Prihláste sa alebo registrujte do Webparty a zdieľajte svoje názory a zážitky s ostatnými.

  • josh_wua
    21. 7. 2025, 20:51

    Hellou.
    Aké mena si želáte na 30tiny?
    Ja veľmi túžim po Blur, The Cure, Arctic Monkeys, Fred Again…
    Viem, že to je vesmír, ale predsa :)
    Kto ide daľší? ;)

    • jay95
      21. 7. 2025, 21:37

      @josh_wua nedám sem svoj wishlist, pač by to bolo drahé a neuskutočniteľné :D ale napr. AM a Fred again sú sen, veru.

      Minule sme sa zamýšlali nad "sľúbenými" umelcami, ktorí však nikdy na Pohodu neprišli alebo sa nevrátili druhýkrát a mali sa. To tiež nejdem menovať, ale tiež by to bol slušný lajnap.

    • Captain_Obvious
      21. 7. 2025, 22:12

      @josh_wua ja ked som zistil cez glastonbury nahodou ze prodigy este stale hraju tak je to pre mna istota ze budu na pohode o rok aj ked michal kascak povedali ze nechcu robit vyber toho najlepsieho co uz bolo ale prodigy je prodigy

    • tack
      22. 7. 2025, 06:58

      @josh_wua Keďže minulý týždeň vyšli reedície platní, tak Grinderman. Ďakujem

    • Murdoc
      22. 7. 2025, 08:05

      @josh_wua Blur budou podle mě ještě tak minimálně 2-3 roky spát, ale Gorillaz vydávají novou desku do konce roku :) ještě před týdnem a půl bych řekl, že mám nerealistická očekávání ale už ne dneska :) Damon si hodně vybírá, kde bude hrát a po letošní Pohodě máme doufám zaseknutý drápek!

    • haluzman
      22. 7. 2025, 08:17

      @josh_wua tak za mna prodigy, foo fighters, underworld, fabio grooverider outlook orchestra napriklad ;)

    • Peter_BB
      22. 7. 2025, 09:28

      @josh_wua Casom sa snad honorare Cure a/alebo AM znizia tak, ze si ich Pohoda uz bude moct dovolit, a idealne samozrejme uz teraz :)). Ale pochybujem u Blur (Foo fighters, Pearl Jam, Coldplay, Radiohead a pod.).

      Ak by som si musel tipnut, tak jednoznacne Gorillaz (skrz "zazrak" s Danomon pred par tyzdnami) a Massive attach, hoc viac by ma potesil Thom Yorke, idealne s "ne-projektom best of solo" :)).

      Zo strednych mien snad vyjde niekto z Parquet courts, KG&LW, DIIV, pripadne Alwways ci Kevin Parker ak by siel v lete na festy nebodaj solo.

    • Peter_BB
      22. 7. 2025, 10:45

      Oprava preklepu "attack" :) ale najma FYI, kto ste nepoculi tlacovku ci necitali tuto, ze ponuky potencialnym headlinerom 2026 uz Miso musel poslat pred par mesiacmi.

    • keke
      22. 7. 2025, 12:33

      mne by stacili
      Mike Patton,
      John Zorn,
      Secret Chiefs 3
      a zial uz nehrajuci Estradasphere-)

    • Acid3P
      22. 7. 2025, 12:48

      @josh_wua ja som to tu už postoval, ale myslím, že na úvodnú štvrtkovú tancovačku by bol viac ako vhodný projekt Pete Tong a The Herritage Orchestra https://www.youtube.com/live/8B002QEipNw?si=eqLlyTnQQGFfM5ar

      No a na záverečnú sobotnú tancovačku samozrejme Underworld.

    • karel
      22. 7. 2025, 14:38

      @Acid3P ano underworld prosím

    • karel
      22. 7. 2025, 15:26

      @Acid3P ano underworld prosím

    • karel
      22. 7. 2025, 15:26

      @Acid3P ano underworld prosím

    • karel
      22. 7. 2025, 15:26

      @Acid3P ano underworld prosím

    • karel
      22. 7. 2025, 15:26

      @Acid3P ano underworld prosím

    • Brain
      23. 7. 2025, 08:43

      @josh_wua turnstile, deafhaven, DIIV, king jizzard, z elektroniky stale prosim o nejaku solidnu label night - v UK je tolko zajimavych crews napr. off me nutt, born on the road, Jiggsore(staci posledovat zaniknuty blater fest). Myslim, ze by hrdo nahradili bazookas autobus niecim poriadnym a kedze sa pohoda tento rok fakt vyprofilovala celkom punk, myslim ze by to bol zajimavy bonus aj s kulturnym prinosom :)

    • casovac
      23. 7. 2025, 10:19

      @josh_wua Za mna starsie veci abecedne :Air, Animal Collective, Arcade fire, Beach house, Destroyer, Fleet foxes, Fucked up, LCD soundsystem, New order, Phoenix, Primal scream, The war on drugs, Underworld, Vampire weekend.

    • Captain_Obvious
      24. 7. 2025, 11:37

      @casovac AIR ano, minuly rok isli vyborne turne k vyrociu albumu https://www.youtube.com/watch?v=uQauaVbPEAA

    • casovac
      24. 7. 2025, 13:24

      @Captain_Obvious Ano viem, hrali aj vo Viedni, ale kedze som az z vychodu, nechcelo sa mi tolko cestovat. Aktualne hraju komplet album Moon Safari.

  • miso98
    21. 7. 2025, 14:44

    Akurat som sa chystal pisat moj feedback k Pohode 2025 so slovami, ze za mna - najlepsi rocnik ever - ked som si zrovna precital presne taketo slova od Misa K. v jednej z poslednych 'noviniek' tu na stranke :-) Ano, s takym pocitom som odchadzal! Famozne 3 dni a zas len lutujem, co vsetko som vlastne ani nestihol a nevidel... a ze najradsej by som vratil cas a zopakoval si to cele este raz <3
    A teraz nejake konkretnosti:
    Potesili ma nove stejdze, tie UFO kupoly, Crowdberry ci orange zona boli cool... Co mi chybalo, bol papierovy program-timeline pri vstupe do arealu... videl som, ze par vyvolenych ho malo, ja som ho zhanal kade-tade (nakoniec mi svoj daroval PetoBB ;-). Pre mna je to vec, na ktoru som totalne zvyknuty a nechcem to nahradzat appkou - fakt nerad vytahujem telefon a skrolujem horedole (hoc ma to aspon viac motivovalo citat si o danych kapelach... ale papier prosim vraaatte medzi naas!!) 1x sme spali nie v klasickom kempe, ale v comfort kempe - parada! Aj by som sa tu chcel opytat: je Comfort kemp to iste co bol kedysi Silent kemp ?? Nadranom som niekde obdalec pocul 'zaujimavu' polemiku (ak sa mi to nahodou nesnivalo) - ked z jedneho stanu pani upozornovala nejaku 'dzavotajucu' mladez, ze sme v silent kempe a teda neh su potichsie, naco jej bolo mladymi odpovedane, ze to je komfort kemp a nie Silent kemp... Tak ako to je ?
    Billa - super mat potraviny na feste!! inac gastro dost drahe - ale ok, akceptujem.. my sme boli nadseni z langosa+sisiek od Biby.
    Speci hajlajt- koncert Vydrapena buzirka PS. Alterego pana bubenika - no mne z toho padla sanka !! <3 Objav roka pre mna :-P
    Listky na 2026 su doma, tusim nejake cislo okolo 4000 ? Osobne cakam, ze po takomto vydarenom rocniku (plus vzhladom na okruhly dalsi) nas caka soldout najblizsie (just my feeling) !! Drzim palce agenture !!
    pohoda_je_<3

    • Peter_BB
      21. 7. 2025, 17:08

      @miso98 Nazdar Miso, tvoj menovec to dost mozne takto pomenuva po kazdom rocniku :))) Mari sa mi, ze boli trosku frflandy :), ked Miso nazval najlepsim rocnikom aj 2023, napriek tomu nestastnemu bookingu Central C. Kazdopadne aj vdaka vasej prijemnej spolocnosti s Meri bol pre mna tento rocnik dalsi z "10/10" :) a potesi ma ak by sme to decencne :) oslavili aj s Tebou Emo v Tabacke v sobotu 9. 8. (mozno mi vyda aj v piatok 8. 8., ale skor asi nie).

      A ozaj "+1" v prospech navratu Silent campu, idealne s totalnym kludom a tichom aspon do 10tej rano :)

    • Murdoc
      21. 7. 2025, 17:37

      @miso98 taky by mě zajímalo, jak je to s tím Comfort campem...? Bookovali jsme ho právě s cílem, aby jsme měli v noci klid, ale pak jsem si říkal, že to vlastně nikde nevidím napsané ani, že by to tam někdo nějak zvlášť hlídal. Takže tady další stoupenec Silent campu

  • Captain_Obvious
    18. 7. 2025, 19:34

    konecne niekomu napadlo spravit podcast po festivale https://www.youtube.com/watch?v=gZmygsaQjGc

    • ZAHUBA
      21. 7. 2025, 02:25

      @Captain_Obvious

      Kudos

      Ale to pracovne nacinie na konci je mega :D

    • Acid3P
      21. 7. 2025, 13:05

      @Captain_Obvious ďakujem za tip! V minulosti som sa vždy tešil na Michalove hodnotenie festivalu u Biby v Pohoda_FM a toto beriem ako adekvátnu náhradu.

    • miso98
      21. 7. 2025, 14:49

      @Captain_Obvious super, dik moc za link!!
      (aj ostatnym, ktori tu sem-tam sem hodia info/link na nejaky clanok ci video... kedze ja to inak velmi "v mediach" nezvyknem zachytit)

  • casovac
    18. 7. 2025, 13:25

    Za mňa super ročník. Lineupu nebolo čo vyčítať, Africa Express dôstojná náhrada za MA, ale asi nie každému to ulahodilo. Snáď prídu MA na budúci rok aj s novým materiálom. Areál sa zdal kompaktnejší, hlavne posun SLSP arény mne osobne vyhovoval. Aréna vyzerá fakt parádne.
    Na festivale človek musí aj niečo jesť, a čo sa týka gastra nie je to nič extra. Veľa stánkov s exotikou - čínske/indické/... jedlá a pochutiny, ale zrejme žiadny, kde by si si mohol dať normálne lokálne jedlo, cigánska a pod. sa nepočíta. Pomer cena/veľkosť porcie je už u niektorých uletený. S partiou sme spomínali na časy, keď boli na festivale stánky s grilovanými kurencami za skoro ľudové ceny. Áno, bola to Hyza, čo niektorým prekáža.
    Nie som expert na pivo, ale mne Bažant tento rok celkom šmakoval. Z interných zdrojov (nie z Pohody) sa ku mne donieslo, že Urpiner na hlavného partnera už finančne nestačil.
    Na záver trocha kontroverzie: na Pohode sa rozmáha jeden nešvar a to vlajky na dlhých týčiach. Nič proti, keď sa dotýčný s vlajkou postaví na koncerte v dave niekde dozadu, alebo nabok od pódia, aby nazacláňal výhľad. Ale keď máte človeka s vlajkou úplne vpredu a v strede ako na Fontains DC, tak to je blbec. Keď vidím ako to vyzerá posledné roky na Glastonbury, tak ľutujem ľudí čo sa prišli pozrieť na obľubenú kapelu a nemajú z toho nič.

    • Peter_BB
      19. 7. 2025, 08:41

      @casovac Ta vlajka na FDC inac vyrazne znizila zazitok z koncertu aj mne. Ale v sobotu som na 99 % tu istu vlajku videl niest mladeho chalana, kt. vyzeral ako Palestincan, a posobil na mna OK. A bez mucenia priznavam, ze som si jedine v dosledku snahy pochopit, preco FDC takto ramcovali cely koncert, dostudoval info z relevantnych zdrojov (massmediam neverim od cias "vakciny ukoncia virus"). Je to na dlhsie, ale o cosi lepsie chapem, preco to citili kapela a aj ten chalan tak, ze nas chceli upozornovat na genocidu v Palestine aj na ukor zazitku z "koncertu ak by bol bez presahu na politiku". Ale to by som tu predviedol "dno grafomanie" :(( ak by som tu sklzol k tejto nestastnej teme :((

      Ale totalne nechapem ineho mladeho cloveka s vlajkou Palestiny, co bol na Dukle. Ale tomu sluzi ku cti, ze vlajku mal "de facto ako mikinu" prehodenu cez chrbat, a nikomu nezhorsoval vyhlad. Len tu nechapem, ze preco si nezvolil radsej vlajku UA, kedze bol verim ze partie Cechov a Slovakov co tam bola (tipujem studenti VŠ).

      Aj s gastrom suhlasim, ze akoby reflektovalo ten nestastny trend "zabijania strednej triedy" - skvely vyber pre "jet set" :), pre opacny extrem bola Billa, ale kto chcel pomer zasytenia k cene tak dost mozne mal len ostiepok a tresku (presne pre absenciu kureniec, kebabu, falafelu).

    • Doktor_Zivago
      19. 7. 2025, 14:08

      @Peter_BB "massmediam neverim odkedy..." pan je tak trochu dezolat, ze ano? Ked si taky jednoduchy, ze nezvladas novinarsky text, skus leporelo.

    • Peter_BB
      19. 7. 2025, 21:26

      @Doktor_Zivago Vdaka za Tvoj ciste fakticky a argumentacne nespochybnitelny nazor :)))) Snazil som sa este si co-to dohladat k FDC, ale napr. aj z rozhovoru v NME (dam link) mam tiez dojem, ze mnohe massmedia casto temu genocidy v Palestine "zahravaju do outu", kedze po tych slovach Griana "Which side are you on?” si to verim ziadalo zo strany novinara robiaceho rozhovor nadviazat, a nie uplne zmenit temu. Ale mozno som fakt len dezolat :))))
      https://www.nme.com/features/music-interviews/fontaines-d-c-grian-chatten-interview-at-home-romance-favourite-new-album-3784142

    • Peter_BB
      20. 7. 2025, 10:09

      @Doktor_Zivago OFF TOPIC: Este raz dik za ""podpich"", hoc ako z jazyka dezolata :))), kedze len vdaka nemu som sa nakoniec dostal az k precitaniu tohto: https://www.declassifieduk.org/battle-for-the-truth-pro-israel-bias-inside-uk-newsrooms-revealed/ Dik moc, kedze az po tomto texte mi "dotrklo", ze clenovia FDC mozu byt citlivi a empaticki ludia, s kt. okrem hudobneho vkusu zdielam aj nedoveru k massmediam :)))

    • FNTK
      20. 7. 2025, 14:10

      @Doktor_Zivago Ako ja to tu čítam dlhé roky a kde tu prispejem, ale takto znevažovať , niekoho názor
      O informovanosti počas korony možeme debatit a bude to ta grafomaniá ako píše Peto z Bb
      Shame on you
      Tvoj nazor nie je ten najlepši, vid Kneecap a glastonbury

    • Doktor_Zivago
      20. 7. 2025, 19:19

      @FNTK dik za nazor, klucenka je na ceste.

    • Doktor_Zivago
      20. 7. 2025, 19:22

      @Peter_BB no vidis. Ja ako dospely chlap dam na fakty, knihy a clanky od odbornikov. Niekomu staci nazor primernej rockovej kapely, na ktoru si za par rokov nik nespomenie. Kazdy podla svojho.

    • Peter_BB
      21. 7. 2025, 12:22

      @Doktor_Zivago Dost si to prefabuloval - od kapely islo o podnet, a nie o nazor. A s odstupom casu uz verim mozeme povazovat za fakt vylucne to, ze massmediami sireny nazor akehosi Sabaku, kt. nam massmedia podsuvali ako odbornika, ze (kopirujem) "tí, ktorí sú očkovaní, ..., neprenášajú ochorenie, a tým pádom tie rúška nie sú také dôležité", bol cista lož. Poznam dost starsich ludi, kt. nakazili prave mladi očkovani, lebo Sabakovi uverili a nenosili ruska v MHD a pod. Uz ina vec je, ze som dosial verim BBC, ze sa snazi o objektvitu, a len vdaka podnetu FDC som si dohladal pre mna doveryhodne zdroje kt. preukazali zamerne manipulativne neobjektivne "informovanie" o tom ze Izreal v Gaze vlastne nepacha nic. Som proste vdacny FDC, a hoc mi ta vlajka na koncerte prekazala, tak uz mam pre toho kto ju drzal, a aj FDC, ovela vacsie pochopenie ako napr. pre Massive attach par dni pred Pohodou. Drzme palce snad najma nech uz buduci rok nie je dovod na akekolvek vlajky ci agitacie pretoze uz agresori nebudu zabijat deti ani na UA a ani v P.

    • tack
      21. 7. 2025, 12:43

      @Peter_BB Pane, chcel by som poprosiť, aby ste nehovorili za mňa.
      Už viackrát ste sa tu stavali do pozície "hovorcu" webparty. Hovorte za seba, nie za iných. Ďakujem
      Ak to množné číslo používate ako pluralis majestaticus, tak sa ospravedlňujem. V tom prípade by pomohol "akýsi" odborník.

  • jay95
    18. 7. 2025, 09:34

    Ruky bozkávať tomu kto zavesil koncert QOTSA z Pohoda Livestream3 na YouTube!!

  • Captain_Obvious
    17. 7. 2025, 12:35

    este len dnes zacali rozoberat strechu slsp areny, takze ked si ju prenajimaju minimalne na tri tyzdne tak je skoda ze festival tak rychlo skonci

    • taljan
      17. 7. 2025, 12:55

      @Captain_Obvious týždeň už by bol moc ,

    • Peter_BB
      17. 7. 2025, 13:39

      @taljan Suhlasim, a to primarne vdaka skusenosti s tyzdnom na Szigete. Dlzka Pohody mi totalne vyhovuje, ale v dotazniku som sa pridal snad k mnohym vam/nam, kto chceme posilnit program vo stvrtok, obzvlast v casoch ked je program na hlavnou podiu.

    • Captain_Obvious
      18. 7. 2025, 14:40

      @Peter_BB tyzden urcite nie, ja nevydrzim ani dva a pol dna ale aj tak mi je luto ako to rychlo vzdy skonci

    • Peter_BB
      18. 7. 2025, 16:29

      @Captain_Obvious Po-Pohodovu depku :( mame isto velmi mnohi. Akurat zrejme len ja si ju riesim (aj) tuto grafomaniou :(( O to viac ma potesil ten dotaznik, az na to, ze medzi moznostami ziskavania info o Pohode nebola specificky tato nasa Webparty :))))

    • lulamae
      19. 7. 2025, 06:43

      @Peter_BB
      Presne to chýbalo aj mne!
      A nedalo sa ani ručne dopísať, len iné

  • CeceX
    16. 7. 2025, 20:58

    nejde mi vyplnit dotazník...
    píše to " DOTAZNÍK STE UŽ PRAVDEPODOBNE VYPLNILI
    alebo bol projekt ukončený "

  • tomik
    15. 7. 2025, 20:24

    palec hore za tento rocnik, najviac mi ulahodili Motcheeba a Iggy, pacil sa mi novy klub s 360 stage, vyborne rozmiestnenie arealu, pekna nova slsp ( by ma zaujimalo kolko m/s vetra znesie), viac umeleckych diel aj ked stale malo), dnes som sa pozeral na ucet a prejedol a prepil som 250€ ale pil som vela prosecco flasa za 20€ najviac ma dorazil bramborak za 12€ trochu draho...privital by som konecne tvrdy alkohol pre nas co nemusime pivo ani vino))... najviac som bol sklamany s djskych vystupeni najvacie mena ako vtss, luude, nia a o tom s nafukovacimi ceckami a penisom ani nehovoriac, japonec bol fajny ono je mi jasne ze musite prilakat mladych ludi ale majte aj zodpovednost im ukazat co je kvalita a nie ashnikko na playback este taka hranica su madalena bay ti sa dali, ved my sme v 18tke pocuvali prodigy, Tesim sa na buduci rok na nadvadu elektroniky a kvalitnych DJs drzim palce

    • jay95
      15. 7. 2025, 23:17

      @tomik s tými interpretmi sa úplne zhodujeme. Asi sme rovnako mladí :-)

      Ono je to ťažko trafiť niekedy, čo patrí na hlavný stage/orange a čo do "stanu". Ja by som napríklad tohtoročného Marcina rovno vytiahol na open air. To bol skvelý koncert a som rád že som ho uprednostnil pred známymi Korbenmi, určite tam mali solídny performance.

    • taljan
      17. 7. 2025, 01:20

      @tomik VTSS hrávala náhodou velice faaaajn,to bolo jediné poriadne techno,čo sa mi ušlo

    • emo
      17. 7. 2025, 18:56

      @tomik ahoj. vietor tu je nepodstatný. Tieto stany majú úplne iné nosné prvky. Pri stanoch čo spadli odolávajú správnym a dobrým tuhým pevným napätím. Z hľadiska statiky je podstatné kotvenie. Nosné sú laná - čistý ťah, samotný plášť - čisté ťahové sily a stĺpy tlak, resp. vzpery. Je to geniálna konštrukcia podobne ako klasické stany. Ale tak aj funguje. stĺpy sú dostatočne pevné a vzperom sa nemámu. Mali aj oriehrasové steny. Na normálnom prístrešku mi zlomilo stĺpik. Aj keď sa zlomí stĺp, povolí kotvenie, alebo roztrhne plachta, konštrukcia sa bortí. Odíde najslabší článok a koniec, spadne časť stanú, prístešku, alebo celý. Stačí povolenie jedného prvku, kotvenie a môže dôjsť k pádu. Ako prestane byť plachta čo najsilnejšie napnuté, vietor už má nárazové sily. Tieto nové konštrukcie nie sú už stany. Sú to halové systémy. Nosné rámy sú priečne a tuhé, dole sú vytknúť alebo kĺby. Čo som si jeden pozrel smelo ho označujem za votknutie a každý rám má vo vytknútí do zeme základ. Rámy sú klasický pospájané a v krajných poliach závetrené diagonálami. T.j. Nosné sú tie rámy a oceľové prvky. Tam vznikajú tlaky a ťahy iba v tých prvkoch a to priamo v ich osiach. Plášť- plachta nemá už nič s nosnosťou a prvkom nijak nosne nepomáha iba ich zaťažuje alebo produkuje podľa vetra. Tým pádom ako najslabší prvok pri prekonaní nosnosti plachty sa trhá plachta. Konštrukcia ostane stáť. Ako sa roztrhá plachta na konštrukciu už sú irelevantné sily. Neexistuje obmedzená sila vetra a tak pri extrémoch by bralo aj autá. Vtedy by roztrhalo plachtu, no nikdy by nespadla ako celok dnu. Je samozrejme ďaleko pevnejšia ako na tých stanoch a potom by tam buď posielala, alebo sa rozfranforcovala. V podstate ako keď máš prístrešok na aute a na stĺpoch pred autom. Len tu Nosné mimo auta vôbec nie sú. keď to aj sa roztrhne, bud to vláde ukotvrné na aute alebo sa to nacapí na auto. Tak by sa to nabalilo na ďalšom nosnom ráme, za tým kde by sa to roztrhlo, odtrhlo.

    • emo
      17. 7. 2025, 19:00

      @emo kus mi to pravopis prepisuje podľa seba, asi je to nepochopitelne keď tam nie sú správne technické výrazy ale tak tak nejak

    • tomik
      17. 7. 2025, 20:11

      @emo wau super dik za vysvetlenie... michal niekde spomenul ze je to kotvene podlahou, chapem to tak ze cim viac tam bude ludi pocas burky tym lepsie kotvenie hadam aj uzemnenie bude ok) vzdy byvam mimo arealu tak mam z toho trochu paniku po minulom roku, hadam z tych hal ludi vyhadovat pocas burky uz nebudu

    • Peter_BB
      18. 7. 2025, 07:49

      @tomik Miso verim vravel, ze tie nove haly/hangare su kotvene nie podlahou, ale "v oblukoch". Je to aj na linku dole, kde vo videu v case ca. 00:19 je verim vidno to kotvenie, ktore je len po obvode.
      https://mytrencin.sme.sk/c/23513545/festival-pohoda-bude-tento-rok-vyrazne-bezpecnejsi-stany-nahradia-vysokokapacitne-haly.html

  • kela
    15. 7. 2025, 19:03

    Super ročník, jak už tady x-krat padlo za mě nej koncert Fontaines D.C ,pak jsem si užil i Joy Valence a Brea. A dokonce mé bavil ve čtvrtek Folamour což bych necekal , přidala se k tomu dobra nálada a vše okolo se to nějak sešlo :) a ze už je Pohoda :)) Nia Archives mohla v tomto setu byt asi jinde než na orangi čekal jsem trochu vice . The Kill taky potěšili a samozřejmě i Iggy . Morcheeba snovej koncert. Na Yousuke nebyla už moc sila a nějak mé jeho set úplně nedostal. Rebiliet uplne mimo , pro mé tak max někam na malou stage . Není to můj sálek kávy. Ashnikko asi pro mlady oka já to jen obesel .. . A mrzí mě že jsem nedal Deadletter. Tak a teď čekacka na 30 pohodu -

    • haluzman
      15. 7. 2025, 19:13

      @kela yo, hen ti tlacitkovy didzeji by mali byt max na kofole, a urcite nie na orange a uz vobec nie na hlavnom

    • Captain_Obvious
      15. 7. 2025, 22:21

      @haluzman ja si myslim ze kludne nech su aj na hlavnom aj ked su to podla mna sracky ale nie som jediny na festivale a zjavne si to najde svoje publikum, takyto pozitivny ci negativny cherry picking nevedie k nicomu, pre mna bol lajnap slabsi ako minuly rok ale to je len moj problem

    • Acid3P
      16. 7. 2025, 08:51

      @Captain_Obvious ja ti neviem, či je Pohoda odkázaná na to, aby na pódiu na ktorom stáli Nick Cave, Iggy Pop, Lou Reed, Jarvis Cocker, Billy Corgan, Moby, Flea, atď. hrali vyššie spomenuté sračky. Pre mňa to bola vyslovene dehonestácia toho priestoru, veď tá dievčina s farebnými vlasmi, čo vytŕčala riť do publika nemala ani DJa!!!

    • haluzman
      16. 7. 2025, 09:09

      @Acid3P suhlas, tlacitkovy didzejs na orange a hlavnom nemaju co robit. tam patria realne kapely s realnymi nastrojmi.

    • Captain_Obvious
      16. 7. 2025, 10:45

      @haluzman opat mozem len subjektivne napisat ze hlavny stage je pre mna roky najslabsi (nechodim ani na nicka cavea ani na tu blbost s tymi nafukovacimi balonmi aj ked nick cave je aspon hudobnik ale tiez ma nebavi) a viac mi ulahodia mensie stejdze ale len preto ze mna to nesadne tak nemozem tvrdit ze to tam nepatri, takze kym nebude pod podiom prazdno tak to stale ma vyznam - o tom je pohoda ze si kazdy najdi svoje aj ked chapem kazdeho co tu pise ale stale je to len jeden pohlad z mnohych

    • Fruitaa
      16. 7. 2025, 15:37

      @haluzman @Acid3P a ostatní, úplný súhlas s tým, kto a na akom pódiu by mal byť, ale myslím, že to nie sú prešľapy Pohody ale reálny problém, ktorý musia riešiť. Ako sa Kaščák v niekoľkých rozhovoroch už vyjadril, že mladí ľudia sú budúcnosť festivalu a bez nich by to o pár rokov mohli zabaliť je pravda. A na to, aby tých mladých prilákali, musia zavolať aj primerané mená, ktoré na jednej strane mladé publikum žerie, a malo by spĺňať ako také atribúty festivalu - žánrovosť, kvalita, performance. Keď už, nech to je zvučné meno, aby prilákalo väčšie množstvo nových návštevníkov (na Ashniko a Rebiletovi viac ako 5 tis., hlavne mladých ľudí bolo). A teraz sa dostávam k jadru podstaty, že po pondelkovom koncerte Justina Timberlaka vo Viedni, ktorý vystupuje so 14 členným bandom, má koncertné úpravy pesničiek, gitary, dychovú sekciu, bubeník išiel strašné bomby, kapelníci spolu s Justinom si to na pódiu fakt užívajú, a ja, popritom, ako som sa bavil a skákal a sledoval tú show doladenú do posledného detailu, tak som si uvedomil, že medzi tými mladými v dave som vyzeral ako najväčší fanúšik JTho, pretože oni sa vôbec nehýbali, vôbec nevýskali, vôbec nejasali nad tým, že je tam nejaká kapela. Viete, kedy sa viac bavili tí ľudia, keď tam bol DJ pred koncertom a púšťal známe songy, tak, ako ich poznajú z rádií. Mladí ľudia nepotrebujú kapelu, nepotrebujú vidieť to umenie na pódiu, im stačí vidieť Tik-Tok hviezdičku, ktorá zakrúti zadkom, zdvihne nohu nad hlavu a vyzlečie si župan na pódiu. Podľa mňa je v súčasnosti veľmi málo nových zaujímavých kapiel, ktoré sa zmestia do rozpočtu Pohody a zároveň by to mohol byť jeden z headlinerov, vďaka ktorému prídu mladí na festival, ako to bolo za našich čias. Žiaľ, toto je ten problém, s ktorým samotná Pohoda už bojuje od post-covidového obdobia, od kedy na hlavnom stagei vystupujú pre našu generáciu totálne nezaujímaví umelci, ak sa tak dajú nazvať. A to sme stále veľmi mladí. Takže žiaľ, je to generačným rozdielom, kedy vás ľudia konfrontujú v publiku, že sa veľmi hýbete na koncerte a im to vadi, alebo vám klepkajú po pleci, aby ste sa posunuli, lebo nevidia na pódium...

    • katseft
      16. 7. 2025, 20:37

      @Fruitaa
      ach, mne sa stalo na koncerte Los Sara Fontán, kde som konečne chcela byť vpredu, že za mnou prišiel týpek, nech si sadnem (!), lebo celé šapitó bolo usadené.. tak som odkráčala dozadu, kde pár ľudí pochopilo od začiatku, že to nie je hudba na sedenie.. ostatní až po 45 minútach

    • Peter_BB
      16. 7. 2025, 21:23

      @Fruitaa preco pises "Kascak" namiesto Miso (""merch"", **event"")? Preco presne ti/vam vadi uprimnost/slovencina?

    • Peter_BB
      16. 7. 2025, 21:31

      @Fruitaa ale argument "lebo J. T." je fain. Uz len tlacit na Misa ze na Pohode nikdy neboli Take that, Backstret boys ci ti "Step by step" :))

    • Acid3P
      17. 7. 2025, 08:18

      @Peter_BB nemyslím si, že ten príspevok bol o adorovaní JT a ani o túžbe mať ho na Pohode. Prečítaj si to prosím ťa ešte raz.

    • kela
      17. 7. 2025, 08:57

      @Fruitaa tak myslím ze pro mladé bylo i Fontaines D.C. a ne jen ze ano :) ta kapela má 11 let cca takže mlada . A co jsem koukal tak dost mladejch lidi na nich bylo a zpívalo a skákalo , takže bych to tak zle neviděl :)
      Jinak nevím jak ostatní , ale např. při Africa Express byl sílený zvuk- skoro žádný . Byl jsem uprostřed a některé vokály nebyly vůbec slyšet ,mutnute mikrofony , některé nástroje taky . Jen jsem viděl na obrazovce ze má něco hrát ale zvuk žadnej. A nebyl jsem sám lidi okolo slyšeli - neslyšeli to samé. Když jsem se ptal u zvukařů tak říkali ze tam byl zvukař od Africa a nemohli stim nic dělat. Což teda byla velká škoda.. Pak jsem si všimnul par-krát výpadku nebo přeskočeni zvuku u Space areny- spořitelna .
      Ale takový Fontaines měli parádní zvuk .
      Vím , že občas byly problémy ze zvukem na Pohodě a hold se to někdy stane. Na té hlavni to ale mrzelo.

    • boomer
      17. 7. 2025, 10:01

      @kela paradoxne na FDC som velmi citlivo vnimal ake je publikum vlazne. po kazdej pesnicke maximalne slusny potlesk ako keby sme vitali primatora a doznel tak skoro, ze pred tou nasledujucou bolo par sekund trapneho ticha. medzitym 70% ludi na ktorych som dovidel (bol som asi tak v 2/3 k zvukarovi) stoji na dvoch rovnych nohach s rukami vo vrecku, a na zaberoch z kamier velmi podobne ale z prvych radov. netvrdim ze sa tam nevyskalo a neskakalo, akurat som na to nedovidel a nepocul, a ako celok mi to subjektivne nezodpovedalo tomu, kolko FDC triciek som pocas celeho dna videl v areali (ocakaval som ozajstny bordel). porovnam to jablko/hruska s QOTSA, kde som uz bol vpredu a hluku aj pohybu tam bolo dost napriek (vdaka?) vyssiemu vekovemu priemeru. ak ste na tomto boli u zvukara a rovnako tak
      sa to tam nedonieslo a vysledny efekt bol rovnaky, tak sa ospravedlnujem mladezi v prednych radoch :D

      pamatam si za tie roky vela velkeho jasania pod roznymi stagmi a vo stvrtok ani v piatok som to nezazil, az som si popod nos hundral ze mladez a 40tnici trochu podkopavaju atmosku, a my rani 30tnici to musime tahat :D
      potom v sobotu sa mi to uz neviem ci potvrdilo alebo vyvratilo, ale bolo to fajne.

    • Acid3P
      17. 7. 2025, 10:21

      @boomer je to tak, volakedy byval vacsi bordel. Najviac to bolo citit pri druhom koncerte Prodigy. Vsak tam malokto tancoval a pri prvom legendarnom koncerte bol problem udrzat sa na nohach.
      Pri Fontaines som bol par rado pred zvukarom a bolo to tam celkom mrtve, ale este nie kriticke. Skor ma prekvapilo na Iggym, kde som bol pomerne vpredu a okolo boli vacsinou starsie rocniky, tak interakcia bola minimalna. Az som sa citil trapne, ked som asi jediny krical "Frenzy!" Tiez bolo vtipne na Luuude, ked zazneli Basement Jaxx a Where´s Your Head At, tak to ludia nepoznali. Par krat som si to zakrical a potom to majster stikac po 20. sekundach prepol na dalsi track :-) Ale nevadi, dolezite je, ze ja sa zabavim :-)

    • Vololo
      17. 7. 2025, 10:50

      @Peter_BB Miso sa priezviskom vola Kascak

    • Peter_BB
      17. 7. 2025, 10:54

      @Acid3P Vadilo mi to frflanie, zbytocne nazyvanie Misa priezviskom, ale aj spevaci komercnych boy bandov sa mi nehodia tuto na WP Pohody, kedze spadaju skor pod show biznis ako pod kulturu kt. charakterizuje sloboda, uprimnost a nekomercnost, kt. zdobi Pohodu od zaciatku. To frflanie mi pride rovnako nezmyselne ako napr. kde idem na hokej tuto v SR, vidim u hracov snahu aj emocie, ale zacne mi do toho nejaky divak navratily sa z USA frflat ze uroven NHL je kdesi uplne inde.

      Velmi (ste) ma potesili vsetci ludia na FDC predo mnou (bol som asi v polovici medzi zvukarom a podiom, v strede), a verim ze vdaka tomu, ze som ich/vas namiesto racionalneho posudzovania vylucne iba naciťoval - zo vsetkych som citil radost, vdacnost, uplnu koncentrovanost na koncert, a celkovo vysoke vibracie. Navyse samotni FDC od zaciatku akoby "ramcovali" koncert na podporu Palestine, cim akoby si ani neziadali o "pogo", ale skor o tu koncentrovanost. Nemozem si pomoct, ale za vacsinou frflania vnimam to ze frflosi si nenacituju, ale racionalne posudzuju a porovnavaju (a casto "mimo mísu")

    • Fruitaa
      17. 7. 2025, 13:09

      @Peter_BB nikto nechce boy bandy na Pohodu, to vôbec nie, to bolo len o celkovej problematike, ako sa za tie roky mení publikum, že skôr si užívajú natáčanie hudobníkov na mobily ako samotný moment a tú eufóriu z toho zážitku na mieste, bavenie sa, tancovanie. A s tým spojené to obsadzovanie hlavných slotov na veľkých stage-och single umelcami, ktorí ho jednoducho nevedia utiahnuť. To je všetko. Každopádne sa už teraz neviem dočkať budúceho ročníka a teším sa na oznamovanie umelcov na Pohodu 30. Vidíme sa na oslave budúceho Pohodárneho roku

    • hudobny_g
      19. 7. 2025, 15:22

      @boomer skusim sem dat nazor gen z, lebo mam pocit ze tieto dohady su akoby z oboch stran trosku mimo. za co vas samozrejme nevinim, mali by sme spolu v prvom rade viac komunikovat, lebo potom sa stanu fuck upy ako central cee a podobne...

      Na FDC som bol v prvyrch radoch a velmi som si to ako ich fanusik uzil. okolo nas neustale moshpity, vsetci sme spolu spievali texty a boli plne koncentrovani na koncert, snad som tam okolo seba nikoho ineho ako gen z nevidel. pre ludi okolo mna boli najvacsie tahace tohtorocnej pohody na 100 percent FDC, jpegmafia, joey valence and brae a paradoxne massive attack. mam pocit ze miso a celkovo dramaturgia pohody cieli niektorymi bookingami na trosku ine publikum mladych ludi ako sme my. mna ani mojich kamosov ashnikko absolutne nezaujimala, a dokonca som ani na instagrame nevidel nikoho kto na nej bol :D naopak sme sa hnevali, lebo sme si podla hadanky mysleli, ze to bude little simz! rovnako tak central cee tie 2 roky dozadu, na ktorom sme sice boli, ale z absolutnej recesie.

      moze to byt aj tou bublinou v ktorej sa pohybujem (umelecky/hudobne zalozena), lebo na fergovi alebo trebars v sobotu cez den na saulovi bol uplne iny typ mladych ludi, ale myslim si, ze takych ako ja, ktorych prave potesili tie umelecky hodnotnejsie bookingy je dost. jpegmafia a FDC merchu bolo vsade viac nez dost a minimalne z JVB a FDC koncertov viem povedat, ze to boli fakt energicke shows, obvzlast teda Joey Valence, tam boli tie moshpity fakt mega! JPEGMAFIA neviem, to som bol na Geordiem Greepovi, ale kamoska odtial odisla s rozbitou hlavou, takze asi tiez fajn koncert...

      ale v skratke - podla mna to nie je generacne, ale fakt tou cielovou skupinou. verim ze aj 20 rokov dozadu boli ludia, ktori by si ovela viac ako prodigy uzili take that, ale na nich proste pohoda necielila... bookingy ako ashnikko by som cakal skor na grape, ale ti tiez mali 2 roky dozadu King Gizzard, takze asi su to nejake vzajomne snahy o kradez publika... neviem.

    • cookie
      19. 7. 2025, 20:10

      @hudobny_g diky za koment, presne som tu chcel napisat nieco podobne... ze nech mi nikto nehovori, ze vsetci pohoda-friendly gen z potrebuju na ucast tiktok techno a ashnikko a hentoho pajaca co sa zasekol v covid streamoch.

  • Kat
    15. 7. 2025, 16:38

    Nádherný ročník, rozloženie areálu super, najkrajší koncert Fontaines D.C. jednoznačne - naopak sklamali Ashnikko a Marc Rebillet. Trošku veru chýbali pohodovské noviny a brožúrky - ktoré nám nikto nedal pri vstupe :( Ale chápem, že je to viac a viac ťahané do appky... Len na festivale chcem telefón skôr odložiť. A ešte by som si dala čapované nealko (mali iba plechovku), nie len radlera (ale našla som ho aspoň v skle v zóne zlatého bažanta) + prosím viac košov a vratných miest - v noci boli všade pri vracaní brutálne rady... Ale to sú maličkosti, inak všetko super, areál veľmi pekný aj množstvo záchodov super, aj miesta na oddych, aj vizuálne paráda. Tešíme sa na 30!

    • Captain_Obvious
      15. 7. 2025, 17:57

      @Kat ja prave naopak, cim viac kosov tym viac bordelu okolo nich lebo ludia to tam daju aj ked sú plne a nestihaju sa vyberat, takze radsej pridat viac seperatorkych stanic kde si ludia odpad sami odnesu, lebo na zem to nehodia ale do plneho kosa ona

Webparty — Prihlásiť sa

Zabudnuté heslo

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

alebo

Nemáte účet?

Registrovať sa

Pripojte sa do komunity Webparty, zaregistrujte sa

Prihlásiť sa cez Facebook Prihlásiť sa cez Google Prihlásiť sa cez Twitter Registrovať sa emailom

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

Už máte účet?

Prihlásiť sa