj vediet.

    • emo
      13. 7. 2023, 10:02

      @Peter_BB tak tu narazas na zaujimavu temu a to je kočka čo tu pisala o svojej dcere... toto je silna tema a nejde len o tych mladych raperov traperov ale kludne o stare velke rockove hviezdy... ono je to pekne tie dojimave pribehy ako vyrastli na ulici a matka ich odvrhla to ako vedia co je to nemat co do ust a potom pride nejaký namyslený spratok co berie 2x to čo nejaky preflakly headliener čo ma za vystupenie cenu luxusnej vily na brehu mora, zjavne narazi mlady clovek na realitu povrchneho mladeho cloveka co ho zomlela slava čo sa svojou nekonzistenciou a vulgarnym zjednodusovanim pomaly uz az blizi tu 2 specialistom, nutne sa musis opýtať o čo sakra gou, vulgarne slova ako take mi absolutne nevadia aby to bolo zas pochopene, jasne povies si ved toto im zaraba prachy, aj jo no, ved mame tu aj magrokov co z toho nemaju vobec nic, tu ti je aspon jasna motivacia, je to ako v normalnom zivote, niektorí chudaci nevedia inak si zarobit iba ze ojebuju iných, tam mas aspon jasnu motivaciu, ved on len potrebuje mat prachy, ale potom narazis na hajzlov co napr sikanuje uplne nezmyselne niekoho tu alebo trebars ucitel v skole si na niekoho zasadne alebo alebo alebo, čo fakt nič z toho nema ziaden realny prinos iba svoju priposrate sracky v hlave, potom vidis co riesia, ved nemusime ani z tu z party odchadzat... ja som magor pretolerantny kazdeho chapajuci ale uz dostavam otazky: su ti ludia zli alebo hlupi... samozrejme ich obahajujem ze nie oni nie su zli... aha takze su hlupi, lebo ina moznost uz nie je. aha tak tam dojdeme bud su fakt zli alebo su fakt len hlupi, je to fakt zle :D ked do toho pojde Michal este uprimnejsie ludi bude este menej a tak to ma byt, veci proste su a nie ze "su, ale" a to si nemyslim ze cc bol nejak zly booking :D

    • emo
      13. 7. 2023, 10:18

      @Peter_BB kukol som si teraz ten lineup grape, viac ak opolovica uz na pohode hrala, par mien je totoznych, urcite tam ale nenajdem skvosty z Pohody ako legendy jazz, legendy cz undergroundu, ak uz niečo je program pre mladsie rocniky tak urcite grape nic ako dobrý kvalitny experiment alebo nejaky mimostednejši prud tam ani nie je, zaujimavi su KG & TLW... inak kurčite by som si vybral aj ked som uz pomaly vsetko mal čo tam maju, tak par tych mien je peknychaj co som este nevidel, určite tam nie je nic ako dokaze Michal vytiahnut... pride mi to celkom vtipne ak tie iste kapely hraju o mesiac na tom istom mieste pre niekoho dokonca v podstate az na tom istom festivale, ach jaj, nemam tam jediny moj skvely koncert ci uz od mulatu astatke cez lineker shygirl az po topku avalanche kaito... KG LW sa im dobre zadaril, klobuk dole, to uz ani nehovorim ze by ma nicim neprevalcovali ako minuly rok dunaj s ivou b alebo nezaujali niečim takým ako tento rok pocta filipovi topolovi... alebo sucasnou vaznou hudbou, skvelým kimim d... ak uz Pohoda nie je pestra a kvalitna, tak uz potom fakt neviem co

    • Peter_BB
      13. 7. 2023, 10:22

      @emo Neviem sa dockat nasho pokecu pri pive v Pokhoi :)), len totalne netusim kedy pridem (a zistim asi az uplne na posl. chvilu). Mimo ineho aj preto, ze ma zaujima "cely pribeh aj s nuansami" za tym, co si pisal o tej tvojej dcere, kt. povedala ze na Pohodu pride az ked tam vystupi CC. Dovtedy si skusim z anglickej tlace :) nastudovat nieco o tom, ze preco je CC taka obrovska hviezda na "Tik-tok scene" :) Coraz viac som inac rad aj tohtorocnemu line-up-u, a aj tomu, ze som dal za vlez 129 € a za piva+dýško :) v Pivobrane zhruba rovnako, lebo sme zazili "fenomen" opat raz v tom najlepsom moznom case :)

    • miso98
      13. 7. 2023, 11:30

      @Peter_BB potom daj vediet ze co si si vygooglil :D o tom CC..
      lebo ja doteraz netusim kto to je :-/

    • Peter_BB
      13. 7. 2023, 11:49

      @miso98 :))), dostanem sa k tomu verim v Prahe 30. 8. ked tam zacnem "zabijanie casu na dovolenke" :)) Az "motyka vystreli" tak to tu prelinkujem ako odporucanu literaturu :)) pred nasim stretnutim v Slovanske lipe, az teda Cookie nebude(s) v ten prvy necely augustovy tyzden na dovolenke :))) Co si pamatam, tak podobny "fenomen" bol kedysi ten film Twilight - nik z ca. 25+ rocnych nechapal, co je na nom kvalitne, ale z trzieb teenagerov zarobil "multimiliony". Vtedy som mal tu mladu frajerku, kt. mi to vysvetlila, a teraz verme ze nam "starcom na chmelu" :)) pomoze kombinacia odbornej literatury :) a empirie kt. uz zisti(s) Emo od (ak spravne chapem) najmladsej dcery...

    • Emu
      13. 7. 2023, 13:56

    • Peter_BB
      13. 7. 2023, 15:49

      @MajkaGurunova toto si inac super napisala (kopirujem, len skratim, nech je len "punchline"): "mne ozaj nešlo o peniaze, [len] by som si nevedela naplniť harmonogram bez niekoľko hodinových medzier prázdna". Presne pre toto sa chcem podakovat vsetkym tym nam z WP, kto sa pozname zo stretnuti WP, lebo to pomoze zaplnit nielen tu hodinu-dve samotnej "stretavky WP", ale aj dost casu tak ked potom na seba v arealy "narazime". Napr. tento rok sme na seba "narazili" s radimom (kt. tu na WP dost pisal pred rokmi), ked nam obom dobre padlo ist si na ca. 3/4-hodku sadnut, no a "zhodou nahod" sme sa vterkli ku stolu partii kt. vyslovene potesil pokec s radimom o porovnani Pohody a Grejpom :)) A mna potesilo pocuvat to, lebo som zistil, ze preco presne nemusim lutovat ze som este nebol na Grejpe :)

  • MG2
    12. 7. 2023, 15:07

    este k tomu ako tu niekto pisal o stankaroch ako plakali ze nedosahovali ani polovicu trzieb z min.rokov.
    toto je z inej debaty a som zvedavy kto mu tam pride o rok:
    Ako na Pohode Kascak zaraba na stankaroch. Malokto tam ide opakovane viac rokov po sebe. Ceny vysponovane do absurdna a stanok potacajuci sa na hrane zisku a straty. Vo chvili ked zaparkujete na pohode svoj foodtruck, ste najmenej 3 tisic v minuse. Musite kupit vstupy celemu personalu (v cene prenajmu mate narok na 2ks), nealko a dalsie veci musite brat od organizatora za prestrelene ceny rovnako ako trebars ekologicky riad a tacky, brat si ich musite v ucelenych balickoch z ktorych sice polku neminiete ale to nikoho nezaujima, vratne pohare na nealko si prenajimate za mastny poplatok, nesmiete pouzivat vlastny POS ale len terminal dodany SLSP, podmienok cez tri strany a pokuty za vsetko...
    - reakcia: tie 3 litre si hodne podcenil, na poslednej predcovidovej pohode (2019) platil bratranec za food prives 8000, cisto iba za miesto bez ostatnych veci co si spomenul. Potom jasne, ze musite ceny jedla tahat k absurdnu (langos za 6-7, bryndzove halusky za 10, hot-dog za 5) a dufat ze pride dost ludi...

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 15:32

      @MG2 To, ze "stankari plakali ... 1/2 trzieb" tu sice napisal niekto iny, ale aj mna napadlo to, ze z "fans CC" proste velku radost nemali. Len ako clovek s de iure ekonomickym vzdelanim viem aj to, ze tie podmienky pre stankarov, o kt. tu pises, su absolutne standardne a bezne pre stankarov na vsetkych letnych festivaloch "rozmeru Pohoda+". My, kto mame 20+ Pohod za sebou si spomenieme m.i. aj na to, ako sa to snazili stankari "ojebabrat" este na Topvar Pohode na Vystavisku kedy sa nam snazili predavat pivo za vyrazne vyssie ceny ako mali dohodnute s Agenturou. Teda narativ "chudaci stankari" je verim "mimo misu" - toto cele je od zaciatku transparentne, uprimne, a stankari na Pohode podnikaju vsetci v rovnakych podmienkach. Ale mozeme sa samozrejme bavit o tzv. negativnych externalitach.

      Inac vec moze byt to, co netvrdim ze sa stalo (fakt netusim), ale mohlo sa stat, a to ze par dni pred festom Agentura este dodatocne dala dost listkov partnerom prave preto, aby mohli zverejnit to "poslednych 3.000 listkov". Co je tiez samozrejme legalne aj legitimne, logicke a aj spravne, len to by malo tie negativne externality, kt. sa mi viacere "zazdali" :) Najprv ked sme komunikovali s ludmi kt. predavali listky cez "resale", tak vsetci nam tvrdili ze ich vyhrali, a sucasne nikto z nich nevedel toto nicim podlozit (tvrdili ze "nam len zatelefonovali", akoby im tie listky vedeli dorucit tepelaticky :))) Tak nas napadlo presne to, ze sa nam tie listky snazili predat zamestnanci Orange, SLSP atd., kt. proste museli klamat o tom, ako k listkom prisli. Kupili sme si preto radsej po 129 eur, a nelutujeme, lebo to stalo za tu zabavu :)))). No a to minimum ludi v piatok je dost mozne aj o tom, ze ludia, kt. sa takto dostali k listkom, sa ich snazili na poslednu chvilu predat. A ked nepredali, prisli na "Gleba a Centrala", ale "stankarov" podporili minimalne, ak vobec (rovnako ako mnohi mladi ludia kt. si v stanovom mestecku popijali z vlastnych zasob, ci "fans rapu" kt. prisli tiez len na sobotu). Cele to mohlo, a snad aj bolo inac, lebo tento "scenar" by bol financna strata pre Agenturu navyse. Nehovoriac o tom, ze sme sa tu roky bavili o tom, aby ludia chodili na festival ako taky (a cely), a nie na par konkretnych interpretov. Z tohto pohladu mohol byt "CC" svojim sposobom "vlastny gol" (snad nebol).

      Off topic: CC sa zachoval de facto ako rodic, ktory slubi dietatu, ze v pondelok mu da vreckove na 7 dni. A v pondelok bude ticho, v utorok si zaferle, ze dieta je len na 80 % pripravene prijat vreckove, a v stredu ze "Ok, uz na 99 %" :). Potom mu vo stvrtok da vreckove na 3 dni, a v nedelu, ked by to bolo este mozne nejako doriesit, tak v tichosti zbebalo zdrhne :)))) Otazka je, ci toto nebol tiez "vlastny gol" :) nielen voci stankarom...

    • MG2
      12. 7. 2023, 15:55

      @Peter_BB o stankaroch sa nehadam, neviem, dal som len na prekec co som cital inde.
      to o darovavani tisicov listkov sponzorom je velmi pravdepodobne bliziace sa istote, a tych vlastnych golov bolo tolko az je to pomaly na K.O., ale to sa nestane, neboj, neziskovky a ine pofiderne zdroje pomozu nasmu politickemu hrdinovi a bojovnikovi :)

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 16:06

      @MG2 Mne bodne si vsetko toto "pretriedit v hlave" a najma "uzavriet v duši a na srdci" :)) Nikto z nas si verim nezela(l), aby "booking prioritne zamerany na rap, CC, H atd." (z pohladu financii) mal negativne vplyvy na rozpocet na interpretov na buduci rok. O com dost mozne rozhoduju primarne Urpiner, Orange, SLSP atd. Sam som tu roky dookola recykloval "punchline", ze miesat sa Misovi a Agenture do vyberu headlinerov je uplny nezmysel. Ale uz ina vec je uprimne a transparentne si podebatit o moznych externalitach, hoc by aj boli vyfabulovane :) Inac samotne pouzitie tak velkej sumy na CC je najlepsim dokazom ze Pohoda nema nic spolocne s preferovanim nejakeho nazoru, lebo to by najdrahsi headliner musel mat aspon ake-take IQ aj EQ :))))

    • MG2
      12. 7. 2023, 16:23

      @Peter_BB tak velka suma na CC bola blbost to uz kascak dobre vie len to neprizna.
      a ja som si to "uzavrel na srdci" tak ze som uz na letisku listok na dalsi rok nekupil. po viacerych rokoch pravidelneho kupovania

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 16:30

      @MG2 Az cas ukaze :) Mna skor laka ten scenar, kt. napisal Swangi o par vlakien nizsie + co tu odznelo viac krat, ze gitarovky nie take kt. sa "utrapia" :) na hlavnou podiu, ale naopak viac takych ako boli teraz Dry cleaning, Shame a pod. a PLUS silne mena z ceskej klubovej sceny (kt. tento rok absentovali, kedze Tataci aj Midi lidi su skor velke hviezdy :))

    • Captain_Obvious
      12. 7. 2023, 16:36

      @Peter_BB ku gastru si tu mozete precitat obchodne podmienky, nie je to tajne https://gastro.pohodafestival.sk/obchodne-podmienky

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 16:39

      @Captain_Obvious Dik moc, lebo toto som len predpokladal, ale nehladal som to :)) Vzdy ma potesi, ked niekto potvrdi, co napisem, presne preto ze zvacsa tu tipujem zle :), este ze nie za peniaze :))))

    • emo
      12. 7. 2023, 16:47

      @MG2 celkom sa mi nechce veriť pán Milan, že toto ste objavili až teraz a netuším kde žijete, tak mimochodom by ma zaujímalo koľko myslíte že stojí stánok na vianočných trhoch u nás v Košiciach? koľko stojí napr. mesačný prenájom malého, resp. stredného penziónu v Tatranskej Lomnici, ja som prevádzkoval a mal v prenájme Vila Park v Lomnici, aby sme si určili čo asi myslíme, koľko stoji mesačný prenájom napr v centre mesta malého priestoru na hlavnej alebo bočnej ulici a koľko stojí mesačný prenájom napr. v nákupnom centre? fakt skuste nastreliť nejaké ceny, lebo zvláštne veci tu píšete, tak stankar plati na Pohode 3 alebo 8 ked uz sme pri tom. Boli ste aj na nejakom zahraničnom festivale aspoň veľkosti Pohoda? čo nám k tomu poviete ku stankarom a cenám tam? Chodíte aspon na nejake mensie festy na sk, cz? malinký Mišmaš mal napr minulý rok na celom feste cip co ste si vedeli nabijať, dovopdy snad netreba rozoberat, snad sa tu fakt nemusime hrat na pravdu a bojovat za "neklamanie" deti ježiškom a bojovať proti svetu ktorý tu na nás fakt niečo hrá a nepovie neám rovno pravdu, že ježiško darčeky nenosi, ale daju to tam rodičia... ale kludne tu bojujte za pravo na pravdu a neklamanie Ježiškom... ozaj ked Vas zaujima kto tam pride o rok, tak velmi jednoduche zaspominat si kto tam ktorý rok bol, lebo tento system predpokladam ze aspon tusite ze nam nespadol z neba v tom predkoronovom ročniku 2019 ked dovtedy to riešil Ježiško. na rozdiel od inych stankov napr tych predvianočných v KE tam stale su kvalitne a chutne veci, take ake nenajdete skoro nikde inde... fakt netuším ako si predstavujete aspon priblizne ekonomiku festivalu čo ma 130 interpretov za cenu 129 Eur, ale dobre no, snivajte dalej, ze Vy ste ešte nikdy nič neorganizoval a nepodnikáte, to by Vás aspoň čiastočne mohlo ospravedlniť že nemáte najmenšiu šajnu o svete v ktorom žijete, také že holisticke a kriticke myslenie to by uz bolo asi velmi vela tak jak u protidrogovej razii vydrbaneho dilera pančovaných drog čo si nedokaze v jednom prispevku sam sebe neprotirečiť

    • MG2
      12. 7. 2023, 17:00

      @emo olympijsky rekordny kascak-vritolezec, ved ty si ma ziadal nech uz do teba nerypem a dam ti pokoj a ja som ti to plnil. znovu zacinas? ako myslis :)

    • Emu
      12. 7. 2023, 18:04

      dobre ráno zas sa mi vyhráža nejaky volič proAgresivneho Slovenska pekne prezentujete to poslušne slovensko hlavne sa tvárte že na pohode v živote nebola ani jedna droga a joint a že komplet celá ťepláreň stage účinkujúci nemusia ísť na pre liečenie na psychiatriu do Pezinka aspoň na dva roky pripadne doživotne ved akoby zhodnotili psychiatri to ze niekto vnucuje deťom v škôlke uchylákov co sa hrajú na psov v latexe s obojkami atď strašne moderné a progresívne a psychicky najzdravšie

    • MG2
      12. 7. 2023, 18:55

      @ProtiDrogovaRazia_na_Pohode vies co, bez aj ty uz niekam do p, ano kascakovski politicki agitatori su jeden ultra-extrem, ale ty a tebe podobni su druhy a mozno este horsi. bude riadny paradox ak ma prave ty donutis aby som sa ich zacat zastavat :)

    • Emu
      12. 7. 2023, 19:20

      @MG2 máš praudu emilko zanedbáva chuďato ženu a v backstage sa oblizuje s kasčakom vypisuje rýchlo a veľa ako na stimulantoch alebo ako pri adhd a inej psych. poruche a potom obhajuje Rozpor mimovladky kde sú ľudia proti rasizmu https://www.facebook.com/marek.gura/videos/814525226953324/ Suzána Suzána https://youtu.be/nC07-axifZE

  • Captain_Obvious
    12. 7. 2023, 13:40

    okrem Kusnierik nestejdž mam teraz nie kritiku ale rovno: HEJT nahradit tresku z kosic (a ich legedarnou treskou v rozku ktoru podla mna vymysleli kvoli pohode + maskot Treskom) za auticko tresky zo ziliny kde predavali kelimok s rozkom je podla mna faux pas

  • peterpan89
    12. 7. 2023, 11:56

    tak dovolim sa aj ja pridat svoje zhrnutie :)
    mensia navstevnost veru bola citelna, ako uz spomenuli viaceri predo mnou. z pohladu navstevnika to je super, snad to z pohladu organizatorov nebolo prilis citelne.
    gastro vynikajuce, pivo mi tento rok tiez akosi viac chutilo :D

    co sa programu tyka, tak velka spokojnost, aj ked som vopred poznal len velmi malo umelcov.
    jamie xx o dost lepsi ako minuly rok flume, no akosi neviem tymto djom na hlavnom stagei prist na chut.
    vela z vas tu chvali sleaford mods, tomu uz vobec nerozumiem, ale tak to uz je individualne :D
    piatok bol vynikajuci a vsade kde som prisiel som aj ostal. hajlajty ben howard, amelie lens a vok. cafe kusnierik ale potrebuje dalsi redizajn. minuly rok tam jemne islandske pesnickarky ani nebolo pocut a vok tento rok by si urcite zasluzili vacsi stage. a tie svetla co tam na vystupujucich svietili nonstop museli byt riadne naprd :D
    sobota bola zachranena vdaka shygirl a arca, inak jeden z tych slabsich dni za posledne roky.

    som zvedavy co prinesie Michal a spol buduci rok, kiezby sa im na treti pokus podarila fka twigs! stormzy uz asi bude cenovo daleko za pohodou

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 12:06

      @peterpan89 Nastastie sa dost mozne nevypredalo len <3000 listkov, vid m.i. aj perex v
      https://kultura.sme.sk/c/23191868/pohoda-sa-skoncila-vo-festivalovej-konkurencii-to-nebude-mat-lahke.html
      (az by to niekto, kto si plati pristup, vedel nejako zdielat, vopred dik moc! :))

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 12:09

      NAŠŤASTIE :) ten nedostatok ludi bol len pre parkovanie a gastro - viď (citujem Miša) „Nie sme ďaleko od konečného čísla, ale vypredaní sme po mnohých rokoch neboli.“
      https://presov.korzar.sme.sk/c/23192096/kedysi-mali-na-pohode-divoku-kartu-teraz-vystupili-na-utajenom-koncerte.html?ref=temacl

    • emo
      12. 7. 2023, 12:44

      @Peter_BB k tým počtom - ako už dlho tvrdím, 30000 ľudi na takýto druh festivalu na SK je malý zázrak, 3000 nepredaných lístkov mi príde velmi blízke realite, dobre si pamatame ako nemenovaný festival neoficialne predal viac listkov kvoli zisku a namal tam grantovaný počet ľudi, nebudem tu fabulovať o kolko ich bolo viac, alke dobre vieme ako neperijemne to posobilo v o vsetkých aspektoch, 10 ludi dole realne poskytne takýto komfort ako sme zazili, to snak kazdy masliaci clovek chape, že tych 3000 ľudi presne takto uvolni miesto, kto by to stale nechápal nech si skusi jachtu obsadenu na plno teda na 10 miest a nech si vyskusa jachtu s 9 členmi a 11timi, 11 je uz nezvladnutelne a 9 výrazne zvýši komfort všetkým členom, pri 8mich by uz vobec nebolo treba rozkladať pohovku v cebtralnej obytnej časti a všetci 8mi su pekne v kajutach. kto by to aj tak nechcel pochopiť nech si predsatví 5 miesto auto so 6 timi ludmi a aký komfort maju zarazu 4 cestujuci... skoda aj citat tie reakcie ludi bez holistickeho chápania vecí a obzvlášť výplody zneužité pre jednostrannú interpretáciu veci kde prejdem netradične na Peťovu temu - stretnu sa 2 hokejové tímy a na druhý den jedni oznamuju - nasi su majstri a henti skoncili posledni, druhí oznamujú: naši obsadili pekné druhé miesto a tamti skoncili predposlední... skolkarske casy mnohym neskoncili a maju az nepochopitelnu tuzbu neposunuť sa na 1 stupen ZŠ ale chcu sa vratiť do jasličiek. s tým už asi nič nenarobíme... každopádne sa opat raz podsuva moja vecna tema, čo tak znižiť navštevnosť na 27000? mozno 25? chápem že čo sme uz raz zvladli a stradicionalizovali je tazko opustat a z evsetko je uz nastavené na 30, ale aj tak, michal je z tých najneortodoxnejsich ortodoxnych ludi akých poznám, tak iste mu uz aj taketo myslienky prebehli halvou aby ich hned aj odplasil, ale tak podrýpnut v dobrom si snad mozem dovolit a to bez hrozby tu tak vehementne zdoraznovanej udajnej straty slobody slova pri akomkolvek nesuhlase s oficialnymi narativmi :DDD

    • emo
      12. 7. 2023, 12:46

      @emo tam ako je 10 ludi dole, malo byt 10% ludi dole :D ale to snad kazdy chape kto ma pozna to moje rychlo pisanie :D a moje preklepy

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 13:02

      @emo su 2 rozne veci - 1. nevypredany fest (= cista financna strata niekolko 100-tisic eur) a 2. prazdny areal (lebo ludia, kt. si kupili listky, zostali pri stanoch alebo doma). "No 2." bolo v piatok tak zjavne, ze je logicke, ze sme sa viaceri zlakli, ze to info ze je uz len 3.000 listkov nebolo uplne uprimne. Nastastie bolo :))) Pokial ide o "No. 1", tak tam su alfa-omega" klauzuly a dlzka platnosti zmluvy s Urpinerom (kt. od Pohody verim "neodskočí", len si proste moze zjednat ze na 2024 da menej penazi). Ked uz akceptujes tradicky off-topic :) tak pripomeniem ze v KE to bolo citelne ked US steel znizil financie pre HC :)))

  • rezen
    11. 7. 2023, 20:22

    Nazdaarek... tak nohy mi uz odpuchaju a hlas sa vracia. Dôstojnost som nenasiel ani v stratach a nalezoch, ale ta sa zatial vzdy po case vratila, tak hadam trafi domov aj teraz :D
    Takze mame za sebou dalsi krasny rocnik a odpocitavame :)
    Tento rok som mal konecne vela casu na kamosov, pivo, atrakcie a vsetko okolo :) Ano, program bol PRE MNA slabsi, konecne (to nie je vycitka, skor naopak) :D
    Sluzby boli tradicne na vysokej urovni, ako sa na pohodu patri a ako nas pohoda rozmaznala :)
    Vesmiru sa musim podakovat, ze som stihol webparty stretko, lebo uz to vyzeralo, ze sa niekde zaseknem :D
    Gastro islo bomby... rozozral som sa tam a teraz by som furt nieco tlacil do hlavy :D
    Inak, tento rok som prvykrat zaznamenal mensie kradeze v kempe, zmizli nam dva repraciky, nejake stolicky a vratne pohare z pod altanku. Na to som na pohode zvyknuty nebol, tak to ma trochu prekvapilo.
    Spoznal som vela mladych (+/- 18r.) a musim povedat, ze este ako ludstvo mame nadej, vdaka za vas :)
    Naspal som dokopy asi 10hod., viem, moja chyba, chcel som viac, ale clovek mieni, vesmir meni :D
    Ku hudbe sa mi nechce rozpisovat, len poviem, ze Amelia vie, co robi :)
    Nabuduce ak je moznost, tak aj DNB by bolo fajn okrem techna a aj reggae by sa mohlo vratit na letisko :)
    Mozem s cistym svedomim skonstatovat, ze takto nabity vydrzim do dalsej, ale keby bola zimna, urcite by som neodmietol :D
    Zaver: Dakujem Misovi, celej agenture, webparty komunite, kamosom, znamym, ale aj tym cudzim, vlastne vsetkym vam dakujem, bolo to vycerpavajuce a zaroven uzasne vyzivne :)

    • haluzman
      11. 7. 2023, 21:51

      @rezen suhlas, chce to viac tanecnej hudby, hlavne dnb, celu noc, teda idealne dedikovany stage kde sa idealne nonstop bude hrat tanecna hudba, lebo tento rok bolo mrte hluchych miest ked sa nic nedalo robit, cele zle. cize nieco podobne ako ma grape, kde viac menej cely den hra niekto house alebo dnb. toz.

    • dukon
      12. 7. 2023, 09:15

      @haluzman letosnebyla takova ta stage z kontejneru?
      tam byvaly ciste djs partošky ne?

    • haluzman
      12. 7. 2023, 10:29

      @dukon tento rok nebol

  • Swangi
    11. 7. 2023, 18:11

    Ahojteee, no odhodlal som sa, ze aj ja tu zanecham svoj report z tohto rocnika :D Vidim, ze nazory su tu rozne, no som rad, ze prevladaju tie pozitivne. Za mna to bol jeden perfektny a premakany rocnik a lineup mi skutocne sadol. V ziadnom pripade vobec nechcem mojim nazorom nikoho dehonestovat, plne respektujem vase pohlady na vec. Chcel som sem napisat ale ze uplne presne to iste ako napisala @katu o stranu dalej, takze nejdem sa uplne opakovat. Long story short, Pohoda surne potrebuje vybudovat novu generaciu navstevnikov pri rychlo rastucej konkurencii (Grape, Lovestream, etc.), ktora mladu generaciu "kradne" Pohode. O par rokov sa to uz nemusi podarit a to by ma velmi mrzelo. Zijeme v dobe (neviem povedat ci "bohuzial"), kde si mladi vyberaju festival dost kvoli znacke/menu festivalu, lebo "tam to zije a je mi jedno kto tam hra", co Grapu funguje. Ja prvy rok konecne pocuvam od svojich rovesnikov, ze tento rok Pohodu uz nevnimali ako festival "pre ich rodicov" a uprednostnili Pohodu pred Grapeom, dokonca kupili listok na dalsi rok. Takze jednozacne je tohtorocny zamer dobry, ale bude uz rok-dva trvat kym sa to preklopi do zisku. Na druhu stranu, chapem vas skalnych alebo menej spokojnych, ze to bol prudky skok, takze verim, ze o rok vsunu medzi headlinerov aj nieco podla vasich chuti, zasluzene :) nooo a teraz nejake moje reviews k vybranym koncertom :)

    Streda... Jasenie bolo super, myslim si, ze ako warmup party fajn, niektore sety mi ale uplne nesadli, takze to aspon zachranila silent disco.

    Alina Pash... Isiel som viacmenej len zo zvedavosti, poznal som 2 pesnicky od nej, no to ako rozhybala cely dav a ziskala jeho pozornost bolo fantasticke. Bolo vidno, ze aj pre nu bola pocta vystupovat na hlavnom stagei.

    Jamie xx... Necakal som, ze takto kvalitne zadeli :D spravna tancovacka na hlavnom ako ma byt. KILL DEM mi hraje doteraz v hlave

    B-complex... pacilo sa mi ze miesala aj liquid a neuro a bol pekny balance medzi tym :) set aj message super

    Mandi... fuuuu :D wow, just wow! TOTO chybalo na minulom rocniku. Za mna asi najviac fav set z tohto rocnika. Uplna plnka v arene aj o 4 rano, verim, ze pri bookingu na 2024 uz budu vediet, ze dnb na Pohodu PATRI! Mandi som stretol aj osobne po sete, strasne sympaticka, pokecali sme :D ak chce niekto spominat tak paci sa tu: https://www.youtube.com/watch?v=e0wPLFn3r7A

    Hazey... no tu sa zastavim trosku :DDD na neho som sa tesil, no prist 40 minut neskor na stage je trochu ulet. Počas tej hodiny odznelo viac pesniciek od Central Ceeho nez od neho samotneho lol. No sam som si pred koncertom vravel, ze ako moze natiahnut koncert na hodinu so 4 zverejnenymi pesnickami :D ale tych 20 minut malo energiu, skoda ze tristvrte ludi zo stanu dovtedy odislo, necudujem sa im :D Hazeyho som tiež stretol osobne a popili sme spolu trosku, je to mily chalan, no viackrat som ho neskor videl jak nahanal nejake dievcata :DDD

    Wet Leg... zazil som tam asi jednu z najlepsich koncertovych atmosfer z celej Pohody. Hlavny stage im urcite patril. Careless Whisper na konci ma vyplo :D

    Sofi Tukker... koncert skvely, skvela party, no odchadzal som celkom sklamany, ze potichu sa z LIVE show stal DJ Set (?!), ktori bol z polovice uplne monotonny. Malo to nudne ale aj naopak silne pasaze. Dnb cast na konci vsak velmi potesila :D

    Caroline... Dotiahli ma na nu moji kamarati, ja som si k jej hudbe nevedel najst az taky vztah. Koncert v pohode, ale mne osobne tam nieco chybalo a neviem ci sa to mne iba zdalo, ale tie vokaly boli nejak zle vyvazene s hudbou. Cenim ale, ze prisla dat pridavok po vyzvach publika.

    Amelie Lens... nevedel som uprimne co od tohto setu cakat, no nakoniec uplne super, za mna top set v piatok.

    Gleb... Gleb je moja srdcovka, idem si ho od detstva, este ked spittoval do dnb v subclube. Videl som ho asi 13x nazivo, stale ma bavi. Ocenujem premakany koncept s hostami a stageom, co on nikdy normalne nerobi. Atmosfera perfektna, dav bol az velmi zivy. Vzhladom na to, že som ho videl uz asi XY-krat, tak to vo mne az taky velice special dojem nevyvolalo.

    Centralek... no takze Hazey 2.0 :DDD uplne som daval strasny facepalm, ked tam ten DJ saskoval s percentami "teraz je Central Cee pripraveny na 80%, spravte este vacsi hluk", "okej je to lepsie ale teraz to je este len 95%..." :DDDDD ked si teda odmyslim tento fail na zaciatku, tak showka naozaj perfektna, pritiahla masu ludi, nemam co ine vytknut (teda mozno to ze odisiel aj skor a ani sa nepozdravil :D)

    Shygirl... B-O-H-Y-N-A!!!! No more words needed. Milujem

    Arca... meno, na ktore som sa tesil tento rok najviac. Viem, ze viacerych toto vystupenie asi vydesilo :DDD no ja som obrovsky fanusik Arcy a je pre mna "legendou" v tom co robi. Velmi som si to uzil a takmer stratil hlas :)

    Vojtik... velmi silne vystupenie na zaver. Kiezby sme nieco taketo zazivali aj mimo Pohody.

    Plantasia... naaaadherna :) Az mi slza skoro vybehla, ze je koniec

    P.S. Chcem vam aj vsetkym z WP podakovat za pozvanie na stretavku :) Bolo super spoznat vas vsetkych a podiskutovat s ludmi, ktori sa vyznaju do hudby a su v POHODE :))) Ste super komunita! A @cookie vdaka za darcek :DD nasiel na Amelie vyuzitie :D

    See you next year!

    • Swangi
      11. 7. 2023, 18:12

      @Swangi lol to som necakal, ze take dlhe bude :D sorry guysss

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 08:49

      @Swangi Dik za to vysvetlenie v prvom odseku, dava to zmysel :) To spravanie sa "one hit Tik-tok wonders" :) CC a H je vylucne trapas ich dvoch, a je to v podstate aj super, lebo tym dali "zolika do ruk" :) vsetkym rodicom kt. teens deti sa im vysmievaju z ich "a la Zvolenska Slatina hudobneho vkusu" :) Bez presnych cisel nemame sancu hodnotit to podstatne, a musime si len zelat to, aby to "poslednych 3.000 listkov" bol nakoniec uprimny udaj a ta "prazdnota na letisku" bola sposobena tym ze tisice mladych prisli len na sobotnu "rapovu sekciu" :), naopak tisice starsich v sobotu podvečer odisli (zvazoval som aj ja na chvilu), a potom tisice mladych travili vela casu pri stanoch kde si v klude mohli pit vlastny alkohol. Misovi aj vsetkym z Agentury zazelajme uspesne dokoncenie vsetkeho co musia urobit pred tym, ako si oddychnu na dovolenkach a festoch kt. pojdu pozriet, nech maju potom dost sil uprimne odpovedat na otazky novinarov k tymto dvom hlavnym temam tohto rocnika. Super ze si prisiel na stretavku, to vzdy aj pisany text lepsie precitim ked uz mam aj pisatela "naciteneho" :)

    • emo
      12. 7. 2023, 09:20

      @Swangi ahojte. tak ja v prvom rade si nemyslim ze to je o veku. vekizmus je len dalsi shit ako sexizmus sovinizmus rasizmus. kopec mladych dnes pocuva moju hudbu a ja ich. skor mi pride ze tym ze sa tu objavil niekto mlady ako S tak sa to tu trochu zrealnilo. wp je kus odtrhnuta od reality festu v zmysle ze atmo preferencie a pocity wp v zasade nereflektuju realny stav festu. vid napata atmo. prispevky ludi co tam v realite ani nie su. preferencie a upindanost. zial je to aj tak ze skor pride niekto sa stazovat ako napisat vsetko bolo ok... Pekny priklad ak uz ideme do reality je bohyna Shygirl. taku interakciu publika nemala nikdy ziadna gitarovka. nikdy s nou nespievalo velka cast publika. nikdy tak nereagovali na to ked oznamila dalsiu skladbu lebo realne ani nevedeli podla nazvu ktora to je. objektivne nikdy tak doverne nepoznali tvorbu umelca v takom pocte tak precizne a doverne. to je velmi zaujimave zistenie. tak isto ked ich poxiadala ze chce mat more svietiaceho publika ludia okamzite vytiahli mobily cize jej aj rozumeli co je trochu u stearsej generacie problem atd atd. skratka koncert shy sa ovela viac podobal na samostatny koncert interpreta na ktoreho si kupi listok jeho skutocny fanusik ako na festivalovy koncert ze ked sme uz tu tak si to podme pozriet. toto je z viacerych pohladov velmi zaujimava a za mna jednoznacne pozitivna vec ktora ma potencionalny dopad na mnoho veci az po zaujem interpretov vystupit na feste. nejdem tu meditovat o tych aspektoch. to nech si kazdy doplni sam. festival ide cestou este vacsej kvality pestrosti neprvoplanovosti je cim dalej "civilnejsi" a "inteligentnejsi" a pre mna aj citlivejsi a to su velmi dobre spravy

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 09:56

      @emo Chapem pointu, a skusim preto inac - hoc tiez nemam rad zovseobecnovanie, sucasne nechcem klamat sam seba v tom, ze medzi fans na koncerte CC dominovali tinedzeri (porovnajme napr. s koncertom Kraftwerk :). A detto ze v sobotu poobede a najma vecer mi areal prisiel aj viac zaplneny, ale aj som mal dojem akoby sa priemerny vek ucastnikov znizil o 20 rokov :)) Mne vadi tato "cancel culture" ze uz nemozeme byt uprimni v tom a onom lebo je to sexizmus, ageizmus atd., aj ked v prac. emailoch vidim ze uz nesmiene pouzit vyraz "students" ale musime pouzit namiesto toho "studentship". Kde toto skonci, ze cas to budem oslovovat "vážené členstvo webpártijstva" :) kedze slovenský výraz "párty" je sexisticky lebo je zenskeho rodu :)))))

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 09:57

      @Peter_BB oprava - nie "cas to budem oslovovat" ale "vas tu budem oslovovat" :)

    • emo
      12. 7. 2023, 11:03

      @Peter_BB ahoj, inak myslené, ja ked som mal nast pocuval som J. Division, ok na Kraftwerk som vtedy necestoval, ale kopec mojich rovestbíkov a aj mladších zas cestovali, počúval som Cocteau Twins a Siouxsie a t B, Nicka Cave a Pixies a kopec ale kopec dalsich veci, samozrejme jazz, folk, punk, ebm, industrial, alternativu, avantgardu, indie, dream pop, hiphop, house, ska... tvrdiť že naša generacia mala vycibrenejsi hudobny vkus alebo viac nas bol je blud, je prvada že dnes na tieto zanre pridu 50tnici, čo vtedy chodili na tieto veci ludia 15-25 ale mohutne prvae kolo 18 rokov a to su prave dnes ti 50tnici, ked som mal 19. cloveka nad 30 ani nepamatam ze by boli na alternative, na takých rokovejsich veciac sa sem tam objavil niekto že otec niekoho v nejakom krivaku ato bolo vsetko, na metale boli aj starsi a na folku este starsi, na jazze cele spektrum, tam som uz kludne stretaval aj svojich pionierskych vedusich a na vaznej hudbe zas mladez uz bola v mensine... teraz koncerty napr einsturzende neubauten, alebo ills, ale trebars depeche, cure nech si to zadefinujeme vyzeraju ako? mas tam tych 50tnikov ale mas tam aj kopec nast rocných, skor si pamatam male koncerty ked stredne generacia nejakých 30tnikov uplbe chýbala, ale je to stale zaber ludi kolo 20 kludne aj nizsie a ludi 50 a kludne aj vyssie, stred proste absencka, je toto realita, ale! ti 17 rocní tam napríklad odspievaju cele koncerty, vid na Pohode Stranglers ale napr aj Karpatské chrbáty, BLAS, toto sa nejak dlhodobejsie absolutne nemeni, ti mladi, teda ich cast furt pocuvaju metallicu, motorhead, cure, zeppelinov, vzdy zasnem ked v oknach VS intrakov vidim plagaty Doors atd, to iste sme ale robili aj my ako 20 rocni sme po uliciach hravali Beatles a dali sme druhu vlnu Doors ale teraz decka uz davaju neviem ktoru vlnu Doors :D ja vznasam namietku na to ze maldi uz pocuvaju a. blbosti, lebo sucasna hudba je snad najkvalitnejsia aka kedy bola a b. ze pocuvaju inu hudbu ako my, lebo to nie je pravda. kolko ludi za nasej generacie pocuvali Pixies a podobne, ved ja som na SŠ nemal nikoho takeho, mozno jedneho na celej skole, na Vyske to uz bolo lepsie, mozno sme na fakulte boli aj 3ja :D

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 11:55

      @emo chapem :), len aj v tomto vlakne sme vylucne v kontexte "vdaka CC a H prisli tisice mladych, kt. by inac neprisli", ale napriek tomu nebol fest ani zdaleka vypredany. Hoc nerad "splošťujem kontext", teraz mi aj s ohladom na vlakna nizsie (najma to kt. otvoril/a "katu") pride patricnejsie viac ako inokedy aj neprimerane zovseobecnovat, splostovat aj hyperbolizovat :), nech sme si navzajom zrozumitelni :)

      Verim ze nielen teba Emo zabavi "fňukanie katolibancov" :))) na https://www.postoj.sk/v-skratke/3332/pre-koho-je-pohoda a https://standard.sk/389330/festival-pohoda-ako-priklad-rozdelovania-spolocnosti
      ..hoc ti prvi sa zjavne tiez na nizsej ucasti snazia "trosku zaparazitovat" :), cim to ma presah aj na tu "stavku dominantne na rap" :)))

      S odstupom dni som inac coraz radsej, ze som dal tento rok za vlez :) po prvykrat najvyssiu sumu za "last moment", a sucasne opat raz prestrelil pocet piv, lebo sa popri mne takto mohol "zviest" jeden mlady clovek kt. siel primarne na CC, mal listok z predpredaja, a v "gastro zone" vela neutratil. Az by nebodaj oznamili, ze Pivobrana v 2024 s rovnakym timom (pardon za age-izmus :) mladych ludi ako tento rok, tak to zvysi sancu ze si kupim listok ak by aj opat bol headliner CC :)) z dovodu ze by predlzil jeho "show" na "uctyhodnych 47 minut" :))))

    • emo
      12. 7. 2023, 12:52

      @Peter_BB tak mne je to tazko posudzovat, mne sa najviac pacila trebars spomienka na filipa topola a avalanche kaito, my co holdujeme takejto hudbe sa prirodzene o take nepodstatne veci kolo iných interpretov nezauijimame :D hlavne zi a nechaj zit

    • MG2
      12. 7. 2023, 14:48

      @Peter_BB diky, vidim ze aspon katolibanci to pomenovali uplne presne, nech si tu uz niektori kascakovi vritolezci navzajom nasilu nakukavaju cokolvek, vieme ktori :) dokaz sme videli na zdaleka nevypredanom letisku.
      "Pohoda akoby už viac prezentovala svoj boj proti homofóbii, proti ruskej agresii, za práva queer ľudí, toleranciu, ekumenizmus, akoby už hudba mala byť iba doplnkom, „podmazom“ a skutočným cieľom je šírenie hodnôt, ktoré Michal Kaščák považuje za dôležité. Lenže hudobný festival ako silno aktivistické podujatie prestane lákať. "

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 15:58

      @MG2 Citam pravidelne Postoj a co je nezamknute v "Standarde" (trochu asi paradox na "dieta hamburgerov" :). Danu autorku Cobejovu ale necitam, lebo mi nesedi jej na moj vkus "krcmova slovencina" (napr. kedze pouziva radsej slovo 'dakedy' ako 'kedysi', a pod.), a najma jej na moj vkus "krcmove argumenty". Ona si zjavne zije vo svete jej vlastnych fabulacii, v zmysle hesla "co sa babe zachcelo, to sa babe prisnilo", v tomto texte uz nielen implicitne :) vo fabulacii "časom budú na Pohodu chodiť iba tí najuvedomelejší voliči Progresívneho Slovenska". Trafina sice prvu cast "punchline", to " Ľudia pôjdu tam, kde bude iba radosť zo života, slnko, hudba, priatelia" - o tomto to uz diskutujeme nizsie, m.i. aj s presahom na Grejp. Len ta jej fabulacie "...prevýchova proti homofóbii či k prijatiu nových ideológií" je uplne mimo. Pokial viem, tak slovo "homofobia" znamena strach z homosexualov, a to je nieco co na Pohode neexistuje. "Prevychova proti homofobii" sa moze diat len medzi homofobmi, tak ako prevychova proti alkoholu sa nedeje medzi abstinentami :)))

    • MG2
      12. 7. 2023, 16:16

      @Peter_BB ja Postoj necitam, preto som ti vdacny za ten link.
      ale nezda sa mi to az take faux pas, Cobejova podla mna mysli ten pohodacky boj ci prevychovu proti homofobii vseobecne aj inde, ved ani ruska agresia nebola na TN letisku :)

    • Peter_BB
      12. 7. 2023, 16:38

      @MG2 Ta autorka Cobejova, obavam sa, ze nemysli, ale fabuluje :) Kedysi som cital jej texty, a mal som z nich taky dojem. Pred rokom sa verim do Misa "naviezol" v Postoji M. Hanus kt., na rozdiel od Cobejovej, aj mal zopar argumentov. Tam islo o tu nestastnu "kauzu" s tym "spovedníkom" :) Mnohi to tazko znasaju zrejme preto, ze media kedysi citovali od Misa argumentacne podlozeny "pro-life" postoj (t.j. ked vysvetlil preco je proti interupciam). Tak tito teraz tazko znasaju ten ostatny vyvoj. Mna naopak potesilo, ze Teplaren bola v Magic Mirrors, boli tam velmi velmi prijemni ludia za mixom a celkovo ten tzv. "staff" (na programe som tam nebol, ale len si posediet v tieni :)))

  • Marian_ba
    11. 7. 2023, 15:01

    Ahojte.
    Ešte si užívam dva dni dovolenky po Pohode a začínam to celé spracovávať. Mám úplne vyvetranú hlavu z každodenných starostí. S akým zážitkom by som sa s Vami podelil (mimo hudobných, nakoľko to tu preberáte zo všetkých strán). Pohoda zas perfektne pripravená, tento rok sme si užili o jednu noc navyše. Kyvadlovú dopravu s jedného stanového mestečka do druhého sme si nenechali ujsť.
    Tragikomický zážitok z piatka: "Idem z SLSP arény cez runway ku kolotoču a v strede pod lampou vykonáva mladý muž malú potrebu na baner ZSE. Upozorním ho, že by mohol byť aj "normálny"...Dočkal som sa od neho vyhrážky aby som si dal pozor lebo on je "úrad vlády" a veľmi mi chcel ukázať služobný preukaz že tam pracuje".
    A veľmi pozitívny: " V sobotu o polnoci k vám prídu dobrovoľníčky so sáčkami a s úsmevom sa vás spýtajú, či môžu zobrať použitý tanier, skoro ako v reštaurácií. Nie že by ma to až tak prekvapilo, ale ten ich veselý štýl".
    A na záver. Odchádzam zo silent kempu o 13:00 v nedeľu, zostali tam posledné 4 stany a ... poriadok. Pozerám to na foto ešte raz a tam nie je ani papier, žiadna fľaša, nič. Ako keď sme v stredu prišli.
    Majte sa krásne.

    • Doktor_Zivago
      11. 7. 2023, 15:17

      @Marian_ba Moj dobry zazitok bol, ked priatelka stratila ladvinku s mobilom pri Orange stagey a o pol hodinu uz bola v Stratach a nalezoch. A hej, tiey som natrafil na kokota, co si musel ulavovat pri pivnom stane. Aj taki sa najdu.

    • Captain_Obvious
      12. 7. 2023, 13:39

      @Marian_ba štať v strede arealu no pekna haMba Odorovej vlady! ale tiez som videl stat ludi cize muzov na roznych miestach

  • Emu
    11. 7. 2023, 10:36

    BKomplex zaujímavý set kde boli dvakrát Prodigy gigi d agostino? I wanna be a hippy z roku 1995 a nejaká neoultraliberalnodezolatna homofobna xenofobna nenavistna skladba kde sa mu nadáva to už radšej by som tancoval na tu po nej mandyx https://youtu.be/C7AgDOI1PQs

  • Captain_Obvious
    11. 7. 2023, 08:25

    uz som tu spominal Rozi Plain (kde skoro nikto nebol az je mi luto agentury ze vyhodila peniaze na takuto naozajstnu hudbu a malokto to ocenil) uz som spominal aj Kimi Djabate co je presne interpret ktori patri na letisko cez den (nemusi byt vsetko nejaky extra experiment proste rydza world music - pamatnici si iste spomenu na tzv kofola stage kde isla world music od rana do vecera), zatial nikto nespomenul Sampa the Great (vsetci ti raperi nech idu do riti, tuto pani so zivou kapelou dala koncert s velkym K), nespomina sa Ben Howard (co nemusi masterpiece zo spotify ale dalsi klasicky festivalovy koncert ktorych je treba co najviac lebo taketo drzia lajnapy pokope) - ak si spomeniem aj na dalsie tak sa ozvem

    • emo
      11. 7. 2023, 09:46

      @Captain_Obvious neviem ako široké sú pre Teba vymedzené veci ktoré pomenúvaš, z mojho pohladu: 1. počtom návštevníkov male koncerty sú už práve dávno za nami, dnes už nie sú skvelé koncerty nedocenené návštevníkmi, teda s počtom 10, 20 ľudí, najmenší počet bol presne nula na skvelých chello colosseum, ked vystupili uplne prvý krát, ale ja myslím skor skvelu Floris, čo nebol vtedy žiaden experiment ako robí dnes ale normálna živá kapela počúvateľná s nesmierne charizmatickou speváčkou, čistý spev, vyhratá kapela, počet vtedy medzi 10-20 ľudí, podobne napr jessie evans kolo 30 ludí a to pridávam... takéto koncerty už na Pohode nezažiješ, luto agentury Ti nemusi byť, Michal ked stleduješ vždy fascinovane s laskou spomina na take akcie kde neprišiel "nikto" 2. sampa bohužiaľ presne ten problem čo opisujem nižšie, bola super, ale pozri si jej živé vystupenia napr na kexp atd a porovnaj vsetko od zlozenia kapely az vystup, je mi z toho skor smutno, nič na tom nemeni že je v skutku skvelá 3. tie mená čo teda neviem ako široko su vymedzene, pre mna tam toho bolo kopec: uz spominana Sampa, Ben H, Suzanne V, mulatu astatke, neskutočne skvela liniker, ktorá nám uzkázala presný opak toho neduhu čo spomínam vyššie a uplne prekvapivo a neočkávane sa so svojim skvelým hudobným citom, sambou, profi podaním stala nasou topkou pohody 2023, ale to moze byt tym ze som pracoval a z tejto pohody som videl fakt malo, vacsinu koncertou co spominam mal len z prenosu alebo napocuvanych... možno viac o tomto koncerte v samostatnom príspevku, arroj aftab, rozi p, vok, kimi d, ale ved aj satrí znami zapaska, z našich napr janka k ved to je klasicky pesničkárka, skvele duo ruut... potom ja sa na kapely ako orielles, shame vobec nedivam ako na nejaky experiment, su to klasickí predstavitelia svojich stýlov, aký sa hral pred 30timi rokmi a kludne mohli vznikut a hrat aj vtedy :D ale ved v poho, pre mna takej "normalne" hudby je tam kopec :D experimentu že by tam bolo kopec, resp. nejak nadramec, to zas ja nemozem za seba povedat :D

    • Captain_Obvious
      11. 7. 2023, 10:43

      @emo nemohol som byt vsade ale liniker som zachytil zaciatok, ano to je tiez skatulka ze to nebolo uplne docenene navstevnostou, ale sam som rovnaky ze niekedy radsej sedim na pive ako ist na koncert lenze pri tych tisickach pohodakov by som aj tak cakal viac ludi - zabudol som este na Tona S. s kapelou ale rovno musim zas nadavat na kusnierik stage, to je omyl celeho festivalu, v takomto ponimani je to podium maximalne na diskusie o 12:00, Tono S. strcil polovicu draheho lajnapu do vacku

    • emo
      11. 7. 2023, 11:19

      @Captain_Obvious lineker mala veľmi peknú účasť, neprišla mi nedocenená publikom Pohody

    • jazzist
      11. 7. 2023, 12:22

      @Captain_Obvious ano, s Kusnierikom sa k tebe pridavam, vyborne skupiny na otrasnom malom a preplnenom stage a k tomu rusenom presluchami z NAYky, mna najviac bolelo tam zaradene krasne indie islandskych Vök v podani exGusGusky Margret :(

    • Aqdrk
      11. 7. 2023, 12:51

      @Captain_Obvious Liniker som ja zachytil druhu polku (po splite s Benom Howardom) a ludi tam bolo dostatocne a atmosfera uzasna. Jeden z topov 23

      https://youtu.be/7vlxzs8_eaQ

    • emo
      11. 7. 2023, 13:04

      @Aqdrk jednoznačne jeden z topov, u nás absolut top

    • Aqdrk
      11. 7. 2023, 13:11

      @Captain_Obvious Liniker som ja zachytil druhu polku (po splite s Benom Howardom) a ludi tam bolo dostatocne a atmosfera uzasna. Jeden z topov 23

      https://youtu.be/7vlxzs8_eaQ

    • Aqdrk
      11. 7. 2023, 13:23

      @emo v nasom pripade bolo toto vystupenie prekonane vystupenim Vök. A to sme sa tam vlastne len chceli zastavit, lebo tiez sa nam ten priestor Kusnierik cafe nezdal vhodny a utekat na Viagra boys. Nakoniec sme zostali do konca a uzili si, ze ludia spredu aj zozadu podia vytvorili uzasnu atmosferu a spevacka neskryvala dojatie. Nakoniec sme zhodnotili, ze ten priestor nebol az tak hrozny a dovolil kapele skvelu interakciu s publikom. Dojem kazili len akesi kable trciace zo stropu. Neviem co to bol za nedorobok. Kazdopadne Völ aj v 24 prosime, na vacsom podiu.

    • Aqdrk
      11. 7. 2023, 13:24

    • Peter_BB
      11. 7. 2023, 16:41

      @Captain_Obvious Len ze Bena Howarda som mal ako "no. 5 v mojom a.k.a. top 5 tohto rocnika" :) Pripomenul mi koncert Jose Gonzalesa :))

Webparty — Prihlásiť sa

Zabudnuté heslo

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

alebo

Nemáte účet?

Registrovať sa

Pripojte sa do komunity Webparty, zaregistrujte sa

Prihlásiť sa cez Facebook Prihlásiť sa cez Google Prihlásiť sa cez Twitter Registrovať sa emailom

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

Už máte účet?

Prihlásiť sa