Prihláste sa alebo registrujte do Webparty a zdieľajte svoje názory a zážitky s ostatnými.

  • haluzman
    19. 7. 2024, 09:29

    na pohodu do tretice s nimi https://www.youtube.com/watch?v=WieF-ty50VI, bol by to masaker

  • Ivco
    18. 7. 2024, 21:29

    Neukamenujte ma, ale... bola to jubilejna 20ta pohoda na letisku. Bol som na vsetkych. Stalo ma to tisicky eur a boli to krasne rocniky aj ked posledne roky uz isli kvalitou dolu. Ja byt Misom tak to asi zabalim. Pohoda ma zle meno na slovensku, kopec odporcov a mozno je cas nechat pochoden na mladsie ine festivaly, kde sa napriklad politika netaha, lebo mne to osobne dost prekaza pocuvat politicke sracky na koncertoch a mat politikov len z jedneho tabora na besedach. Je evidentne, ze nieco nieje v poriadku, nakolko nieje normalne, aby padol dva krat stan na rovnakom festivale. Bud je to prekliatie alebo nieco ine... Po minulom stratovom rocniku, bude este tazsie zaplnit letisko buduci rok. Osobne by som ja do toho boja nesiel...

    • tomik
      18. 7. 2024, 22:03

      @Ivco tiez chodim na pohodu 20 rokov a za tie roky som sa raz ocitol pred stanom na havlovi a raz som v dave videl radicovu a to je vsetko tak ale najvacsi problem pohody je politika a pocasie

    • kela
      19. 7. 2024, 09:32

      @Ivco tak já taky něco k tomu napíšu :) s tímto názorem nesouhlasím. Aby byl konec Pohody , protože na Slovensku podle tebe má hodně odpůrců. Takže vlastně říkáš to, že se vzdáváš, a ti co na mě plivou a hážou špínu vyhrávají. Tak by to ale podle mě nemělo být. Je naopak dobře že je na Slovensku tento festival. Pokud by se nestalo co se teď stalo, tak tady třeba píšeš jak pohoda byla tento rok super, že vše je zalito duhou a jaký velký význam má Pohoda atd. Bohužel větru dešti neporučíš, i když se o to někteří snažili. Je velká smůla co se stalo, když se píše že ten stan měl toto vydržet a uvidí se proč tomu tak nebylo - doufám. Bohužel klima se mění všude, tornáda na místech kde nikdy nebyla atd. Já naopak Pohodě fandím a doufám že se bude konat další ročník a i kdyby v jiné datum atd. Jezdím taky pravidelně ne 20 let, ale přes 10 určíte a vždy se těším a vždy i když jsem si říkal, že tam pro mě nic není, byl jsem mile překvapen a hudebně naplněn :) Vlastně bych ani neřekl, že nějaký slabý ročník byl. Spíš stárnu a hold věci se mění, ale rozhodne neříkám že dřív tráva byla zelenější a holky hezčí atd. Proto držím palce Pohodě o to víc teď když je situace jaká je a to nejen díky počasí a příští rok zase .)

    • haluzman
      19. 7. 2024, 09:33

      @Ivco absolutne nesuhlas, uvedom si pohoda ma takmer 30 rokov, za ten cas sa moze stat cokolvek, festaky co funguju tak dlho zazili to iste x krat. politiku na festaku mam na haku, nikdy som na ziadnej debate nebol a ak som tam zavital, tak len preto, ze bud prsalo, alebo som sa siel skryt pred slnkom. 99,8% ludi na pohode politiku absolutne neriesi, co je dane aj tym, ze tie stany, kde sa to riesi maju kapacitu tak 100 ludi, kdezto na pohode je 30 000 ludi.

    • haluzman
      19. 7. 2024, 09:34

      @kela presne

    • Peter_BB
      19. 7. 2024, 09:38

      @Ivco Tipujem, ze namiesto "ukamenovania" :) je uz asi vacsina ludi akosi "rutinne benevolentnych", a obzvlast kedze si to napisal velmi slusne a citlivo. Len pridam iny rozmer, ze verim ze sme mnohi, kto chceme aby Pohodu robili Miso and co. 100%ne uprimne ako to citia (vratane aktivit Stefana Hriba and co.) aj z egoistickych dovodov, lebo je to pre nas aj ta obrovska pomoc ze to inspiruje nas robit si v zamestnaniach veci uprimne a v sulade s tym, ako to citime. Toto je pre mna "prevysujuci dovod" alebo aj alibi :) kedze tiez inac nefandim tomu aby na festivaloch bola politika, mimovladky atd. Ale zas ako som tu uz raz pisal, Pohoda takto ziskala aj niekolko sto individualnych de facto sponzorov kedze ti si zaplatia rovnaky listok ako my "fans kapiel", a kym oni cez den obehaju program kt. honorare boli spravidla nulove, tak my vidime kapely ktore stali desattisice eur, a platime za to polovicu lebo tu zvysnu polovicu nam zaplatili ti co sedia na diskusiach :) Neznasam to slovo "ramcovanie" a "preramcovanie", kedze ho musim pouzivat v zamestnani, nastastie len v anglictine, ale ono vsetko to trefne co si napisal je verim mozne si kadejako preramcovat a vnimat to pozitivne, a toto tu mnou podsuvane preramcovanie je verim len jedno z viacerych ci mnohych moznych

    • Peter_BB
      19. 7. 2024, 09:40

      @kela & haluzman - vdaka za uprimnost, vdaka kt. vidim ze som to tu opat raz trosku prefabuloval :), hoc ste napisali skor "jemny strk" ako kamene :))

    • Peter_BB
      19. 7. 2024, 09:43

      @kela Len pre uprimnost samotnu ze s odstupom casu je verim mozne vdaka udajom o nezaplneni arealu a aj tomu, co sme vtedy videli, zhodnotit ako slabe rocniky 2012 aj 2023. Ak by to bol 11-rocny cyklus, tak najblizsie v 2034 :)

    • Doktor_Zivago
      19. 7. 2024, 09:45

      @Ivco Politika je vec, ktoru sledujem kazdy den. Mimo pohody. Nechces politiku na Pohode? Nesleduj ju. A ono niektori ludia, ako napriklad Michal Kascak, este nosia gule medezi nohami a nevzdavaju to. Ty zi ako mozes. Pri kazdom vacsom probleme hod flintu do zita.

    • Murdoc
      19. 7. 2024, 17:05

      @Ivco kamenovat tě asi nebudeme. Ale ta míra poraženectví od někoho, kdo tak dlouho chodí na Pohodu, je pro mě silně zarážející. Přijde mi to úplně v rozporu s hodnotami, na kterých tahle celá akce roky stojí. Osobně jsem žádné snížení kvality nevnímal. Dokážeš to konkretizovat? Jinak jak píšou ostatní - co je na tom, že Pohoda má zlé meno? Taky je potřeba ptát se u koho? To jakože když se najde dost lidí, co si na Pohodu plivne, tak musíme končit? Proč? Kam bysme se s takovou dostali? Osobně mám zkušenost i u nás v ČR, že vím víc lidí na něco nadává, tím je pravděpodobnější že to bude kvalitní. (Viz třeba naše olympijská kolekce) Buďme tedy rádi, že Pohodu dělá Mišo a ne Ivco :) Vždyť kdy jindy, než teď, by měla Pohoda přežít za každou cenu? Pozoruju, co se u vás děje s celkem staženým zadkem. Kdyby padla Pohoda tak u ní asi nezůstane. Ale naštěstí máte silné vazby. Je krásné vidět jak se teď celá kulturní scéna kolem Pohody semkla, dělají se benefiční koncerty, kluby, festivaly vyjadřují podporu, vybíráme na Doniu. Toto je přesně to, co nás zachrání, ale musíme vydržet a držet pospolu.

    • Peter_BB
      22. 7. 2024, 09:08

      Nedalo mi neskopirovat do tohto vlakna z Donia text od Magdalény kt. prispela 100 €:
      "Nikdy som na pohode nebola, ale sledujem dlhe roky a neskutočne si to vážim. Mrzí ma čo sa stalo, či už budete pokračovať alebo nie, je na vás, každopádne ďakujem

    • Peter_BB
      22. 7. 2024, 14:27

      Prekopirujem aj dalsi odkaz a najma info o sume, pre pripad ze by to nebodaj nik z Agentury nezachytil inde: Christof H.
      475 € • 19. 7. 2024 13:36 Dear Michal, Dear Michel, Thanks for the initiative which we have shared to our Yourope members. Here is my contribution. All the best. Christof

    • haluzman
      18. 7. 2024, 13:18

      @Peter_BB no som zvedavy cim to nahradia, ked akakolvek ina volba je ovela horsia ako Kayam.

    • Peter_BB
      18. 7. 2024, 13:19

      @haluzman Zvedavych nas zrejme su stovky, mozno az tisice :) Drzme im palce, nech sa spravne rozhodnu!

    • haluzman
      18. 7. 2024, 13:34

      @Peter_BB no ved toto ;) hlavne ked do akcie je to 3 tyzdne. to bude riadny zahul vobec niekoho zohnat, v plnej sezone, ked vsetci uz maju vsetko vybukovane. no uvidime.

    • tomik
      18. 7. 2024, 17:48

      @Peter_BB to maju za to ze sa votreli na trencianske letisko :D celkom by ma zaujimalo ci firma kayam celkovo pozastavila prenajmy stanov alebo len v trencine ... zda sa mi ze aj lovestream mal kayam

    • haluzman
      18. 7. 2024, 18:39

      @Peter_BB tak vraj zohnali stan od holandskej firmy mega tent, tak uvidime

    • Peter_BB
      18. 7. 2024, 18:49

      @tomik - verim, ze chapem Tvoj postreh :) a @haluzman - vdaka za info, drzme im palce s pocasim!

  • ShapeIess
    18. 7. 2024, 07:41

    Ahojte,

    Niekto tu spomínal, že v anglickej verzii apky na Androide nefungovali push notifikácie, čo za seba môžem potvrdiť.

    Asi by som odporučil budúci rok klásť väčší dôraz na SMS servis, aspoň na hlavné organizačné info. Posledné roky som ho zvyčajne musel proaktívne hľadať a takých nás veľa asi nebolo. Tento rok som naň prvýkrát zabudol, tak ani neviem, či vôbec ešte fungoval.

    Tu mi asi príde tá redundancia užitočná.

    • ShapeIess
      18. 7. 2024, 07:44

      @ShapeIess A teda asi to už máte v zozname úloh, ale vymyslieť evakuačný plán pre ľudí bez áut/stanov bude asi budúci rok priorita číslo 1. Pre nás rodiny s deckami ste to mali vymyslené super.

    • Jano12345
      18. 7. 2024, 09:57

      @ShapeIess Ahoj, môžeš sa prosím pozrieť či máš notifikácie zapnuté v nastaveniach telefónu ale aj v nastaveniach aplikácie? (hamburger menu - môj profil)

    • katu
      18. 7. 2024, 10:05

      @ShapeIess Ja som toho roku bola vynimocne bez auto/stan. Mali sme iba hotel v TT. Evakuacny plan som mala pripraveny uz tyzden pred Pohodou, kedy bolo jasne ze budu pocas vikendu extremne teploty a teda aj hrozba burok. Skryvat sa pod koncertny stan som pokladala za vylucene, jednak preto ze je to nebezpecne a ani som necakala ze nam to dovolia. Riesenie bolo odist uplne z arealu zo strany Nozdrkovce, prejst do Trencianskych Biskupic a preckat burku bud v nejakej restike (je ich tam viac), alebo v nakupnom centre. Peso je to do 30 min. Nakoniec sme zvolili druhu alternativu, okolo 19tej sme sadli na kyvadlovku a sli do TN. Neviem aky iny evakuacny plan by mala pre mna pripravit Pohoda?Co sa tyka bezpecnosti tak od festivalov ocakavam ze ma neusliape dav na koncertoch, nespadne na mna reproduktor alebo ze mi poskytnu prvu pomoc, ked sa mi nieco stane. Ale ocakavat ze ma na open air akcii pocas burky niekto vezme za rucicku a odvedie do bezpecia je absurdne. SHMU vydaval hrozby burok na kazdy den a kazdy navstenik mal zvazit ci sa zucastni a ak ano kde sa skryje pocas burky…

    • Doktor_Zivago
      18. 7. 2024, 11:44

      @katu Trochu off topic - v ktorom hoteli ste boli?

    • katu
      18. 7. 2024, 11:52

      @Doktor_Zivago uz treti rok Most Slavy alebo Villa Anna. Treba rezervovat rok dopredu. Primestska autobusova doprava ide z pred hlavneho stagu do TT o 02:00 kazdy den…

    • Doktor_Zivago
      18. 7. 2024, 11:54

      @katu cize objednavat teraz uz je neskoro?

  • havo
    17. 7. 2024, 18:43

    presne tak. dobre si to vstihol, vdaka.

  • JokerRoader
    17. 7. 2024, 15:42

    Už dlhšie rozmýšľam, že to sem napíšem, a teraz je na to najvhodnejšia doba.

    Možno to bude znieť ako klišé alebo preháňanie, ale mne osobne Pohoda zmenila život. Detstvo som nemal ideálne a prežil som si toho mnoho. V puberte ma trápili úzkosti, mierne depresie a bol som veľmi uzavretý. Raz, koncom júna, ma moji blízki horko-ťažko presvedčili, aby som s nimi išiel na Pohodu. Bol som dosť skeptický - nikdy predtým som na ničom podobnom nebol, nemal som rád byť dlho medzi toľkými ľuďmi a čas som radšej trávil sám vo svojej izbe. Nakoniec ma však presvedčili a ja som išiel.

    A za tých pár dní, ktoré Pohoda trvá, som zažil mnoho silných momentov, ktoré zo mňa urobili úplne iného človeka. Bez srandy, bez preháňania. Prvýkrát v živote som mal pocit, že môžem byť sám sebou, bez toho, aby ma niekto súdil alebo sa na mňa pozeral s akýmikoľvek predsudkami. Pohoda mi ukázala, že život sa dá aj užívať a človek môže byť sám sebou bez toho, aby sa cítil zle. Ľudia na Pohode boli tolerantní, otvorení a na letisku panovala priateľská, priam až rodinná energia.

    Veľmi dlhú dobu som nezažil také pekné chvíle, aké som zažil na Pohode. Ten uzavretý chlapec, ktorý trpel úzkosťami, zrazu videl, že život a ľudia nie sú takí zlí. Ten uzavretý chlapec už nebol uzavretý, pretože vďaka Pohode sa začal postupne otvárať.

    Hneď po skončení mojej prvej Pohody som vedel, že idem aj na tú ďalšiu. Ubehlo mnoho rokov a ja som nevynechal ani jednu.

    Chcem týmto len povedať Pohode a ľuďom, ktorí za ňou stoja, že im zo srdca ďakujem. Pohoda má zmysel a svet bez nej by bol šedší. A vo svete, ktorý je dosť šedým miestom, by to bola obrovská škoda a strata. Život je s Pohodou krajší, farebnejší a lepší. Pohoda mi toho dala veľa a verím, že rovnako aj mnohým z vás, ktorí tento text čítate.

    Teraz nastal čas, kedy musíme pomôcť Pohode my. Ja osobne si už teraz kupujem lístok na Pohodu 2025 a určite podporím aj zbierku na Donio. Takže ešte raz, ďakujem Pohode a každému, kto sa na nej každoročne podieľa - vrátane vás, návštevníkov, pretože ste super ľudia a bez vás by Pohoda nebola Pohodou.

    Rád si prečítam, aký mala Pohoda vplyv a význam na váš život, takže kľudne napíšte pod môj komentár. Myslím si, že by to bol aj pekný odkaz pre organizátorov, aby vedeli, že to má zmysel...

    • Jeezo
      17. 7. 2024, 19:43

    • katseft
      18. 7. 2024, 00:17

      @JokerRoader

      <3 vďaka za tvoj príspevok

      mne napríklad okrem množstva hudobných zážitkov vďaka webparty dala veľa kamarátov, a dokonca si dovolím tvrdiť, že aj priateľov

      ako ťažký introvert som mala vždy problém nadväzovať kontakty, a aj napriek tomu, že som až na jednu-dve výnimky všetkých odtiaľto spoznala vyslovene online, tak som sa cítila prijatá akonáhle sme sa stretli naživo, akoby sme boli starí dobrí kamaráti.. neviem si to vysvetliť, ale je to tak.. bolo to výnimočné rovnako ako na mňa vždy všetko výnimočne pôsobí, keď som na letisku (áno, keď nie je toaleťák na toike, tiež frflem podobne ako Paula, no ale to nie je najpodstatnejšie)

      neviem si dosť dobre predstaviť, že by festival nepokračoval.. už teraz cítim deficit, lebo to, žiaľ, tento rok trvalo príliš krátko.. vždy si tam idem úplne vybiť fyzické, zato nabiť psychické baterky.. veľa takto silných zdrojov v živote nemám

    • Peter_BB
      18. 7. 2024, 10:59

      @JokerRoader aj Katka - vdaka za Vasu uprimnost! A obrovska vdaka vsetkym Vam, s kym sa pozname vdaka tejto nasej webparty :), lebo na vsetkych z Vas verim sedi ten krasny popis ktory (si) Emo napisal nizsie a vnimam Vas vsetkych ako velmi uprimnych, citlivych a empatickych ludi, za co sa Vam vsetkym chcem osobitne podakovat! Pohoda mi toho dala tak extremne vela, ze na zdielanie emocii mi nestacila ani vsetka moja extremna grafomania na tejto nasej "nastenke", za kt. sa chcem ospravedlnit a aspon teraz si ju skusim odpustit :) Opatrujme/te sa a uzivajme/te si letne dni zatial!

  • thom
    16. 7. 2024, 23:24

    Dovolil som si skopírovať z FB Dominika Deyana Bundalova :
    Na koho sa hnevá Boh?!

    Veľa sa posledné dni popísalo k udalostiam tohtoročnej Pohody..a ešte viac "múdrych hláv" sa podujalo komentovať to na sociálnych sieťach.

    A opäť raz hrá prím zloba, nenávisť, posudzovanie, odsuzdovanie..čo sa už v slovenskom priestore socsietí stáva akýmsi smutným štandardom..

    Čo ma však zaráža úplne najviac, sú komentáre "veriacich", ktorí šíria zlobu pod zámienkou "Boha".

    Lebo "Boh sa nebude pozerať na 250 pohlaví..slniečkarsku liberálnu čvargu.. tam to máte, hen! Búrku na vás zoslal!"

    ..no..a tak človek (ako ja) vyjde zo svojej bubliny a uvedomí si, že väčšina tých, ktorí spamäti citujú Bibliu, bijú sa o prvé miesta na nedeľnej omši..nevedia o Bohu zhola nič..

    Že..stále žijeme vo svete, kde väčsina verí, že Boh je nejaký bradatý deduško tam hore, ktorý striehne na hriešnikov, ktorých odsúdi a pošle do pekla.. a tí dobrí, ktorí sa pekne modlia a milujú blížneho svojho a pravidelne chodia do kostola, tí môžu ísť do neba..

    Milí moji ľudkovia, ak ste tomu kedy verili, tak prosím vedzte že:

    ✨️BOH je čistá všeobjímajúca a bezpodmienečná LÁSKA✨️

    BOH NIKOHO NESÚDI
    ..a nikdy ani nebude
    ..to robia iba ľudia

    BOH SA NA NIKOHO NEHNEVÁ
    ..a nikdy ani nebude
    ..to robia iba ľudia

    BOH NIKOHO NETRESTÁ
    ..a nikdy ani nebude
    ..to robia iba ľudia

    A jediné peklo, ktoré kedy zažijeme je to, ktoré si tu sami na Zemi ako ľudstvo spravíme vlastnou nenávisťou, zlobou a krutosťou..

    Takže prosím..

    Ak veríte v BOHA.. tak verte v dobro a v lásku.
    Ak veríte v BOHA, tak šírte pokoj, prijatie a mier.
    Ak veríte v BOHA, tak ho začnite hľadať namiesto kostola v SEBE.
    Až nájdete LÁSKU v sebe..našli ste BOHA.
    Až nájdete BOHA, zistíte, že nebo sa dá žiť už teraz.
    Až toto pochopí väčšina.. možno raz na svete zavládne MIER.

    • emo
      17. 7. 2024, 00:56

      @thom krasne

    • haluzman
      17. 7. 2024, 10:16

    • emo
      17. 7. 2024, 11:15

      @haluzman treba si ale uvedomiť, na SK máme kopec "predkresťanov" a tí ešte žijú starý zákon - Boh zoslal potopu a prežili z každého živočícha iba jeden pár + samotný Noe s rodinou, tým sa teda opäť mal začať rudský rod nanovo od Noema a jeho ženy, čiže všetci sme Noemovi potomkovia a sám Noe žil 950 rokov s vysokou svojou schopnosťou potencie tu oplodnoval svoje dcery, vnučky, pravnučky, prapravnučky... Ten Boh aj zničil celé mestá Sodomu a Gomoru a spolu s nimi ďalšie mesta, ktorých mená už ani nevieme... atď, čiže tento Boh je asi sudiacia je asi aj najvacsim vrahom a ničiteľom v celej historii ľudstva, ked vykynožil udajne ludstvo a ničil cele velke mesta... tak to na tohto sa oni odvolávaju a my sme tí nevedomí, ktorí o tom nič nevieme - teraz Pohodu pohladil vyhražne, nonono a pri tom zničil mnoho ludskej urody napliach, v sadoch a zahradach, sposobil materialne skody aj na nehnutelnostiach a sposobil par lokalnych zaplav, popadalia stromy a ludiaboli bez elektriny, robi nam tu extremy počasia, lebo už sa tu na to nemoze pozerat

    • emo
      17. 7. 2024, 11:18

      @haluzman sudiaci, hnevajuci sa a trestajuci

    • Doktor_Zivago
      17. 7. 2024, 11:30

      @emo "predkrestania" - co to zas blabolis chlape? Pred krestanstvom bolo na nasom uzemi rozsireny polyteismus, ktory nema s Bibliou absolutne nic spolocne. Plus tie tvoje znalosti o tom ake mnozstvo ludi stavia len na Starom zakone su vycuvane z prstu. Je v pohode nevediet o nejakej teme, pretoze vsetko vediet nemozeme. Co nie je v pohode, je vyjadrovat k tymto temam. Toto je chat o Pohode, nie Joe Rogan podcast.

    • emo
      17. 7. 2024, 11:57

      @Doktor_Zivago v pohode. pisem o trestajucom Bohu. Stary zakon nema nic spolocne s nasim predkrestanskym obdobim ani inymi prirodnymi teda "vedeckymi" nabozenstvami. uvodzovky nemyslim v z lom alebo zosmiesnijucom vyzname. Stary zakon je jasne monoteisticky. Co ste este nikdy nepoculi vyraz Stary a Novy zakon? a opisujem veci co nemaju nic spolocne s nasou predrestanskou mytologiou. Ci podla Vas v nasej mytologii vystupuje nejaky Noe a je tam nejaky Sodom a nejaka Gomora? ale v pohode pre mna za mna kludne. Sodom vlastne znicil Svarog a Gomoru Perun? kludne. ja fantazii medze nekladiem.

    • emo
      17. 7. 2024, 12:01

      @Doktor_Zivago a k počtom ludi o ktorých sa Dominik Deyan Bundalov vyjadruje- ja ich nikde neratam, pre mna by to bol kopec aj keby ich bola 1/4 tých na ktorých Dominik reguje svojim statusom, staci pozriet ktorukolvek diskusiu pod prispevkom

    • emo
      17. 7. 2024, 12:07

      @Doktor_Zivago citujem ešte raz Dominika, aj pre menej chápavých: ešte viac "múdrych hláv". Už mi aspoň raz odpustite ujo, že som ešte viac ako veľa mudrych hlav vymenil z kopec, vela mudrych hlav a kopec mudrych hlav jev hovorenej aj písanej našej krásnej slovenčine synonymom. ok zas si tu dám klidek, aby som tu zas Vás a podobných nevytáčal... cmuk

    • Peter_BB
      18. 7. 2024, 11:03

      @emo Ak mozem, len chcem pridat "vizualnu pomocku" :) - https://www.cynickaobluda.com/2012/10/milujeme-vas-vsetkych.html

  • Peter_BB
    16. 7. 2024, 17:19

    V tomto podcaste odbornik na burky (kt. na Pohode nebol, t.j. iny ako v SME) vysvetluje to podstatne:
    https://www.aktuality.sk/clanok/iZ179WL/plachtovy-stan-je-pri-silnom-vetre-rizikovy-neskryvajte-sa-tam-radi-lovec-burok-podcast/
    Odporucam vsetkym komu nestaci vidiet blesky a pocut hromy, ale potrebuju aplikacie, SMS, displeje...

    • ZAHUBA
      16. 7. 2024, 17:34

      @Peter_BB

      Cuamo predpoadam ze si z BB ak tak posli mi fr request na fb

      Knedla vykysnuta

      Mozeme dakedy smocit na pivo

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 17:48

      @ZAHUBA Velmi rad sa s Tebou stretnem ak by to bolo mozne tam, kde capuju s laskou navarene :)) (napr. Davaj Hety, Vyklad, Barovna, Hawai, Ceresna, Rak, a pod :). Mozem pripadne "tenkrát poprvé" skusit nas spojit cez FB, ale usetril by si mi cas, ak by ze si mi poslal email na pmzahr@gmail.com Budem v BB do stvrtka, od piatka snad utek pred horucavami na Stiavnicke tajchy :))

  • Captain_Obvious
    16. 7. 2024, 16:23

    prave som sa docital na sme.sk ze pohoda neuspela so zalobou o zaplatenie spolucasti 33tisic od toho hajzla co pred patnastimi rokmi zle postavil stan a ktory dodnes nie je pravoplatne odsudeny - kto si chce precitat tak tu https://www.nsud.sk/data/att/173/501682.d58aa6.pdf pohoda teda pekne prerobila ked este aj trovy konania musela zaplatit

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 16:42

      @Captain_Obvious Vdaka, som zvedavy, ci sa Agentura obrati na ESLP vo veci prietahov slovenskych sudov. Potesila ma ina vec v inom clanku (link dole): "Jedna osoba utrpela zlomeninu bedrového kĺbu, čo je stredne ťažké zranenie, ostatní zranení s ľahkými zraneniami mali poväčšine tržné rany." Kdesi som predtym cital, ze bol aj druhy vaznejsi uraz chrbtice, co je verim vaznejsie, hoc zlomenina bedroveho klbu a obzvlast teraz v lete je mimoriadne neprijemna. Prijemne sa mi citalo aj ze " Počet návštevníkov na Pohode sa blížil k naplneniu kapacity".
      https://domov.sme.sk/c/23356881/pohoda-festival-2024-burka-aktual.html?ref=temacl

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2024, 16:48

      @Peter_BB tuto pisu novu informaciu ze "Jedna členka organizačného tímu utrpela zlomeninu bedrového kĺbu."
      https://domov.sme.sk/c/23357507/akter-tragedie-na-pohode-2009-ma-novy-posudok-proces-by-vraj-nezvladol.html

    • emo
      16. 7. 2024, 17:01

      @Captain_Obvious nechce sami to citat, akurat som pisal nižšie že zodpovednost je kuva vec a ja mam zodpovednost na svojom projekte za vsetko. je to ako ked mas zle urobenu ekonomiku tak problem mas ty a nie odbrona firma ktorej si to zadal... ked spadne lešenie, problem ma hlavny dodavatel a nie subdodavatel specialista lesenar. ty si si ma objednala všetky problemy su moja kapusta, mal som si najst lepsieho lesenara a lepsieho stavitela stanu... mal som si nakoniec najst aj lepsich navstevnikov a nie dementov čo sa nevedia o seba postarat ked im celý den hlasim že ide burka. ked ti strechar urobi zle strechu a spadne uz nej sneh problem mas ty lebo tvoja stavba ohrozila, mamame aspon enjaku spoluzodpovednost, vsetci v procese nerovnaku plnu a nedelitelnu zodpovednosť, aj projektant čo zle naprojektoval strechu, aj realizator a ešte aj vlastnik. Prvy poroblem ma ale vlastnik. Z tohto hladiska nech sa nam to paci alebo nie vina bude na Pohode. Je to ptakovina jak mrak preože ked vojdem do cesty a nedodrziavam predpisy, zrazi ma tam auto, tak ja sa nemam co odvolalvat a prenasat chybu na tych co tam postavili tu cestu ze keby tam nebola nic sa mi nestane,ked ale ta cesta spadne vinný je vlastnik cesty on ju nema v poriadku, to že mu to projektanti a realizator pobabrali to je v prvom plane irelevantne... na toto ako vidiš sa tu odvolavaju... je to pravnicka otazka a to že poškodený bol aj festival, ved ta frima poškodila festival... jeto velmi komplikovana vec... bohužial s tým neprejdeš... toto je neriesitelny problem. toto vyžaduje ovela citlivejsiu a tolerantnejsiuspolocnost ako tu mame. festival bude musieť pristupit k bezpečnejším riešeniam... dnessomako stavebný dozor a autor projektu riešil obyčanu montáž klímy na fasadu od VSD, žasol by si a ani sa to nenamontovalo... uvidímeaké opatrenia festival prijme, iste naznačil meteorolog,čo si zdielal, neviem či to je cesta, ja som naznačil zaoberať sa viac statikou a natočením problémových stavieb... všetko to ma taký kopec suvislosti...vacsinou narazis na banalne prekazky, že sa ku konštrukcii ani nedopracuješ a nevieš v ktorom smere sa pri tej konstrukcii pri ako m zaťažení dostaneš na hranicu medzných stavov... samotne potočenie SLSP o 90st sa na prvý pohlad može zdať ako uplne jasna logika staticky vec, el vobec to tak nemusi byť...modely tých konštrukcií od špičkových statikov ale existuju... prečo to spadlo kdesi pri 3/4 zaťeženosti aku to malo vydržať ma svoje pričiny...

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 17:23

      @Captain_Obvious Vdaka, svojim sposobom je pre Agenturu snad lepsie, ze to najvaznejsie zranenie neutrpela nejaka nevinna ucastnicka nebodaj nalakana skryt sa v tom nebezpecnom stane. Po vypocuti podcastu (link vyssie) inac hlavny podozrivy u mna "downburst PLUS mozno stara plachta co sa roztrhla", cim je nadej, ze cast skod vykompenzuje samotna f. Kayam.

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2024, 20:14

      @emo nehovorim ze nemas pravdu ale nemas uplnu pravdu, ved ani pri prvom pade stanu nevyvodzuju trestnopravnu zodpovednost voci pohode ani kascakovi ale toho majitela nemeckej firmy ktora to sfusovala, ina vec je ze keby sa ti nieco stalo tak pojdes po pohode co je ok ved nebudes ty ako poskodeny zistovat kto zle zatiahol plachtu ale potom to spusti retazovu reakciu ktora sa moze zastavit az pri tom kto staval stan

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2024, 20:17

      @Peter_BB len aby to nebola nejaka mlada dobrovolnicka ktora tam pomahala zadara

    • Murdoc
      16. 7. 2024, 20:21

      @Peter_BB ano, podle videa kolapsu SLSP to vypadá, že to nedala plachta, která se roztrhla. Což je rozdíl oproti roku 2009 kdy stan podfouklo zevnitř. Myslím si, že kdyby ty Kayam stany měly mezi sloupy ještě úhlopříčné zavětrování někde v úrovni stropu (ano toto je stavařské okénko pro mě a @emo ), tak by možná zůstal stát i s roztrženou plachtou. Jinak ty stany Kayam na mě vždycky působily velmi robustně a dobře postavené. Nesrovnatelné s tím šapitó co bývalo do roku 09.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 21:13

      @Captain_Obvious Uff, toto ma nenapadlo. Bez ohladu na kontext verme, ze bude bez akychkolvek co i len najmensich nasledkov v najskorsom moznom case vyliecena. A dovtedy nech ma moznost robit co najviac veci s radostou a ktore jej daju zmysel, snad nadalej aj pre Agenturu/Pohodu.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 21:14

      @Murdoc Dik za reakciu. Urcite by ste aj s Emom fajn prekecli aj s tym odbornikom s kt. je ten podcast kt. som prelinkoval. Verim, ze ste ovela viac zvedavi ako ja na to, ake novinky po tomto nestasti skor ci neskor verim predstavi Kayam - drzme im palce! :)

    • emo
      16. 7. 2024, 21:45

      @Murdoc ja som robil analyzu v roku 2009. neviem. pokial sa pamatam tak tamten sa tiez roztrhol. tamten stan sa dal zavriet. tento je tym padom na tom horsie. co som zachytil tak tento stan mal zvladnut 35 m/s . podla zazanamu vraj najsilnejsi narazovy vietor bol 26 m/s. Ak by bol aj stan konstruovany na 35 m pocitaj dynamicky sucinitel ×1.4 t.j. 50m/s to malo spadnut. realne teda kolko? ak nieco pocitas na 100 kg neznamena predsa ze tam pride 101 kg chlap a spadne to. tak ci tak sila vetra bola iba 3/4 do 35m... zrejme tam doslo k razom ako si pisal nizsie. cize nieco ako ked idu vojaci po moste. staci zrusit krok. rozbor tohto stanu som nerobil. iba toho 2009. celkovo mi to pride presne naopak ako u nasich pristresov turistickych. nam zlomi tycku alebo povolia lana. tu mi toto oride ok. stlpy su podla mna napocitane na vzper takze tam by malo byt vsetko ok. kotvenia a lana su ok. cize najslabsie miesto je plachta. vzpery krizne, cize dalsie tlaky tam netreba chytat a ako by to tam vyzeralo. ze by to ostalo stat viem co myslis ale to by nebol princip stanu. v podstate nieco ako tipko alebo tie pivne stany kde sanozrejme ak pkachty aj cele dotrha tak konsteukcia ostane stat. krasa tych stanov je uplne o niecom inom a je to skvela konstrukcia. toto sme si stavali uz ako deti 2 stromy lano a plachta. u nas v ke bola hala letiskova na tychto principoch, vyhrala aj ceny a ta tiez spadla. robili to nasi organicki architekti samozrejme so skvelymi statikmi. ta konstrukcia tych stanov to je uzas. absolutne sa stotoznujem s vetou ze stany patria k festovalom a burky tiez. jedinne co tam treba zabezpecit aby v pripade vetra tam nikto nebol. Povedzme si rovno komu z nas este nespadol stan alebo plachta. Mne tento rok na Pohode 2x. druhy krat uz zabezpecena a napnuta na vietor. to mi zlomilo tycku. je to iba o sile vetra do kedy to dame a kedy uz nie. tu kde je plachta staticky funkcna membrana obrovska plocha s tym nic nenarobime. tak ako raz moze prist vietor co bude auta kotulat. Pohoda osviedla skvelu pracu pri ochrane festivalu. Nechcem byt sprosty ale ja myslim ze taku akciu ani nepamatam kde by sme mali 0.1% osetrenych a zranenych. pri nejakom aj jemnejsom pogu na obycajnom koncerte iba 1 z 1000? asi tazko. Vy tam mate ale v particke priamo statika, ci? skus mu to ukazat ako to padalo co on nato

    • emo
      17. 7. 2024, 00:18

      @Captain_Obvious ano. mas pravdu. to je paragraf ktory sa otocit tak aj tak. len pisem principialne o co sa opieraju a preco

    • emo
      17. 7. 2024, 00:26

      @Murdoc teraz pozeram video. vidim ze najprv padaju male stlpy na obvode a tak sa roztrhne plachta. neviem to urcit z videa ci je toto prvotny stav padu. mohlo to prasknut niekde hore a potom toto je uz iba dosledok bod 2 . Pokial to zacalo tam dole tak je otazne preco padli tie prve stlpy. bud bol stan opat podfuknuty. tie stlpy tam "tancovali" az jeden spadol. takto inak sa dvihali 2009 stlpy na malom sapite kde hral prave Kasparek v rohliku a stiahol som odtial manzelku. stlp sa proste dvihal od zeme na 5cm a spat. alebo tam sa uvolnilo jedno lano a tie stlpy zacali padat. bud odisla kotva v zemi. staci ze sa pohla alebo napinacie oko

    • Peter_BB
      17. 7. 2024, 08:46

      @emo Vdaka za tento postreh Emo: "najprv padaju male stlpy na obvode a tak sa roztrhne plachta". Vnutornej NAKA aka fabulacnemu zlozvyku :( teda beriem "vietor z plachiet" :) vo veci tej mnou vyfabulovanej myslienky a zrejme kriveho obvinenia ze pricinou roztrhnutia plachty mohla byt kombinacia silneho vetra meniaceho smer a vyssieho veku plachty. Super, ze je z toho video, verme ze pomoze poverenym certifikovanym expertom odhalit a popisat hlavne priciny nestastia v co najvacsom sulade s realitou, drzme im palce!

Webparty — Prihlásiť sa

Zabudnuté heslo

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

alebo

Nemáte účet?

Registrovať sa

Pripojte sa do komunity Webparty, zaregistrujte sa

Prihlásiť sa cez Facebook Prihlásiť sa cez Google Prihlásiť sa cez Twitter Registrovať sa emailom

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

Už máte účet?

Prihlásiť sa