Letisko Trenčín 11 — 13 júl 2024
Machinedrum

Machinedrum

Americký elektronický producent a multiinštrumentalista Travis Stewart má na konte kvantum albumov a remixov. Vystupuje ako Machinedrum, Syndrone, Tstewart či v kolaboráciách Sepalcure, Jets a Dream Continuum. Ako jedna z najväčších hviezd elektronickej hudby podľa DJ Mag stanovil štandard, na ktorý bude ašpirovať nová vlna imitátorov. Machinedrum predvedie svoju prvotriednu zmes žánrov IDM, glitch a jungle na Pohode 2017.

18. január 2017

Rodák zo Severnej Karolíny Travis Stewart známy ako Machinedrum, má unikátne miesto v americkej elektronickej hudbe. Priekopník, popularizátor a neúnavnú prieskumník Stewart spája pobrežia a kontinenty v projektoch, ktoré sú konceptuálne aj precítené, premyslené aj a zároveň hudobne „nadupané“. Od prvej nezávisle-vydanej nahrávky v roku 1999, pod rôznymi pseudonymami produkoval a zložil vyše tucet albumov. Stewart sa etabloval ako skutočný renesančný človek elektronickej hudby. S ľahkosťou pokrýva a ohromuje rôzne štýly – od sólových počinov po kolaborácie ako Spalcure, JETS, Dream Continuum či ďalších projektoch. Jeho debut Now You Know vyšiel v roku 2001 v priekopníckom miamskom vydavateľstve Merck Records a získal celosvetovú pozornosť a uznanie od muzikantov, fanúšikov a kritikov. So silným pozadím v akustickej aj elektronickej inštrumentácii bol rýchlo schopný usmerniť tieto elementy už na prvých nahrávkach. Od domácich vintage.synth rozmeru albumu Urban Biology až po jeho vplyvnú nahrávku This Charming Mixtape s MC Theophilusom Londonom a kritikou velebený album Want To 1 2? z roku 2009.

EP Many Faces z 2010-teho posunul Machinedrumovu kariéru do ďalšej fázy, vďaka plodnému vzťahu s glasgowským vydavateľstvom LuckyMe. V tom čase založili Stewart a s Praveen Sharma duo Sepalcure, ktoré sa stalo jedným z najzaujímavejších mien elektronickej bass-ovej scény. Niekoľko releasov na Hotflush urobilo z dua US-ambasádorov týchto pôvodne britských žánrov. Po presťahovaní do Berlína pokračoval s pravidelným vydávaním nových vecí ako EP Alarmaa a SXLND (cez LuckyMe) či výborne hodnotené LP  Room(s) vydané na Planet Mu Records. LP bolo čerstvým preskúmaním žánrov ako juke, jungle, a drum&bass a získalo uznanie naprieč hudobným svetom. Jeho najnovší projekt s dlhodobým spolupracovníkom Jimmym Edgarom – dance-floorový blitzkrieg JETS, ho udržal na špici a slúžil ako ďalšia prehliadka jeho hudobnej evolúcie.

Azda jeho najvýraznejšou nahrávkou je LP Vapor City, ktorý vyšiel na Ninja Tune, Súčasťou tohto „konceptuálneho vesmíru“, bola aj interaktívna stránka, digitálne občianstvo pre fanúšikov a výstava v NYC, ktorá bola spustená súčasne s albumom. S nasledujúcimi EP-čkami, exkluzívnymi remixami (medzi ktorými nechýbali spolupráce s dBridge a Om Unit), a kritikmi ospevovaného svetového turné, pokračovalo Vapor City v bohatom preskúmavaní multimediálneho umenia a hudby. Následne začal Stewart spolupracovať s Jimmym Edgarom (HETS) na EP The Chants; vydal EP Movin’ Forward (ako poctu stope, ktorú zanechal legendárny DJ Rashad); obnovil dlhotrvajúcu spoluprácu s Braillom v rámci dua Sepalcure na LP Folding Time, a vydal aj množstvo skvelých remixov pre umelcov ako Rudimental a Daktyl.

Stewart zanecháva svoj jedinečný podpis na všetkom, čoho sa dotkne, čím si vybojoval kariéru producenta svetovej triedy, čo sa týka zverejňovania sólových vecí ako aj remixov. Okrem Azealie Banks, Jamie Liddella a Jesse Boykinsa III, produkoval v posledných rokoch aj anglického pesničkára Obenewu, a mnoho ďalších úderných s Dawnom Richardom (AKA DΔWN). Po vydaní Vapor City, sa Stewart opäť presťahoval, tentokrát z New Yorku do Echo Parku v Los Angeles. Tu vydal nový album Human Energy. „Odráža veľké zmeny v mojom živote. Presťahoval som sa do nového domu, kúpils som si nový počitač a začal som makať na novom albume“, povedal o albume Stewart. Ľahší, jasnejší, plný energie a tepla s hviezdnymi hosťami – Human Energy dáva Machinedrumovi predpoklady na to, aby sa z miláčika hudobných nadšencov posunul na svoje právoplatné miesto najväčších hviezd americkej tanečnej scény