Letisko Trenčín 11 — 13 júl 2024

Prihláste sa alebo registrujte do Webparty a zdieľajte svoje názory a zážitky s ostatnými.

  • thom
    16. 7. 2024, 23:24

    Dovolil som si skopírovať z FB Dominika Deyana Bundalova :
    Na koho sa hnevá Boh?!

    Veľa sa posledné dni popísalo k udalostiam tohtoročnej Pohody..a ešte viac "múdrych hláv" sa podujalo komentovať to na sociálnych sieťach.

    A opäť raz hrá prím zloba, nenávisť, posudzovanie, odsuzdovanie..čo sa už v slovenskom priestore socsietí stáva akýmsi smutným štandardom..

    Čo ma však zaráža úplne najviac, sú komentáre "veriacich", ktorí šíria zlobu pod zámienkou "Boha".

    Lebo "Boh sa nebude pozerať na 250 pohlaví..slniečkarsku liberálnu čvargu.. tam to máte, hen! Búrku na vás zoslal!"

    ..no..a tak človek (ako ja) vyjde zo svojej bubliny a uvedomí si, že väčšina tých, ktorí spamäti citujú Bibliu, bijú sa o prvé miesta na nedeľnej omši..nevedia o Bohu zhola nič..

    Že..stále žijeme vo svete, kde väčsina verí, že Boh je nejaký bradatý deduško tam hore, ktorý striehne na hriešnikov, ktorých odsúdi a pošle do pekla.. a tí dobrí, ktorí sa pekne modlia a milujú blížneho svojho a pravidelne chodia do kostola, tí môžu ísť do neba..

    Milí moji ľudkovia, ak ste tomu kedy verili, tak prosím vedzte že:

    ✨️BOH je čistá všeobjímajúca a bezpodmienečná LÁSKA✨️

    BOH NIKOHO NESÚDI
    ..a nikdy ani nebude
    ..to robia iba ľudia

    BOH SA NA NIKOHO NEHNEVÁ
    ..a nikdy ani nebude
    ..to robia iba ľudia

    BOH NIKOHO NETRESTÁ
    ..a nikdy ani nebude
    ..to robia iba ľudia

    A jediné peklo, ktoré kedy zažijeme je to, ktoré si tu sami na Zemi ako ľudstvo spravíme vlastnou nenávisťou, zlobou a krutosťou..

    Takže prosím..

    Ak veríte v BOHA.. tak verte v dobro a v lásku.
    Ak veríte v BOHA, tak šírte pokoj, prijatie a mier.
    Ak veríte v BOHA, tak ho začnite hľadať namiesto kostola v SEBE.
    Až nájdete LÁSKU v sebe..našli ste BOHA.
    Až nájdete BOHA, zistíte, že nebo sa dá žiť už teraz.
    Až toto pochopí väčšina.. možno raz na svete zavládne MIER.

    • emo
      17. 7. 2024, 00:56

      @thom krasne

    • haluzman
      17. 7. 2024, 10:16

    • emo
      17. 7. 2024, 11:15

      @haluzman treba si ale uvedomiť, na SK máme kopec "predkresťanov" a tí ešte žijú starý zákon - Boh zoslal potopu a prežili z každého živočícha iba jeden pár + samotný Noe s rodinou, tým sa teda opäť mal začať rudský rod nanovo od Noema a jeho ženy, čiže všetci sme Noemovi potomkovia a sám Noe žil 950 rokov s vysokou svojou schopnosťou potencie tu oplodnoval svoje dcery, vnučky, pravnučky, prapravnučky... Ten Boh aj zničil celé mestá Sodomu a Gomoru a spolu s nimi ďalšie mesta, ktorých mená už ani nevieme... atď, čiže tento Boh je asi sudiacia je asi aj najvacsim vrahom a ničiteľom v celej historii ľudstva, ked vykynožil udajne ludstvo a ničil cele velke mesta... tak to na tohto sa oni odvolávaju a my sme tí nevedomí, ktorí o tom nič nevieme - teraz Pohodu pohladil vyhražne, nonono a pri tom zničil mnoho ludskej urody napliach, v sadoch a zahradach, sposobil materialne skody aj na nehnutelnostiach a sposobil par lokalnych zaplav, popadalia stromy a ludiaboli bez elektriny, robi nam tu extremy počasia, lebo už sa tu na to nemoze pozerat

    • emo
      17. 7. 2024, 11:18

      @haluzman sudiaci, hnevajuci sa a trestajuci

    • Doktor_Zivago
      17. 7. 2024, 11:30

      @emo "predkrestania" - co to zas blabolis chlape? Pred krestanstvom bolo na nasom uzemi rozsireny polyteismus, ktory nema s Bibliou absolutne nic spolocne. Plus tie tvoje znalosti o tom ake mnozstvo ludi stavia len na Starom zakone su vycuvane z prstu. Je v pohode nevediet o nejakej teme, pretoze vsetko vediet nemozeme. Co nie je v pohode, je vyjadrovat k tymto temam. Toto je chat o Pohode, nie Joe Rogan podcast.

    • emo
      17. 7. 2024, 11:57

      @Doktor_Zivago v pohode. pisem o trestajucom Bohu. Stary zakon nema nic spolocne s nasim predkrestanskym obdobim ani inymi prirodnymi teda "vedeckymi" nabozenstvami. uvodzovky nemyslim v z lom alebo zosmiesnijucom vyzname. Stary zakon je jasne monoteisticky. Co ste este nikdy nepoculi vyraz Stary a Novy zakon? a opisujem veci co nemaju nic spolocne s nasou predrestanskou mytologiou. Ci podla Vas v nasej mytologii vystupuje nejaky Noe a je tam nejaky Sodom a nejaka Gomora? ale v pohode pre mna za mna kludne. Sodom vlastne znicil Svarog a Gomoru Perun? kludne. ja fantazii medze nekladiem.

    • emo
      17. 7. 2024, 12:01

      @Doktor_Zivago a k počtom ludi o ktorých sa Dominik Deyan Bundalov vyjadruje- ja ich nikde neratam, pre mna by to bol kopec aj keby ich bola 1/4 tých na ktorých Dominik reguje svojim statusom, staci pozriet ktorukolvek diskusiu pod prispevkom

    • emo
      17. 7. 2024, 12:07

      @Doktor_Zivago citujem ešte raz Dominika, aj pre menej chápavých: ešte viac "múdrych hláv". Už mi aspoň raz odpustite ujo, že som ešte viac ako veľa mudrych hlav vymenil z kopec, vela mudrych hlav a kopec mudrych hlav jev hovorenej aj písanej našej krásnej slovenčine synonymom. ok zas si tu dám klidek, aby som tu zas Vás a podobných nevytáčal... cmuk

    • Peter_BB
      18. 7. 2024, 11:03

      @emo Ak mozem, len chcem pridat "vizualnu pomocku" :) - https://www.cynickaobluda.com/2012/10/milujeme-vas-vsetkych.html

  • Peter_BB
    16. 7. 2024, 17:19

    V tomto podcaste odbornik na burky (kt. na Pohode nebol, t.j. iny ako v SME) vysvetluje to podstatne:
    https://www.aktuality.sk/clanok/iZ179WL/plachtovy-stan-je-pri-silnom-vetre-rizikovy-neskryvajte-sa-tam-radi-lovec-burok-podcast/
    Odporucam vsetkym komu nestaci vidiet blesky a pocut hromy, ale potrebuju aplikacie, SMS, displeje...

    • ZAHUBA
      16. 7. 2024, 17:34

      @Peter_BB

      Cuamo predpoadam ze si z BB ak tak posli mi fr request na fb

      Knedla vykysnuta

      Mozeme dakedy smocit na pivo

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 17:48

      @ZAHUBA Velmi rad sa s Tebou stretnem ak by to bolo mozne tam, kde capuju s laskou navarene :)) (napr. Davaj Hety, Vyklad, Barovna, Hawai, Ceresna, Rak, a pod :). Mozem pripadne "tenkrát poprvé" skusit nas spojit cez FB, ale usetril by si mi cas, ak by ze si mi poslal email na pmzahr@gmail.com Budem v BB do stvrtka, od piatka snad utek pred horucavami na Stiavnicke tajchy :))

  • Captain_Obvious
    16. 7. 2024, 16:23

    prave som sa docital na sme.sk ze pohoda neuspela so zalobou o zaplatenie spolucasti 33tisic od toho hajzla co pred patnastimi rokmi zle postavil stan a ktory dodnes nie je pravoplatne odsudeny - kto si chce precitat tak tu https://www.nsud.sk/data/att/173/501682.d58aa6.pdf pohoda teda pekne prerobila ked este aj trovy konania musela zaplatit

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 16:42

      @Captain_Obvious Vdaka, som zvedavy, ci sa Agentura obrati na ESLP vo veci prietahov slovenskych sudov. Potesila ma ina vec v inom clanku (link dole): "Jedna osoba utrpela zlomeninu bedrového kĺbu, čo je stredne ťažké zranenie, ostatní zranení s ľahkými zraneniami mali poväčšine tržné rany." Kdesi som predtym cital, ze bol aj druhy vaznejsi uraz chrbtice, co je verim vaznejsie, hoc zlomenina bedroveho klbu a obzvlast teraz v lete je mimoriadne neprijemna. Prijemne sa mi citalo aj ze " Počet návštevníkov na Pohode sa blížil k naplneniu kapacity".
      https://domov.sme.sk/c/23356881/pohoda-festival-2024-burka-aktual.html?ref=temacl

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2024, 16:48

      @Peter_BB tuto pisu novu informaciu ze "Jedna členka organizačného tímu utrpela zlomeninu bedrového kĺbu."
      https://domov.sme.sk/c/23357507/akter-tragedie-na-pohode-2009-ma-novy-posudok-proces-by-vraj-nezvladol.html

    • emo
      16. 7. 2024, 17:01

      @Captain_Obvious nechce sami to citat, akurat som pisal nižšie že zodpovednost je kuva vec a ja mam zodpovednost na svojom projekte za vsetko. je to ako ked mas zle urobenu ekonomiku tak problem mas ty a nie odbrona firma ktorej si to zadal... ked spadne lešenie, problem ma hlavny dodavatel a nie subdodavatel specialista lesenar. ty si si ma objednala všetky problemy su moja kapusta, mal som si najst lepsieho lesenara a lepsieho stavitela stanu... mal som si nakoniec najst aj lepsich navstevnikov a nie dementov čo sa nevedia o seba postarat ked im celý den hlasim že ide burka. ked ti strechar urobi zle strechu a spadne uz nej sneh problem mas ty lebo tvoja stavba ohrozila, mamame aspon enjaku spoluzodpovednost, vsetci v procese nerovnaku plnu a nedelitelnu zodpovednosť, aj projektant čo zle naprojektoval strechu, aj realizator a ešte aj vlastnik. Prvy poroblem ma ale vlastnik. Z tohto hladiska nech sa nam to paci alebo nie vina bude na Pohode. Je to ptakovina jak mrak preože ked vojdem do cesty a nedodrziavam predpisy, zrazi ma tam auto, tak ja sa nemam co odvolalvat a prenasat chybu na tych co tam postavili tu cestu ze keby tam nebola nic sa mi nestane,ked ale ta cesta spadne vinný je vlastnik cesty on ju nema v poriadku, to že mu to projektanti a realizator pobabrali to je v prvom plane irelevantne... na toto ako vidiš sa tu odvolavaju... je to pravnicka otazka a to že poškodený bol aj festival, ved ta frima poškodila festival... jeto velmi komplikovana vec... bohužial s tým neprejdeš... toto je neriesitelny problem. toto vyžaduje ovela citlivejsiu a tolerantnejsiuspolocnost ako tu mame. festival bude musieť pristupit k bezpečnejším riešeniam... dnessomako stavebný dozor a autor projektu riešil obyčanu montáž klímy na fasadu od VSD, žasol by si a ani sa to nenamontovalo... uvidímeaké opatrenia festival prijme, iste naznačil meteorolog,čo si zdielal, neviem či to je cesta, ja som naznačil zaoberať sa viac statikou a natočením problémových stavieb... všetko to ma taký kopec suvislosti...vacsinou narazis na banalne prekazky, že sa ku konštrukcii ani nedopracuješ a nevieš v ktorom smere sa pri tej konstrukcii pri ako m zaťažení dostaneš na hranicu medzných stavov... samotne potočenie SLSP o 90st sa na prvý pohlad može zdať ako uplne jasna logika staticky vec, el vobec to tak nemusi byť...modely tých konštrukcií od špičkových statikov ale existuju... prečo to spadlo kdesi pri 3/4 zaťeženosti aku to malo vydržať ma svoje pričiny...

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 17:23

      @Captain_Obvious Vdaka, svojim sposobom je pre Agenturu snad lepsie, ze to najvaznejsie zranenie neutrpela nejaka nevinna ucastnicka nebodaj nalakana skryt sa v tom nebezpecnom stane. Po vypocuti podcastu (link vyssie) inac hlavny podozrivy u mna "downburst PLUS mozno stara plachta co sa roztrhla", cim je nadej, ze cast skod vykompenzuje samotna f. Kayam.

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2024, 20:14

      @emo nehovorim ze nemas pravdu ale nemas uplnu pravdu, ved ani pri prvom pade stanu nevyvodzuju trestnopravnu zodpovednost voci pohode ani kascakovi ale toho majitela nemeckej firmy ktora to sfusovala, ina vec je ze keby sa ti nieco stalo tak pojdes po pohode co je ok ved nebudes ty ako poskodeny zistovat kto zle zatiahol plachtu ale potom to spusti retazovu reakciu ktora sa moze zastavit az pri tom kto staval stan

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2024, 20:17

      @Peter_BB len aby to nebola nejaka mlada dobrovolnicka ktora tam pomahala zadara

    • Murdoc
      16. 7. 2024, 20:21

      @Peter_BB ano, podle videa kolapsu SLSP to vypadá, že to nedala plachta, která se roztrhla. Což je rozdíl oproti roku 2009 kdy stan podfouklo zevnitř. Myslím si, že kdyby ty Kayam stany měly mezi sloupy ještě úhlopříčné zavětrování někde v úrovni stropu (ano toto je stavařské okénko pro mě a @emo ), tak by možná zůstal stát i s roztrženou plachtou. Jinak ty stany Kayam na mě vždycky působily velmi robustně a dobře postavené. Nesrovnatelné s tím šapitó co bývalo do roku 09.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 21:13

      @Captain_Obvious Uff, toto ma nenapadlo. Bez ohladu na kontext verme, ze bude bez akychkolvek co i len najmensich nasledkov v najskorsom moznom case vyliecena. A dovtedy nech ma moznost robit co najviac veci s radostou a ktore jej daju zmysel, snad nadalej aj pre Agenturu/Pohodu.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 21:14

      @Murdoc Dik za reakciu. Urcite by ste aj s Emom fajn prekecli aj s tym odbornikom s kt. je ten podcast kt. som prelinkoval. Verim, ze ste ovela viac zvedavi ako ja na to, ake novinky po tomto nestasti skor ci neskor verim predstavi Kayam - drzme im palce! :)

    • emo
      16. 7. 2024, 21:45

      @Murdoc ja som robil analyzu v roku 2009. neviem. pokial sa pamatam tak tamten sa tiez roztrhol. tamten stan sa dal zavriet. tento je tym padom na tom horsie. co som zachytil tak tento stan mal zvladnut 35 m/s . podla zazanamu vraj najsilnejsi narazovy vietor bol 26 m/s. Ak by bol aj stan konstruovany na 35 m pocitaj dynamicky sucinitel ×1.4 t.j. 50m/s to malo spadnut. realne teda kolko? ak nieco pocitas na 100 kg neznamena predsa ze tam pride 101 kg chlap a spadne to. tak ci tak sila vetra bola iba 3/4 do 35m... zrejme tam doslo k razom ako si pisal nizsie. cize nieco ako ked idu vojaci po moste. staci zrusit krok. rozbor tohto stanu som nerobil. iba toho 2009. celkovo mi to pride presne naopak ako u nasich pristresov turistickych. nam zlomi tycku alebo povolia lana. tu mi toto oride ok. stlpy su podla mna napocitane na vzper takze tam by malo byt vsetko ok. kotvenia a lana su ok. cize najslabsie miesto je plachta. vzpery krizne, cize dalsie tlaky tam netreba chytat a ako by to tam vyzeralo. ze by to ostalo stat viem co myslis ale to by nebol princip stanu. v podstate nieco ako tipko alebo tie pivne stany kde sanozrejme ak pkachty aj cele dotrha tak konsteukcia ostane stat. krasa tych stanov je uplne o niecom inom a je to skvela konstrukcia. toto sme si stavali uz ako deti 2 stromy lano a plachta. u nas v ke bola hala letiskova na tychto principoch, vyhrala aj ceny a ta tiez spadla. robili to nasi organicki architekti samozrejme so skvelymi statikmi. ta konstrukcia tych stanov to je uzas. absolutne sa stotoznujem s vetou ze stany patria k festovalom a burky tiez. jedinne co tam treba zabezpecit aby v pripade vetra tam nikto nebol. Povedzme si rovno komu z nas este nespadol stan alebo plachta. Mne tento rok na Pohode 2x. druhy krat uz zabezpecena a napnuta na vietor. to mi zlomilo tycku. je to iba o sile vetra do kedy to dame a kedy uz nie. tu kde je plachta staticky funkcna membrana obrovska plocha s tym nic nenarobime. tak ako raz moze prist vietor co bude auta kotulat. Pohoda osviedla skvelu pracu pri ochrane festivalu. Nechcem byt sprosty ale ja myslim ze taku akciu ani nepamatam kde by sme mali 0.1% osetrenych a zranenych. pri nejakom aj jemnejsom pogu na obycajnom koncerte iba 1 z 1000? asi tazko. Vy tam mate ale v particke priamo statika, ci? skus mu to ukazat ako to padalo co on nato

    • emo
      17. 7. 2024, 00:18

      @Captain_Obvious ano. mas pravdu. to je paragraf ktory sa otocit tak aj tak. len pisem principialne o co sa opieraju a preco

    • emo
      17. 7. 2024, 00:26

      @Murdoc teraz pozeram video. vidim ze najprv padaju male stlpy na obvode a tak sa roztrhne plachta. neviem to urcit z videa ci je toto prvotny stav padu. mohlo to prasknut niekde hore a potom toto je uz iba dosledok bod 2 . Pokial to zacalo tam dole tak je otazne preco padli tie prve stlpy. bud bol stan opat podfuknuty. tie stlpy tam "tancovali" az jeden spadol. takto inak sa dvihali 2009 stlpy na malom sapite kde hral prave Kasparek v rohliku a stiahol som odtial manzelku. stlp sa proste dvihal od zeme na 5cm a spat. alebo tam sa uvolnilo jedno lano a tie stlpy zacali padat. bud odisla kotva v zemi. staci ze sa pohla alebo napinacie oko

    • Peter_BB
      17. 7. 2024, 08:46

      @emo Vdaka za tento postreh Emo: "najprv padaju male stlpy na obvode a tak sa roztrhne plachta". Vnutornej NAKA aka fabulacnemu zlozvyku :( teda beriem "vietor z plachiet" :) vo veci tej mnou vyfabulovanej myslienky a zrejme kriveho obvinenia ze pricinou roztrhnutia plachty mohla byt kombinacia silneho vetra meniaceho smer a vyssieho veku plachty. Super, ze je z toho video, verme ze pomoze poverenym certifikovanym expertom odhalit a popisat hlavne priciny nestastia v co najvacsom sulade s realitou, drzme im palce!

  • Marrrrian
    16. 7. 2024, 12:11

    Ahojte, počasko neovplyvníme, to je jasné, za mňa však nebol problém včas prísť aspoň do stanu, ak aj nie do auta. Niekto šiel, niekto nie. Opačný extrém - niekto sa neskryl do tieňa ako bol deň dlhý a potom ho personál ratoval s vodou a obkladmi. Na tom chcem demonštrovať to, že zodpovednosť je aj na samotných návštevníkoch počas celého trvania akcie bez ohľadu na podmienky

    • emo
      16. 7. 2024, 16:25

      @Marrrrian Krasne napisane a ked sa tam spalimco uz s tym, tak isto si rozbijem kolienko a pricviknem si prstek v stolnom futbalku co tam tento rok bolo tych stolov pozehnane. Organizator vyda vystrahy pred slnkom, navlči mi tam kremov opalovacich za darmo... ale toto nie je pointa... Od rana ma vyzývaju a davaju vystrahy, že budu burky,ja to okašlem. Ak nie som ochotný niest riziko ze tam budem v burke, tak proste vypadnem. Organizator mi to jasne oznami a nechá na mojom posudeni ci si zvolim nejake riziko a nepohodu, idem bezpečnejšou cestou. Kopec ludi odislo. Prečo by mal vyhnať aj nás, čo chceme ostať? A hlavne ako? Je to ako ked organizujem turu, stale upozornim, že može pršať a že nasleduje ťažší usek kto sa neciti nech nejde dalej. Problemom je ten stan. Jasne boli upozorneni, že pod tieto velke stany nech nejdu, isli... nepoculi atd. Ten stan mal vydrzať 35 m a nevdrazal ani 25m. Že tam organizator pozýval je blud. Tento stan mal byť jednoducho zabezpečený a nemal tam nikto byť. Tí čo sa sami teraz stazuju na svoju nezodpovednosť a ignoraciu a neprijimaju vlastne rozhodnutia ti mali asi byť pelendrekmi hnani, nech neodchádzaju na poslednu chvilu... ale takto to nejde. Stanova zodpovednosť je problem, preto sa ho všetci chytaju. V podstate aj nesiem za všetky svoje projekty zodpovednosťa to vratane subdodavatelov. Toto je problemovy bod, ktorý pri takýchto magoroch je neriešitelny. Napišem, že toto ihrisko je pre deti od 10 rokov, nestupujte tam ked je burka a metrovy popis... aj tak budem zodpovedný že tam vliezol niekto s 3 ročným dieťaťom a to si buchlo hlavičku alebo zlomilo ručku, lebo si to niekto neprečital. Takto si tam navstevnik nedonesie čo mu festivalodporuca, nevie ani že ma k dispozicii tiesnovu linku, ani si nepozrel kde su unikove cesty, napozna ani unikovu mapu a v pripade ž eje problem ani sa neunuva to riešiť, nerešpektuje vystrahy a ani odporučania... všetko je dovolene a hlavne všetko treba ignorovať a porušovať a zrazu ked nastane problem,tak prečo sme neboli ako detičky v skolke vedení za ručičku a prečo nam nikto nepovedal tamto a hento. V krize sa pomaha tým čo aktuálne o pomoc žiadaju a su ohrozenik, odnašali sa deti a to že niekto niekde niečo odignoroval a ani nepočul výzvu na koncerte a hlasenie Michalaz toho kocertu na ktorom bol, tak čo už s ním sa dá robiť. Michal povie chodte si zabezpečiť stany a ti co uz maju tak nejdu a odkialmaju vedie že su tu taki co nemaju alekaslu na celodenné pokyny a vystrahy? Minulý rok takto skoncil Uprising a nikto z toho vedu nerobil.Po burke už festival nerozbehli, mali na to dovody. Do buducnosti kvoli týmto nezodpovedným osobám čo potom vyrevuju bude treba tie stany zatvarat aby tam nikto nevošiel. Ano musí sa počítať s tým že časť učastnikov je tak ignorantska, že nech je ku festivalu popisane čokolvek aj tak to robiť nebudu a čiastočne na ich ignoranstvo budu musieť doplatit aj ludia ktorí sa vedia zodpovedne správať. Budu sa musieť použiť vyššie koeficienty bezpečnosti a oznamovaniečo bude kazdeho otravovať - 10tykrát Vám oznamujeme, že príde burka, prečítajte si prosím 10stranovy manuál pre dementných aké všeliake možnosti postavit sa k tomu mate a potencionalne nebezpečne stavby sa budu musieť zatvarať, čo ked sa nahodou zmeni situacia... Niekedy sme na festivaloch nemali ziadnych zdravotnikov, ani sbs ani hasičov meteorologaani policiu a ani organizačný tim ani take technicke vymoženosti neboli, že každý kto len trochu chce si dokonca vie zistit aktual počasie na pol hodku dopredu a boli sme ok

    • eriq
      16. 7. 2024, 17:39

      @emo
      Uprising minuly rok burka obisla. Dokaz napr. tu:
      https://hudba.zoznam.sk/reportaze/30-08-2023-jeden-z-najuspesnejsich-rocnikov-maly-raj-liek-na-tento-svet-uprising-2023-dopadol-na-vybornu/

      Z clanku vyberame:
      Tak ako vlani či pri poslednom veľkom predpandemickom ročníku 2019, aj tento rok mali organizátori v sobotu večer pri pohľade na meteorologický radar na tvári vrásky. Do tretice sa však rovnaký scenár nezopakoval a veľké búrkové pásmo prichádzajúce z Rakúska Bratislavu tesne obišlo. Okrem zdvihnutého vetra a mierneho ochladenia tak návštevníkom nič nebránilo užiť si tentokrát celý program druhej festivalovej noci.

      Boh vás asi miluje

      "Posledná veta, keď nám volali zo SHMU, začínala slovami: Boh vás asi naozaj miluje. Malé Karpaty to celé stiahli a nám z tej búrky zostali iba krásne zábery na blesky niekde za kopcami," hovorí Sveťo Moravčík, jeden z organizátorov a zakladateľov festivalu Uprising.

      Teraz by som sa mal napisat nieco ako:
      Podla mna si tam vobec nebol a potom neviem preco to vytahujes.
      Ale nanapisem to :)

      Ja som tam bol, pamatam si blesky nad Karpatmi v pozadi Dubapest stagu. Potom som v areali videl na obrazovke(!) vystrahu pred vetrom. Ked zacalo fukat siel som si zodpovedne sadnut do auta, tam som zlenivel a na Camo & Krooked som sa uz nevratil (aj ked to uz bolo safe). Vlastne som na to cele zabudol a teraz si mi to osviezil! Myslim ze do auta ma dostala prave ta obrazovka s vystrahou! Je to uz skoro rok, tak dufam ze som sa rozpamatal spravne. Niekedy mozu o zivotoch rozhodovat malickosti, napriklad obrazovky s vystrahou. A Boh mozno miluje uz aj Pohodu.

    • emo
      16. 7. 2024, 17:51

      @eriq ale ja vobec nepisem, ze aprajs pochybilaze som nepocul niečo čo tam odznelo a že som nemal info z koncertu kde to info bolo rovno 3 krat... ked napisem z eminuly rok a myslim tym že nei tento posldnyale minuly pred tým jeuplne jedno, pointa je uplne inde že sa halo nerobilo, keby si pindal do aprajsu bludmi kotre su v absolut rozpore s realitou ako pochybli a neviem čo tak ti napisem to iste ako o pohode, ze si nepocul upozornenia pred pridavkom a vraj si tam bol, tak čo si mam o tom myslieť a hlavne ideš vec den dva staru, nebolsi informovany astal si tam... jo hlavne napis ze mam preklepy a zlesomna pisal rocnik

    • emo
      16. 7. 2024, 17:57

      @eriq posledny rocnik Up ani neviem ze nejake vystrahy boli, ani sme ich neregistrovali alebo nepamatam, alerocnik co sa zrusil snad ano, opat sa len cudujem ze Ty taky zodpovedny si odignoroval tolko vystrah na Pohode a ani nepočul tak zasadnu info z koncertu na ktorom si bol

    • eriq
      17. 7. 2024, 01:12

      @emo
      Pozri si toto troska crazy video (ktore ma ale momentalne uz 112,000 zhliadnuti):
      https://youtu.be/CDZ25OGM19s&t=60
      Ako vidis na ploche boli masy ludi.
      Vsetci budu asi nezodpovedni ignoranti vystrah ktori nepocuvaju hlasenia a treba ich vodit za ruku.
      Mnohi sli do P0...1...2...3...4...5. Nie do stanov alebo karavanov (kde to ti zodpovedni TESNE stihli ze ano).
      Do hociktoreho stanu a karavanu by som to dal v suchu a v pohodicke ajja. Avsak P5 je 600-700m od posledneho karavanu! To by si uz asi nedal ci?

      Mne a mnohym dalsim nechodili notifikacie (moja chyba + chyba v appke):

      Notifikácie nemuseli prísť všetkým
      O blížiacej sa búrke organizátori hovorili už pred koncertom Pražského výběru, ktorý hral od 19.00. Po koncerte program prerušili a prišla ďalšia výzva, aby sa ľudia išli ukryť mimo centra festivalu. Informácie šírili organizátori priamo z pódií, cez aplikáciu aj webovú stránku Pohody.
      Samozrejme, fungovala aj tichá pošta a ľudia sa o hrozbe silnej búrky a prerušení programu rozprávali medzi sebou. Ani to však neznamená, že sa informácia dostala ku každému, naviac, nie každý vyhodnotí poskytnutú informáciu v piatok po dni zábavy na festivale správne.
      Kolaps stanu Slovenskej sporiteľne potom nastal o 20:27, podľa svedkov v ňom bolo viac než sto ľudí.
      Aplikácia Pohody ukazuje, že krátko po ôsmej prišlo účastníkom festivalu varovanie. Viacerí však hovoria, že výstrahu nedostali, hoci ju vidia spätne v mobile. Mnohým ľuďom nemusela prísť pre problémy s internetom na mieste.
      Notifikácia však nemusela prísť ani v prípade, že nebol problém s prenosom dát. To, či sa vám zobrazí notifikácia, záleží aj na operačnom systéme vášho telefónu, ktorý môže automaticky alebo na základe vašich nastavení vyhodnotiť, že vám konkrétnu správu neukáže. Napríklad ak máte na telefóne zapnutý úsporný režim, aby ste ušetrili baterku, niektoré aplikácie vám nebudú posielať notifikácie.
      „Blíži sa búrka a dážď. O pár minút sa k nám dostane zrážkové pásmo, ktoré bude trvať približne 2 až 3 hodiny. Očakávame sériu kratších búrok a následne bude výdatnejšie pršať,“ písalo sa vo výzve.
      Na facebookovej ani instagramovej stránke festivalu Pohoda varovanie o blížiacej sa búrke nenájdete. Prvá zmienka o búrke na Facebooku Pohody je informácia o počte zranených v piatok o 23:08. Na Instagrame je to informácia o zrušení festivalu z noci na sobotu.

      Viac tu:
      https://dennikn.sk/4098941/stany-kayam-pouziva-okrem-pohody-aj-grape-v-roku-2019-zvladli-vietor-104-kilometrov-za-hodinu/

      Ibaze problem nebol len s notifikaciami.

      Na stagoch stale svietil program namiesto varovani + pridavok na hlavnom stagi + husenkova draha tiez stale sla + pivo sa stale capovalo + ludia stale vo velkom prudili DO arealu + socialne siete sa neupdatovali. Meteorolog Pohody ale mal cas pred 20:00 dat varovanie na SVOJ Facebook namiesto tych spravnych komunikacnych kanalov: https://m.smedata.sk/api-media/media/image/sme/9/88/8825899/8825899_625x.png?rev=3
      Zrovna vtedy ked to co tam pise sa malo sirit nahlas, jasne a spravnou formou smerom k ucastnikom podujatia.
      Kto ho nemal za kamosa na FB mal opat raz smolu.
      Viac tu:
      https://domov.sme.sk/c/23357546/meteorolog-singer-z-pohody-chapem-ze-sa-mnohi-bali-ale-piatkova-burka-nebola-extremna.html

      Potom sa k tomu pridala este nefunkcna stranka Pohody a nakoniec aj nefungujuci internet v areali. Proste perfect storm.

      To co dal na svoj facebook meteorolog bolo strucne a jasne.
      Aj Out of the tent! je strucne a jasne:
      https://youtu.be/l3GknL65B-w&t=47
      Myslim, ze v tom stane to pochopil kazdy.

      Napisal som k tomu uz asi vsetko co som mal na srdci takze to uz len zhrniem - privela ludi nedostalo tie spravne podnety alebo ich nedostalo ich vcas alebo ich tie podnety zhodou okolnosti obisli. Mnohi reagovali nespravne pretoze dostali nespravne podnety a potom bolo nasledne vela ludi v zlom case na zlom mieste:
      https://youtu.be/N591Czjt6-0
      Zaroven mali ale vsetci z nich stastie, ktore nabuduce uz ale nemusia mat (pretoze stany a burky patria k festivalom vsakze). Potom bude aj tato webparty uz len historiou.

    • katseft
      17. 7. 2024, 08:01

      @eriq
      keď rozmýšľame o tom, ako by sme sa zachovali, keby sme vedeli to, čo vieme teraz, keby sme mali viac info, keby sme mali info v inom čase atď., tak môžeme podliehať tomu, čo sa volá hindsight bias.. každý to máme, neviem, ako sa to volá po slovensky, ale je to jeden z typov kognitívnych skreslení..
      či by sme sa tak naozaj zachovali, to už nemáme ako zistiť.. pod vplyvom informácií, ktoré teraz máme o celom incidente, o tom môže človek byť presvedčený, ale či by to viedlo k zodpovednejšiemu správaniu? u časti by to možno zafungovalo, ale u mnohých nie
      aj tí týpci z párty videa by zrejme do toho stanového nešli vychádzkovým krokom, ale možno aj áno
      nikto nevedel, čo príde.. poznám viacerých ľudí, ktorí vedeli o výzvach pred búrkou a sami priznávajú, že sa rozhodli ostať v areáli dobrovoľne a prečkať to tam..
      čo v prípade, že by sa to nejakým zázrakom roztrhlo a nakoniec prišiel iba slabý dážď?
      a pri búrke, kde by všetky stany vydržali a len človek trochu zmokol?
      veď jasné, treba si to poctivo prejsť a nájsť vylepšenia (keď náhodou vypadne elektrina, tak ani tie signalizačné tabule napr. nemusia byť dosť, môžeme napr. navrhovať vlajky ako pri vlnách na mori) ale sú aj extrémne scenáre, kde by nepomohlo nič, ani auto
      takisto už nevyčíslime ani to, čomu všetkému sa predišlo

      tak prajem všetkým pevné zdravie a užite si ešte leto pokiaľ možno bez búrkových prekvapení!

    • Peter_BB
      17. 7. 2024, 08:28

      @katseft Trefny postreh Katka. Vynimocne nechcem nic dodat :), ale len prekopirovat: "Problém spätného pohľadu do minulosti (angl. Hindsight bias) niekedy sa nazýva "Ja-som-to-vedel" efekt, je sklon vidieť minulé udalosti ako predvídateľné"(https://sk.wikipedia.org/wiki/Kognitívne_skreslenie).

    • emo
      17. 7. 2024, 09:44

      @eriq tak ja sa najprv ospravedlnujem lebo ste mi dvaja co tam diskutujete splynuli do jednej osoby tak uz neviem kto co pisal. ok tak ja som vedel o burke cely den a ostal som. mne burka problem nerobi. inak to pises v podstate spravne. tak ideme na to a dosadzuj si cisla podla seba alebo percenta. na festivale bolo na obed cca 20.000 ludi? to si uz dosadzuj sam. Pekne cely cas odchadzali v case ako si urcili sami akebo ostali. 2 hodiny pred burkou tam bolo x.tisic lidi. hodinu pred burkou x tisic. pol hodinu pred burkou dostali info. ja neriesim vobec ku komu sa dostala. a ked ja som na ihrisku tu pred domom s deckom alebo na Pohode do poslednej chvile tak je to snad moja vec. dobrovolne sme sa tam rozhodli ostat. to je snad moje rozhodnutie ze som si vyhodnotil ze najlepsie bude manzelke v stane za Urpinerom. bol najblizsie a dodnes si za tym stojim. rozhodli sme sa vratit napriek vystrahe na pridavok a stojime si za tym. ak by mi bola najlepsia slsp arena po ruke prve vbehnem tam. je chranena pred bleskom dokonale a stojim pod konstrukciou alebo sa ja rozhodnem ze uz nou velmi lomcuje a radsej idem prec a riskujem ze ma prepichne nejaka letiaca tyc s plachtou alebo ma trafi blesk. atena bola bezpecna. mala zatazenie na 3/4 unosnosti teda realne na 1/2 zrutenia. toto si musim uz posudit sam. rovnako cestu ktorou unikam. prve asi otvorim evakuacny plan ak chcem uplne odist z festivalu aky vlastne je. podla mna je to ale ciry nezmysel a hazard. podla Teba mozno presne naopak. dalej teda 5 minut pred smrstou. kolko % ludi uz bolo zabezpecenych? kolko deti uz bolo vo vezi a na bezpecnych miestach? kolko % karavanistov bolo na totalku 100% zbalenych a zabezpecenych co tam ostali. tu ti pomozem 95% a viac. ti co sem tam fakt vynimocne nieco nechali tiez je mozne ze sa rozhodli tych par z nich ze to tam nechaju vedome a ze maju v pecku ked im to roztrhne a rovno tam to vyhodia ak im to znici a vyhodnotili ze to nie je nic co moze inym ublizit. to ze ja som bol na ploche je snad moja vec. ale ja nikomu nevycitam ze som tam bol a ked tak sebe. ale nevycitam si to. niekto sa skryje niekto chce naopak byt vonku a potencionalne pomahat menej skusenym ci nudznym a riskuje ze ho nieco trafi. mozno padne blesku a budu ho kriesit a mozno bude prave on poskytovat masaz srdca. bud budu masirovat mne alebo budem masirovat ja. ale vsetko toto je iba moje rozhodnutie a moje spravne nespravne rozhodnutie. a teraz nie nic imaginarne ale realne. bavim sa o sebe nie o niekom imaginarnom alebo neznamom. vbehne mne do stanu slsp 100 ludi 150 kolko chces. uz mi je jasne ze lietaju blesky. mam ich vyhodit? co keby som ich vyhodil ze ja a len ja som vyhodnotil ze riziko trafenia blesku na ploche a trafenie lietajucimi predmetmi je nizsie ako pad areny? ja teraz neriesim ci toto su ti najnezodpovednejsi co tu vobec nemali byt a keby aj tak o to viac sa nich predsa nemozem spolahnut ze si sami poradia najlepsie. ja tam mam ludi. par ludi mi tam panikari a ini ich ukludnuju. par sa tesi ze sa stihli skryt a uz len ze sa ukludnia je velmi dolezite pre to co nastane. ok takze ja ich teraz vyhodim a presne ich trafi blesk. pozri si historiu tragedii na festivaloch. nechcem kecat ale tusim to boli fakt masivne pocty co ich tam jeden jediny blesk zabil. 10tky ci 100vky? nechcem kecat. potom pride rekalitulacia zalezitosti. dajme ze stan mi ostal stat. zisti sa ze nosnost stanu bola 3/4 realnej sily vetra. budem tam mat 12 mrtvych alebo dalsich 5 co ich pri ceste odomna zroloval uplne iny stan. co tu budes vypisovat keby nespadne vobec nic ale ludi zabije blesk? pozri si Titanic je to realne podlozene ze ten orchester tam s kludom hral. a tiez je historickym faktom ze niektori miliardari nechali miesta v zachrannych clnoch chudobnym ludom. najdi si - vlastbej sluzke atd. takze Ty si nejsk poskodeny tragediou 2009 alebo teraz 2024? lebo moja rodina ano. a neprajem si aby nase ujmy a zranenia boli zneuzivane na takuto argumentaciu aku pouzivas. to ze si nebol davno mimo arealu ako x tisic ludi ktorych si si sam dosadil a ze si nebol zabezpeceny na bezpecnych mirstach ako dalsich x tisic ludi to je fakt a preco to tak bolo ja vobec neriesim. to ze my sme sa rozhodli byt tym orchestrom a este si uzit pridavok lebo sme si vyhodnotili ze vsetko stihneme je zas len nasa vec. a to ze niekto sa rozhodol pomahat a az ovrazne darovat svoje miesto v clne je jeho vec.

  • thepaulla
    16. 7. 2024, 09:55

    Neda mi tiez pridat par postrehov, kedze toto bola uz moja posledna pohoda, ale nie kvoli tomu, ze zase spadol stan...

    Chill village: prosim ktoreho inteligenta napadlo, aby tam bol iba jeden vstup a clovek to musel cele naokolo obchadzat ako debil?
    stanov tam bolo po kkt, ani neviem kolko, ale toitoika ani jedna, tiez napad za milion, ked uz clovek s prepacenim vyjebe za to kilo za tri dni...

    Voda: ano viem, ze voda je tam, ale naozaj musi ten debilny sedmickovy rajec stat 3 eura? Dalsi skvely napad je voda do pohara, ked som sa opyatala, ze co to je? Tak preliaty rajec za 2.80 do plastoveho pohára, kde treba zaplatit este zalohu za pohar, ale vsak, ked si to niwkto kupi

    • thepaulla
      16. 7. 2024, 09:59

      @thepaulla toutoiky: neviem ci som mala za kazdym smolu, ale dopatrat sa na tomto rocniku hajzlaku na toitoike bolo priam nemozne, ale tak ved clovek ma vzdy pri sebe servitky

      Prazsky vyber: nic horsie som v zivote nepocula, mozno tak zive kvety pred padnutim stanu v roku 2009. Tolko kydov co odznelo pocas koncertu, normalne som sa mala chut zabit, ked som prechadzala okolo a musela to pocuvat v chill village, ze zrovna takato skupina zatvarala pohodu

      K samotnemu padnutemu stanu nemam co, mozno mam len stastie, ze som to zazila aj v roku 2009,ale v zivote by ma nenapadlo sa ist schovat po nieco taketo od kedy sa stalo hento. My ludia sme fakt banda tupcov, co sa nevedia z nicoho poucit.

    • Doktor_Zivago
      16. 7. 2024, 10:41

      @thepaulla Ubytovanie nahovno, voda nahovno, toitoiky nahovno (sic!), kapely nahovno - tak ostan doma sediet na tej svojej sedlackej riti, pi vodu z kohutika zadara, pust si Slagr TV a neotravuj.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 11:01

      @thepaulla Kedze mi Tvoj styl bezprostredneho uprimneho "spliechania" sedi :), lebo sam som rovnaky :(, rad Ti odpisem, ako to vnimam s tou cenou vody 3 € / 0.75l vis-a-vis vzdelanie v ekonomii. Pri podujatiach pre ramcovo 10 tisic a viac ucastnikov ktore stoja ramcovo milion eur a viac "ekonomia nepusti" a proste bohatsi ludia musia zaplatit viac ako chudobnejsi, aby sa to spolu nazbieralo. A ceny urcuju trhove mechanizmy, lebo ak by stal ten Rajec uz 5€, nekupil by si ho asi nik. Stoji teda 3€ preto, ze je to prijatelna cena pre tzv. klucovy segment, t.j. najvacsia skupina "konzumentov". Napr. pre ludi kt. robia v kadejakych korporatoch v BA, kt. su na Pohode tisice, je to normalna cena a mnohi asi aj radi podporia Pohodu aj takto, a tesia sa z mladych ucastnikov kt. si pri stane vedla jedia konzervy :) Aj mna kedysi tiez pekne "srali" ceny napojov napr. na zapasoch NHL ci NBA, a delil som si stadiony na 2 kategorie: tie s fontankami na vodu a tie, kde som v mensej panike pred zapasmi obiehaval vsetky stanky a obcas sa potesil (napr. v starom stadione NY Islanders mali neuveritelne lacnu horucu cokoladu :))), a obcas vysolil 8 dolarov za poj...u kolu a v duchu p..... ako chora vrana :)

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 11:04

      @Peter_BB Budme teda radi, ze ceny su na Pohode rovnake v celom arealy :) A najma zvysena cena vody a nie piva :) je skvela volba, kedze bezplatnej vody vzdy bolo na Pohode dost, obzvlast odkedy je pitna voda aj v umyvarkach za hlavym podiom (kde som nikdy necakal viac ako pol minuty).

    • thepaulla
      16. 7. 2024, 11:17

      @Peter_BB k doktorovi zivagovi sa vyjadrovat nebudem nakolko to nema vyznam.

      No mozno to moje pohorsenie ma na svedomi, ze som vikend predtym bola na inom festivale, kde vsetko bolo tak o 3/4 lacnejsie. A tym myslim uplne vsetko.
      Pivo nepijem, ale cena vina ide na pohode tak vysoko s cenou, ze len kukam. Za dve flasky vysolit 25eur,mi pride trosku prehnane, ked som si vikend predtym zaplatila asi tak 5€ za jednu.

      Na chill village nadavali vsetci co tam bývali, ze to treba obchadzat a neda sa ist aj cez stred. To je zial normalna vycitka a rada do buducnosti, tak usto ako aj to, ze by tam mohli byt aspon debilne tri toitoiky.

      Jednoducho som za tie roky dospela do stadia, ked uz mi pohoda nema co ponuknut a po x rokoch, ani neviem kolkych sa s nou uz definitivne lucim,kedze sa viac, vidim v pozerani Slager Tv :) uz len, aby ten jakubec spravil nejaky festival a bol by to raj na zemi! ;)

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 11:32

      @thepaulla Ak mozes, nekonkretizovala by si, ze ktory festival ma o 3/4 lacnejsie ceny? Pytam sa preto, ze uz dlhsie ma laka vypisat temu bakalarskej ci diplomovej prace presne o tej tzv. "cenovej elasticite" na Pohode. Ak to tu nebodaj cita niekto z EF UMB, a chcel by takuto temu na BD/DP, nechajte tu v pohode na seba email :) Ohladne toho len jedneho vstupu, tak za tym moze byt napr. bezpecnost, ale to netusim. A co sa tyka Toi-toi tak tam ide zrejme o to, aby sa tie "autá hovnocucy" :) vedeli v pohode otacat, a tych stanovist kde musia chodit "hovna cucat" nebolo prilis vela.

    • PetoK
      16. 7. 2024, 11:36

      @thepaulla: vecne ufrflana pani ci slecna podla mna slecna kto by uz taku ufrflanu vecne nespokojnu do zivota chcel. nabuduce si zober na festak krabicove vinko, vodu i konzervy a budes v pohode...

    • thepaulla
      16. 7. 2024, 11:54

      Chlapci, ja mam tolko festivalov odzitych, ze mozno ani vy dokopy ich tolko nemate. Ale tu to tak bohuzial chodi, ze ked da niekto kritiku, tak dobre, ze nejdete toho cloveka zlyncovat. Vsimam si to tu uz niekolko rokov a je to bez zmeny.

      Peto, rada by som Ti povedala o aky festival ide, ale bohuzial nepotrebujem a ani nechcem, aby sa o nom dozvedeli ludia z tadeto, ked si citam tie prispevky:D

    • thepaulla
      16. 7. 2024, 12:02

      Chlapci, ja mam tolko festivalov odzitych, ze mozno ani vy dokopy ich tolko nemate. Ale tu to tak bohuzial chodi, ze ked da niekto kritiku, tak dobre, ze nejdete toho cloveka zlyncovat. Vsimam si to tu uz niekolko rokov a je to bez zmeny.

      Peto, rada by som Ti povedala o aky festival ide, ale bohuzial nepotrebujem a ani nechcem, aby sa o nom dozvedeli ludia z tadeto, ked si citam tie prispevky:D

    • Aidam11
      16. 7. 2024, 12:05

      @thepaulla ono tuto webparty uz niekolko rokov valcuje chaska niekolkych konkretnych primitivov na cele s doktorom zivagom. Rozkusu kazdeho kto neblahoreci pohoda festival. Tipujem ze prave tento vodca svorky bude jeden z tych bradatych pupkacov co sa valaju ozrati na poli uz vo stvrtok o 16tej a v nedelu naobed sa pozbiera zo zeme a povie si, aky to bol super vikend.

    • Doktor_Zivago
      16. 7. 2024, 12:14

      @Aidam11 To vies no, na primitiva primitivne. Fascinujuce, ako niektori ludia maju nulovu schopnost sebareflexie. Alebo to klasicke slovenske "mam toho viac odziteho, takze mam viac pravdu". A popis mojej osoby ? Uf! Akokeby som sa do zrkadla pozeral! (posledna veta bola pisana ako sarkazmus - nechcem presilovat tvoj intelekt).

    • emo
      16. 7. 2024, 12:21

      @Aidam11 a toto je zas co? nikdy v zivote som nenadaval na ziadnych ozranov na ziadnom festivale, akurat taki akych opisujes na Pohode ani nie su. bradati pupkati to uz je len skatulka. zi a nechaj zit. primitivi aj intelektualcekovia su mi jedna k jednej a este aby som mudroval kto ma a nema pit. mozes kludne navstivit mestske krcmy a ist tam robit kazatela. takto presne vznikol aj nazov kapely MSP. a Paula si pojde na festival aky sa jej bude pacit. ked sa jej nepaci nepojde a ostatnych na cele s Tebou do toho nic. Aj keby si tam doteraz z vymakanym akebo tucnym bruchom chlastala vino za 25 je to snad jej vec. Cau Pauli a vela peknych zazitkov z festakov s vinom za 5 E.

    • Aidam11
      16. 7. 2024, 12:28

      @emo ale ved teba som nikde v komente nespominal. Ci si sa spoznal? Nerozumiem.

    • emo
      16. 7. 2024, 12:30

      @Doktor_Zivago Jaj hej uplne je chlapec mimo este viac jak Zivago. ze nedelu naobed. v zivote som sa tam neprebral skor ako v utorok. nebyt toho ze sa to tam zrusilo tak akurat idem teraz mlet odrodovu kavicku tesne po ranajkach na letisku. cele letisko moje + jedna stratena ploskacka co oficialne nikto nenasiel a neoficialne som ju stipol nejakej hipsterke s jednou topankou. este som sa jej pytal: teta co ste stratila topanku? nie nasla

    • emo
      16. 7. 2024, 12:34

      @Aidam11 ta sak ja som pupkaty bradac mojko a este s 30 rocnymi dredami.

    • PetoK
      16. 7. 2024, 12:56

      @thepaulla kritika ako kritika... draha voda, ziadny toaletak, vstup len tam, ziadna toitoi.... ved chod kde ti je lepsie a co tu prudis s blbotami... za mna ceny okej, toitoi nenonormalne ciste, tento rok dotoho super sprchy, dobre jedlo pitie - pomaly ziadne rady, cistota arealu, vela dobrych ludi - vela znamych...POHODA je a dufam ze i navzdy zostane najlepsie zorganizovany festival na slovensku s parametrami co i ostatne europske festivaly tisko zavidia.... ale hlavne ze mila paulla bude mat najvacsiu starost ze si nemala cim utret rit aby sa clovek z toho neposral :)

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 13:04

      @thepaulla Beriem na vedomie, a najma sucasne respektujem co citis :)) Pohode zelam headlinera kt. by "zlomil aj Teba" :)), a mne zelam ze ak by Grape oznamil DIIV a Duklu tak nech tam mam s kym ist skontrolovat ceny :) a najma ci tam tiez capuju aj piva ktore su navarene vylucne s prirodnych surovin, prirodnym sposobom a najma s laskou (citaj piva z remeselnych mikropivovarov :))) Sebe zelam znizenie cien Rajca a zvysenie cien v Pivobrane ako pomoc vydrzat triezvy aspon do casu ked SHMU oznami ze uz ziadna burka nehrozi :)))

    • thom
      16. 7. 2024, 13:09

      Tak ale povedzme si na rovinu víno za 5e už nekúpiš ani v obchode ,nieto ešte na festivale :-D iba že by to bol nejaký sanberg ,hradná pani alebo milenka sladunky nápoj v plastovej flaši :-D

    • thom
      16. 7. 2024, 13:23

      Tiež sa mi nelubila cena klobásky ale tak ,je na výber môžeš si doniesť z domu a neminies ,pivo to isté.. prišiel som vo štvrtok na bikeu ,išiel som sa osprchovať a drb litrový šampón ,išiel som na veľkú dva toaletaky ,ako asi si mala iba smolu no na ktorom slovenskom feste máš toto ,že si za sebou aj splachnes ,šampón ,toaletaky ,čistú pitnú vodu poriadok ??? Rád sa zúčastním...

    • thepaulla
      16. 7. 2024, 13:33

      @Peter_BB dakujem a napodobne aj tebe :) tymto ukoncujem debatku, ako aj moju 14, ci kolko rocnu put s pohodou...

      Ok, priznavam, ze ta cena vina bola preto taka, ze si ma pani, stankari pamatali z minuleho roka a spravili mi cenu..

      Jo a btw chlapi, my zeny si ju nevieme otrepat tak ako vy, ale to by som asi od vas chcela uz vela :)

      Majte sa tu krasne a uzivajte si stale pohodu ako kedysi ja za mojho mlaaadi.

    • katu
      16. 7. 2024, 14:45

      @thepaulla ale no…vsetci dobre vieme ze na buduci rok prides znova…

    • emo
      16. 7. 2024, 15:41

      @thepaulla ked nejde Paula, nejdem ani ja, bez nej to tam ozauj nema zmysel, my pijeme vino na Pohode zasadne zdarma, inak co si donesieme alkohol aj si ho odnesieme takze to mame uplne zdarma a ešte aj zarobime, aj by som povedal pridaj sa k nam, ale tak my sme take skromne zvieratka tak sami pre seba, ludi mame dost celý rok, nie to ešte aby sme sa tam s dalsimi druzili,ako sem tam sa tam niekto naskytne ze satam nejak podruzime v ramci normy intenzity aj casovej, ale hlavne neplanovane a neorganizovane, rovnake krvne skupiny sa tam vzdy najdu tak ci tak a hej bolo to tu fajn s tými skvelými dievcatami aj chlapcami kedysi, tak mili a prijemni ludia ale teraz su tu taki typu Paula, uz to veru nie je ono, wp spájalo ozajstne priatelstvo a dodnes za seba dame ruku do ohna, tie jemnejsie bytosti krasne zvnutra s pevnými zasadami a ludskou silou sa tu zriedili na minimum, lebo toto uz nie je priestor pre nich a ja to uplne chapem, o to krajsie ked sa tam stretneme, milujem ich proste.

    • Ivco
      16. 7. 2024, 16:38

      @thepaulla plne suhlasim. Chatky a stany uplne zle vyriesene tento rok a toi toiky daleko.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 19:08

      @emo :))) Verim, ze tym, na ktore myslime, pookrialo na srdci aj v dusi ked sa k nim dostali tie Tvoje krasne a trefne slova " tie jemnejsie bytosti krasne zvnutra s pevnými zasadami a ludskou silou" :)) Ale sucasne verim, ze tvoj opis sedi na dost ludi tuto aj aktivnych, a este viac takych, kto to tu len pasivne citaju. Ako wanna-be ezoterik verim :), ze rastuci pocet ludi na kt. sedi Tvoj opis je pozitivny efekt tych javov, ktorych bohuzial negativna externalita je to globalne oteplovanie a jeho dosledky vratane rastuceho poctu aj intenzity nahlych extremnych burok, veternych smrští, aj tych tzv. downburstov (kt. zrejme vedia roztrhat plachty lahsie ako silny jednosmerny vietor, aj ked ktovie...)-

  • Swangi
    15. 7. 2024, 20:56

    Ahojte prikladam link na Donio, kde mozeme vsetci Pohodu podporit ❤️

    https://donio.sk/pre-pohodu

    • Peter_BB
      15. 7. 2024, 21:47

      @Swangi Velka vdaka, urobil som si radost :))

    • Aidam11
      16. 7. 2024, 02:18

      @Swangi diky moc a kde je donio pre desiatky ludi ktorym pohoda sro sposobila pn-ku?

    • Fajnschmetke
      16. 7. 2024, 06:59

      @Aidam11 myslim ze napr Fico by im mohol osobne prispiet nejakou sumou zo svojej "dozivotnej" renty, otazka je ci by niekto od tejto znamej firmy nieco chcel, viete ako.

    • Doktor_Zivago
      16. 7. 2024, 09:21

      @Aidam11 Si dobry chudak, kamo. Ale to sa neda nic robit. Male sebavedomie si vyzaduje velku pozornost :)

    • Aidam11
      16. 7. 2024, 09:51

      @Doktor_Zivago wow. Nejaky si mrzuty.

    • Doktor_Zivago
      16. 7. 2024, 10:41

      @Aidam11 To ja vzdy ked vidim sedlka ako si ty :)

    • Doktor_Zivago
      16. 7. 2024, 10:48

      @Swangi nebolo by lepsie pockat co bude? Pocitam, ze MK a jeho core team da nejake prehlasenie, co bude s buducnostou Pohody. Mozno to nebudu dobre spravy. Nie som si isty, ci peniaze vyriesia problemy v ktorych Pohoda bude. A hej, chapem, ze tu zbietku si nezalozil ty. Ja by som pockal a uvidime ako dalej.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 11:11

      @Doktor_Zivago Mne postacilo to, ze tu zbierku zorganizoval dlhy zoznam festov a organizacii, v kt. ma verim Miso aj vela blizkych kamaratov, a nie nejaki neuroticki premotivovani ucastnici ako napr. ja :) A okrem radosti z pomoci priznavam aj strach z toho, ze by ma nacisto j...., ak by o 29 dni vysiel clanok z skalni Pohody vyzbierali dost na to aby "Blahu and co. nacisto j....." :))) a ja by som k tomu nedopomohol. Hoc sa mocinapi boja len masy ludi na uliciach, tak verim ze aj cez tuto zbierku vysleme gesto ktore u hejterov Pohody vyvola neprijemne emocie a u nas zas radost a prijemny pocit. Ale na rozdiel od ekonomie nemam v tomto vzdelanie, ale som len pacient psych. amb. a klient kadejakych sukromnych parapsychologov :)))

    • Aidam11
      16. 7. 2024, 11:44

      @Doktor_Zivago krasa, uplne si ma oznacil a doriesil, pohodacik. Ked pozriem historiu tvojich komentarov a ich uroven, je mi hned vsetko jasne.

    • Aidam11
      16. 7. 2024, 11:47

      @Doktor_Zivago krasa, uplne si ma oznacil a doriesil, pohodacik. Ked pozriem historiu tvojich komentarov a ich uroven, je mi hned vsetko jasne.

    • Doktor_Zivago
      16. 7. 2024, 12:15

      @Aidam11 Aj slzu si vyronil?

    • Doktor_Zivago
      16. 7. 2024, 12:21

      @Peter_BB Rozumiem, len si nemyslim, ze kazdy problem sa da vyriesit peniazmi. Zbierka sa da urobit kedykolvek. Myslim, ze ludi co prispeju sa vzdy najde dost. Ja by som skor asi pockal, co sa od Misa Kascaka dozvieme. Co mam odsledovane jeho rozhovory, tak si veim predstavit ako tazko musi niest, ze niekto odide z Pohody s polamanymi kostami. Mozno sa mylim, ale pocitam, ze toto nestastie bude urcite vyuzite zo strany sucasnej koalicie na to, aby Pohodu pochovali. Cize ak to dame dokopy, tak mame zlu financnu situaciu (uz pred tymto rocnikom), politicke tlaky, a rozpolozenie MK - problem bude ovela komplexnejsi.

    • Aidam11
      16. 7. 2024, 12:27

      @Doktor_Zivago ano, prislo mi ta dost luto.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 13:17

      @Doktor_Zivago Chapem (vid aj moje glosy sucasnych mocipanov nizsie). Ale najma verim, ze pre Pohodu aj bude najlepsie, ak v akejsi druhej faze zas vy dokazete to, co striedajuci hraci Anglicka :)) Ja som cosi ako Harry Kane s psychikou Jordana Pickforda :)) a Pohoda verim prezije vdaka golom od Vas, kto napriek vyssej kvalite teraz este sedite na lavicke :))) Mne sa len tazko cita, ked Misovi and co. ktokolvek podsuva nieco ine ako take tie bezne male veci kt. sa tykaju len nas, akoze napr. bolo malo miesta pre vozickara kt. sme tlacili, ci nech sa da s vratnym poharom aj bezpecne pogovat v kotli :))) Miso ma desiatky kamaratov co robia festy ako Glasto, Burning man, a uz po prvom umrti (konstrukter podia mimo trvania festivalu, RIP) uprimne vravel ze ho tito kamosi upozornovali, ze umrtia na letnych festivaloch su len otazka casu. Zatial si zelajme snad prioritne to, nech sa co najskor a najma uplne vyliecia obe najvaznejsie zranene obete, a idealne nech aj media cituju od nich oboch podobne slova ako ked citovali tu vazne zranenu ucastnicku z 2009 (verim ze si na toto mnohi este spomeniete/me).

  • tomik
    15. 7. 2024, 20:26

    vsetci sme vedeli ze ide burka, kazdy musel vidiet tu ciernavu aj ked mu nepipla notifikacia...no nikto asi ani pracovnici shmu netusili ze bude taka silna... aj my sme verili stanu od kayanu ved ma plachty dizajnovane tak aby ho nepodfuklo zial dopadlo to katastrofalne ale hlavne sa nikomu nic vazne nestalo... asi neni na svete festival ktoremu padne v kratkej historii dvakrat najvasci stan... obrovska smola, pohoda si toto nezasluzi hlavne po tazkych rokoch pandemie a velkej minulorocnej strate bojim sa ze uz to michal dalej neda... na lajnap frflem kazdy rok ale neviem si predstavit leto bez pohody... dolezita bude teraz podpora od partnerov dodavatelov umelcov a hlavne od navstevnikov, isto nebudem pytat vratenie vstupneho a uz som si kupil aj listok na buduci rok aj ked to nezvyknem robit takto skoro... a tiez nie je hanba ked je to potrebne poprosit o podporu...rad si napriklad kupim nejaku blbost tricko, prispejem nan ucet alebo kupim zmenku ked sa bude darit vratite bez uroku... zacnite predavat akcie budem sa pysit ze som akcionar pohody)) dalo by sa toho vela vymysliet... len to nevzdavajte potrebujeme pohodu...

  • Captain_Obvious
    15. 7. 2024, 18:54

    koho to este zaujima tak tu je rozhovor s meteorologom pohody a presne potvrdil ze to mali o 20:00https://domov.sme.sk/c/23357546/meteorolog-singer-z-pohody-chapem-ze-sa-mnohi-bali-ale-piatkova-burka-nebola-extremna.html je tam viacero zaujimavych informacii, klucova je: "tu bolo možné príchod búrky očakávať skôr, približne 30 minút vopred. Búrky však vždy odhadujete, pretože ich vývoj a sprievodné javy sa menia v priestore aj čase. Prvé skoršie odhady boli, že príde okolo deviatej, no búrky, ktoré sa sformovali smerom viac na juh, to celé trochu urýchlili. Vývoj tejto búrky bol mimoriadne dynamický práve pred Trenčínom. Pol hodinu dopredu sme vedeli o nárazoch vetra, vtedy to už bolo jasné."

    cize az tesne pred osmou to vedeli, podla meteorologa je to luxus, z pohladu navstevnika dostat sa na velkej ploche do bezpecia je to malo, ale ak dodavatel garantuje ze stan vydrzi tak vydrzat mal - to je cele

    • Peter_BB
      15. 7. 2024, 22:04

      @Captain_Obvious Vdaka za link, velmi zaujimavy rozhovor. To tzv. divergentne prudenie vzduchu pri tzv. downburste vlastne moze byt "hlavny podozrivy", kt. tu dosial zatial nikto nespomenul. Ale zas po tom strese, strachu ci lutosti z nestastia su verim obranne mechanizmy zalozene na "brain chatter" (racionalizacie, spekulacie, fabulacie, projecie atd.) prirodzene, a tuto na WP sme verim vzdy chceli mat v prvom rade uprimny priestor, teda az na dozadovanie sa viac tiena ci Pearl Jam a pod.

    • emo
      16. 7. 2024, 00:07

      @Captain_Obvious Super rozhovor a vďaka za link, tu je už myslím všetko jasné pre všetky špekulácie kolo Pohody a presne to sedí. Rozhovor je skvelý a pre mňa kopec nových info aj všeobecných. Každopádne na hlavnej scene bola hlasena burka ze pride a zemaju ludia ist do aut a nemaju ist do velkých stanov. Toto priamo hlasil Michal a je aj tu z článku zjavné, že nepoznal intenzitu. Potom to hlasil pred prídavkom, t.j. podla mna mozno aj 19.56, že sa prerušuje festival, podla inýchto bolo o 20:00 a dalsi co dokonca vraj boli na koncerte to vraj vobec nezaznamenali,že by vobec niečo pred pridavkom hlasil. Kazdopadne rozhovor potvrdzuje, že to skor nemohol vediet a že taka info je luxus cca 1/2 hodinu spať. Potom je otázne kedy padol stan. Jeden zdroj tvrdi z mapovačky navštevničky na FB že o 20:27, druhý z mapovačky na YT mi odpovedá, že to mohlo byť podľa záznamu 20:32/33 ale, že presne to nevie. Po pridavku sa zhodneme, že Michal opäť/podľa niekoho prvý krát hlásil prerušenie festivalu a daval inštrukcie. Z videa je zrejme, že info v stene, že festival je prerušený na 1 hodinu tam svieti pred dažďom, potom prichádza dážď a až tak padá stan. My sme 20:27 na juhu odkial to prišlo ešte dažd nemali, ale je možné že ho už mali tam.

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2024, 08:00

      @emo mne sa zda ze bezpecnostny manazer pohody Kralovic povedal ze 20:27 padol stan ze to videli na kamere

    • emo
      16. 7. 2024, 10:25

      @Captain_Obvious aj pani co mapuje situáciu zo sukromneho stanu tam má čas 20:27, aleona na stan nevidí rekapituluje svoju situáciu avidí zo stanu hlavnú scénu,ktorú aj točí. Tu je zas ina reportaž oc človeka priamo zo stanu. Pod videommi odpoveda napribližnejeho časy... Opäť sa potvrdzuje kedyuž oni mali oznam zhruba o prerušení festivalu, má to aj na zázname, či toto svietilo na všetkých scénach, to ja neviem... nejak sa nám ale mozaika pekne doskladala a veci zapadli do seba a dalsie dokazy to iba potvrdzuju. Dik za zdieľanie info.

    • JaaN
      16. 7. 2024, 10:49

      @Captain_Obvious mne z toho rozhovoru vyplyva, ze postup mohol byt trochu iny - napriklad, ze nowcasting je sice fajn, ale rozhodovat sa na zaklade toho znamena prilis malo casu pre informovanie ludi a presun do ukrytov. Alebo inak- ked shmu moze dat vystrahu pred burkami niekedy naobed, tak by mozno festival nemusel cakat na nowcasting (na zaklade ktoreho sa pri zlom vyvine uz zjavne neda vyhnut pruseru) - ale tiez spravit nieco preventivne, zavriet to o 19:00, 19:30, aj ked to je nejednoznacne a mozno nas to obide - frflanie ludi asi stoji za vyhnutie sa zraneniam / alebo znizeniu ich poctu. I ked samozrejme, stan by stale padol a festival skocil.

    • Peter_BB
      16. 7. 2024, 11:39

      @JaaN Klucove je verim to, ze velka vacsina ludi sa vie do 10 minut presunut do vlastnych stanov. Pre specificky segment rodin s malymi detmi vystaci ta jedina budova. Ti, co to o.....u a spia v autach, hoc to verim bolo zakazane uz davno, tak po tomto aspon zvazia kupit si konecne stan. Ludia z TN a blizkeho okolia by si mozno mohli urobit nejake podujatie v TN kde to s Misom and co. prekecnu, ze co by bolo najlepsie pre nich. Miso verim coskoro oznami, ze burky budu oznamovane aj na velkych displejoch, o tomto skoda "oralne masturbovat" :) A ohladne toho, ci v tej klucovej veci bolo hlavne zlyhanie na strane f. Kayam alebo na strane Agentury budeme musiet respektovat pravne zavazny verdikt policie alebo sudu, na kt. si budeme musiet trpezlivo pockat (okrem tych, co tam boli, kedze ich svedectva su relevantne, a verim aj zaujimave pre nas tuto na WP).

    • emo
      16. 7. 2024, 12:08

      @JaaN to je ale iba vylepsenie a nie princip rozhodovania. postupom ktory bol zvoleny, sice bez vedomosti smrste, nastal realny stav, ked obrovske mnozstvo ludi v case ohlasenia prerusenia festivalu uz bolo mimo festivalu a behom pol hodiny od vyhlasenia prerusenia festivalu po smrst boli vela ludi evakuovanych, vela deti premiestnenych do veze a bezpecnych stavieb. mnohi uz boli v meste, v hoteloch... dalej ti co tam ostali, boli mnohi uplne zabezpeceni, mnohi mi cestou ponukali pomoc, brali si ludi do aut karavanov. pomahali susedom co sa oneskorili. Tento postupny odchod pocas dna, opakovane vystrahy pocas dna zabezoecili plynule opustanie festivalu a napriek tomu, ze most na dialnicu je nefunkcny kvoli rekonstrukcii stav oproti 2009 bol diametralne odlisny. nevznikali ziadne 4 hodinove zapchy ako 2009 a hasici zdravotnici dopravcovia mali plynule prejazdy. od 18.30 a hlavne od 19.00 sa ludia na zaklade vyziev uz dosledne zabezpecovali na burku co mala byt o cca 21.00. To co ale nastalo od 20.00 do 20.30 je nepisatlne. to co som ja videl vyzeralo ako cvicena armada co doklepavala vsetko co este doklepnute nebolo. aj pribytky ludi co uz festival pred hodinou dvoma a aj skor opustili aj ludi co na festivale ostali boli az v zarazajucom percentne super zabezpecene. ja osobne som neveril vlastnym ociam a mam z toho aj videa. pred rokmi som bol s karavanom na Pohode a viem aky je clovek co ma karavan z pozicovne v tomto neskuseny. u nas je drviva vacsina karavanistov co si pizicaju karavan. a na Pohode obzvlast. ludsky faktor je vsade a je kopec detailikov co sa da konkretnym ludom vytknut, ale celkovo bola sitiacia fantasticky zvladnuta. Co sa udialo od rana a disciplina vacsiny ludi topka. To co sa udialo od 19 do 20 a potom od 20 do 20.30 je nevycislitelne tak ako to nazvala jedna wp-tacka. Tam sa odviedlo gro skvelej roboty. To co bolo od 20.30 to uz urcovala priroda a tam sa islo klasickym stylom pomahas tomu co je blizsie ako na zachrannej akcii, ides svoje a makas naplno prave na svojej konkretnej akcii. tam uz neka zmysel vobec nic hodnotit iba ze praca bola skvela.

  • Captain_Obvious
    15. 7. 2024, 11:23

    este raz a dufam naposledy to tu pisem: ze bude burka sa vedelo ale to ze pride silna vichrica sa ukazalo az o 20:00! cize to nebola ta burka ktoru niektori znalci videli na svojich appkach ze je nad viednou ci bratislavou, toto sa sformovalo blizko letiska a bolo to velke a rychle, jedine co by som zmenil je system - aby kazdemu pipla sms-ka, vacsina ludi neni na stejdzi najma kde nic nehra a necaka co tam budu hovorit (druha vec je ze aj keby prisla smska tak vacsina sa hned nezdvihne a ked sa zdvihne tak pomalym krokom bude kracat, napriklad ja som mal stastie ze som isiel z detskeho podia co je celkom blizko a parkoval som blizko a aj tak som na konci uz musel utekat, takze ak nieto bol v pivobrane a mal auto na P5 tak to uz nestihol, take to bolo rychle a najhorsie to mali ti ktori su z trencina alebo tam prespavali a nemali auto ani stan

    • katseft
      15. 7. 2024, 12:13

      @Captain_Obvious
      áno, je to tak.. ani radar sa neaktualizuje každú sekundu a 5 minút bolo v tomto prípade extrémne dlhý časový interval.. ja sama som si ešte okolo 19:45 myslela, že nás to teoreticky možno len lízne, no veci sa veľmi zásadne a rýchlo zmenili

    • emo
      15. 7. 2024, 12:44

      @Captain_Obvious ano presne tak to bolo

    • Peter_BB
      15. 7. 2024, 13:14

      @emo v archive SHMU uplne zrejme vidno, ako sa sformovala ta zjavne najviac extremna burka az +/- medzi 19:00 a 19:30 medzi Myjavou a Trnavou. A aj to, ze najvacsi extrem z pohladu bleskov a hromov mala prave okolo Trencina od ca. 20:30 do ca. 20:50. Zakladna otazka asi je, ci toto bola nejaka anomalia, alebo naopak bolo mozne predvidat riziko, ze ten obrovsky burkovy front, kt. masivne tlacil vlhky vzduch uz dlho hodin vopred, to kvoli horucavam takto mohol vyvolat - vopred vdaka za link ak by sa nieco na tuto temu neboda objavilo niekde v mediach, je to verim uzitocne vediet pre vsetkych nas, kto sa aj v lete vyberieme na hory, vid aj ta ostatna tragedia v Monkovej doline.

    • emo
      15. 7. 2024, 14:01

      @Peter_BB absolut suhlas. presne tak to bolo a je pre mna zaujimava aj ta otazka. aj ked odpoved asi viac menej tusime. tiez inde sa vyjadrujem presne ze to nemalo nic s burkou od Viedne tu sme mali dlhodobo kolo seba uz hodiny ale ze toto sa sformovalo tesne pred tym a prislo to od TT... vdaka za potvrdenie

    • Ivco
      15. 7. 2024, 15:43

      @Captain_Obvious ja chodim na pohodu 20 rokov bez prestavky. V roku 2009 padol aj na mna stan. Posledne roky chodim uz len zo zvyku. Osobne mi prekaza politika na pohode a priznajme si, ze najlepsie roky ma uz za sebou. Ale... povazujem tohto rocnu udalost za zlyhanie. Program mal byt vsade ukonceny uz o 19tej. Vyzvat ludi na odchod ale hlavne ich nenechat v slsp aj ked to bol iny stan a stavala ho ina firma, ale stale to bol velky stan nachylny na vietor. Pazsky vyber zbytocne a nevhodne pridaval a trepal politicke sracky, areal mal byt proste vyprazdneny. Pamatam si roky 2010-2014 ked tragedia z 2009 bola este certsva a vtedy bola "panika" uz pri hrozbe maleho dazdu ale tak cas vsetko vylieci a bohuzial sa urobila rovnaka chyba ako v 2009. Ak bude pohoda pokracovat, musi sa zmenit vsetko od podlahy. Hlavne sa zamerat na hudbu a umenie. Grape ide inym smerom a chodi nan uz viac ludi nez na pohodu a hlavne ho polovica slovenska neodsudzuje a neriesi sa tolko na internetoch. Bodka.

    • Captain_Obvious
      15. 7. 2024, 18:52

      @Captain_Obvious koho to este zaujima tak tu je rozhovor s meteorologom pohody a presne potvrdil ze to mali o 20:00https://domov.sme.sk/c/23357546/meteorolog-singer-z-pohody-chapem-ze-sa-mnohi-bali-ale-piatkova-burka-nebola-extremna.html je tam viacero zaujimavych informacii, klucova je: "tu bolo možné príchod búrky očakávať skôr, približne 30 minút vopred. Búrky však vždy odhadujete, pretože ich vývoj a sprievodné javy sa menia v priestore aj čase. Prvé skoršie odhady boli, že príde okolo deviatej, no búrky, ktoré sa sformovali smerom viac na juh, to celé trochu urýchlili. Vývoj tejto búrky bol mimoriadne dynamický práve pred Trenčínom. Pol hodinu dopredu sme vedeli o nárazoch vetra, vtedy to už bolo jasné."

      cize az tesne pred osmou to vedeli, podla meteorologa je to luxus, z pohladu navstevnika dostat sa na velkej ploche do bezpecia je to malo, ale ak dodavatel garantuje ze stan vydrzi tak vydrzat mal - to je cele

    • emo
      16. 7. 2024, 00:09

      @Captain_Obvious skvelá práca a presne to zapadá do doplnenia posledných kuskov mozaiky

Webparty — Prihlásiť sa

Zabudnuté heslo

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

alebo

Nemáte účet?

Registrovať sa

Pripojte sa do komunity Webparty, zaregistrujte sa

Prihlásiť sa cez Facebook Prihlásiť sa cez Google Prihlásiť sa cez Twitter Registrovať sa emailom

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

Už máte účet?

Prihlásiť sa