Späť na artistov

Virgen María ES

Virgen María

Na Pohode 2019 vystúpi aj avantgardná umelkyňa María Forqué vystupujúca aj ako DJ-ka Virgen María. Novým hudobným projektom za sebou zanecháva predchádzajúci experimentálno-performatívny projekt „Beta_0 <3“, pričom tentokrát sa zameriava na hľadanie budúcnosti EDM. Jej tvorba naznačuje, ako si túto budúcnosť predstavuje – spájanie latino rytmov, techna, experimentálnej produkcie a tanečných štruktúr do meditatívneho tranzu. Počas ázijského turné začala pracovať na EP, ktoré nahráva v Londýne a ešte pred jeho vydaním sa s ním predstaví aj na Pohode.

María reprezentuje generáciu, ktorá sa narodila do technologického veku, kde virtuálny svet je fyzickým rozšírením seba samého. V tvorbe sa zameriava na meditáciu, sexualitu, život a smrť, virtuálnosť, spiritualitu, zraniteľnosť, pričom súčasťou jej prejavu je práca s nahotou. Spoločne s Filipom Custicom vytvorila exhibíciu v Galérii Jamesa Fuentesa s názvom "patafisica: fragmentacion, suspensión", v ktorej ako živá inštalácia poslúžilo jej vlastné nahé telo (zviazané a zavesené). Jej umelecká tvorba sa ale nestretáva vždy s pochopením. Pre prácu s nahotou jej napríklad zablokovali účet na Instagrame. María kritizuje pokrytectvo tohto prístupu, pričom poukazuje na to, že Instagram je plný porna, sebapoškodzovania, zabíjania zvierat či propagácie bulímie a anorexie. Ako uvádza Vice jej vizuálny prejav je vztýčeným prostredníkom svetu, ktorý v jednom momente odsudzuje nahé telo a vzápätí ho monetizuje.

„Pre mňa Virgen Maria dotiahla do dokonalosti koncept zbožštenia umelca, niečo, čo prvotná DJska scéna odmietala ako trápnu časť rockovej scény - aby sa o pár desiatok rokov stali z DJov „bohovia“ obrovských vyčačkaných stageov s požiadavkami, proti ktorým je rider glam rockerov testamentom skromnosti. Ironizuje tvrdú prácu na pódiu, keď mixuje v sede, v pokľaku či vo vírivke na telefóne či tablete s výrazom unudenej silikónovej krásky. Dotiahla do absurdity postavenie umelkýň ako sex idolov. Sety Virgen Maríe sú komplexným konceptom, ktorý ironizuje súčasnú hudobnú scénu od umeleckého mena, cez prácu s hudbou až po vizuálnu podobu živých „koncertov“.“ vraví o výbere Virgen Maríe Michal Kaščák.