Letisko Trenčín 11 — 13 júl 2024

Prihláste sa alebo registrujte do Webparty a zdieľajte svoje názory a zážitky s ostatnými.

  • tomik
    15. 4. 2020, 19:02

    ktore velke julove festivaly uz boli zrusene? okrem Roskilde kde Danska vlada oficialne zakazala festivaly.. je celkom vtipne ze daleko vacsie festivaly v epicentrach nakazy ako Spanielsko a Taliansko ktore maju rovnaky termin ako Pohoda maju viac optimizmu ako slovensko s 800 nakazenymi:D

    • boomer
      15. 4. 2020, 19:15

      @tomik tak ved si sprav festivalove leto podla seba. Kup listok a nezabudni dat potom vediet ako to dopadlo.

    • tomik
      15. 4. 2020, 19:40

      @boomer isto napisem neviem si predstavit leto bez festivalu, dufam ze aspon grape bude aj ked mi tohtorocny lineup moc nesadol... urcite pozriem aj nejake zahranicne chorvatsko cierna hora ja som optimista... len som napisal ze je mi to vtipne ze napr mad cool festival stale vyckava.. isto by sa agunture lahsie oznamovalo zrusenie keby bolo toho poruseneho viac no tak ale niekto asi zacat musel :D

    • emo
      15. 4. 2020, 19:41

      @tomik ale ne. ved Slovensko je najoptimistickejsie. my mame uz 150 vyliecenych. ne ze by som sa netesil ale boli 3 vylieceni a zrazu 150. my sme krajina neobmedzenych moznosti. faktom je ze sme v top 3 krajin co si najlepsie poradili s covid. tak mozno aj kvoli tomu optimizmu su tam kde su. zrusenie Pohody za mna logickym a nutnym vyustenim situacie.

    • gress
      15. 4. 2020, 21:41

      @tomik už aj Nemecko zakázalo všetky veľké akcie do konca augusta, nechce sa mi veriť, že v Taliansku a Španielsku to bude inak

    • sheeva
      15. 4. 2020, 22:03

      @tomik Belgie - zrušeno vše do konce srpna, Francie - zrušeno vše zatím tuším do poloviny července.

    • emo
      16. 4. 2020, 07:57

      samotný koncert ci festival je potencionalne vysoko nakazlive prostredie, snad netreba vysvetlovat :D staci spomenut na rotavirus neviem uz ktory rocnik

  • emo
    15. 4. 2020, 10:34

    ... ked tak na to pozeram dozrieva vo mne rozhodnutie ze po dlhej dobe si dam tento rok od letiska pauzu...

  • dukon
    15. 4. 2020, 10:13

    a misto Thoma by mohli jet turne Radiohead a dat i Trencin, krasne zakonceni pribehu...

  • Peter_BB
    15. 4. 2020, 09:23

    Miso (si) to skvele vysvetlil na _FMku tym "je to aj o zavazkoch". Tiez ako zvazovali (ne)moznost presunu na september. Radost pocuvat tie slova o empatickych odpovediach agentov atd., ale najma to "stale sme optimisti - po situaciach, ako tato, nastava explozia umenia". Kto citate teraz (9:22-25) a nemate zapnute _FMko tak si urcite zapnite, lebo idu byt oznamene dalsie mena Pohody 2021!

    • boomer
      15. 4. 2020, 09:36

      @Peter_BB toto presne, toto vysielanie mi celkom dvihlo naladu aj ked to mal byt cierny den. je super pocut ze kapely takto ochotne prebookovali na buduci rok (obzvlast tieto) a dufam ze ich bude casom este viac, vratane americanov, stormzyho a thoma :)
      za seba dakujem velmi za radost pri tohtorocnych ohlasovackach, za tento pristup v takychto casoch a idem zistovat kedy najskor budem vediet kupit listok.

    • taus
      15. 4. 2020, 09:42

      přesně !
      nejdříve jsem se fakt musela držet, aby mi slza neukápla, ale teď když Míša poslouchám, postupně se stále více usmívám a těším se.
      Mišo, díky :)

    • Peter_BB
      15. 4. 2020, 09:46

      @boomer @ taus :)) Opravujem sa - zapnime si _FMko buduci pondelok, (az) vtedy prve "dalsie nove meno" :)

  • ShapeIess
    15. 4. 2020, 09:22

    Takže aj oznamovačka prvých umelcov na 2021? Môže byť :)

  • taus
    15. 4. 2020, 09:18

    bolí to, bolí slyšet to tak naplno a oficiálně :(

    • haluzman
      15. 4. 2020, 09:22

      @taus a pritom je to len medialna hysteria. na chripku alebo malariu zomrie rocne nasobne viac ludi. ale to evidentne nikoho nezaujima.

    • haluzman
      15. 4. 2020, 09:23

      @taus nehovoriac o prasacej chripke, na ktoru v sezone 2009/2010 zomrelo viac ako 500 000 ludi. len na slovensku to bolo minimalne 57 ludi. nikde sa nic netestovalo, nikde sa nic nezatvaralo. hmm. teraz ideme zlikvidovat komplet ekonomiku, bez akejkolvek logickej priciny

    • ShapeIess
      15. 4. 2020, 10:11

      @haluzman Lenže prasacia chrípka mala odhadovanú smrtnosť iba 0.02%. Covid-19 ju má, pokiaľ nie je zdravotníctvo v danej krajine prvotriedne, mnohonásobne vyššiu.

      Pre porovnanie: v USA na prasaciu chrípku od apríla 2009 do apríla 2010 zomrelo asi 12 500 ľudí. Teraz ich prakticky za mesiac zomrelo už skoro 20 000, čo zďaleka nie je konečné číslo.

    • Peter_BB
      15. 4. 2020, 11:32

      @ShapeIess plus je coraz zjavnejsie, ze m.i. Cina klamala a aj nadalej klame, a to aj smerom k WHO (link dole). A proste plati to "we just dont know", a stracame doveru v schopnost institucii riesit situaciu. A obzvlast preto plati ten tzv. princip preventivnej opatrnosti. Miso to dnes aj skvele vysvetlil, a najma aj dal priklad toho, ako vieme aj v takejto situacii zostat aj nadalej optimistami, len v inej vizii buducnosti :))

      https://www.express.co.uk/news/world/1266530/china-latest-news-coronavirus-lie-wuhan-lockdown-lifted-covid-19-death-toll-latest

    • haluzman
      15. 4. 2020, 13:49

      @ShapeIess nemas pravdu. podla odhadov bolo mrtvych cca 500 000 vid tu https://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_pandemic to ze "oficialne" oznamili len 18 000 to bolo preto, lebo sa nic netestovalo. nikde. takze sa vobec nevedelo, kto je chory a kto na co zomrel. tych 12 000 v amerike si vynasob krat 10 a budes mat realne cislo

    • haluzman
      15. 4. 2020, 13:52

      @ShapeIess a v amerike zomrie kazdy jeden rok minimalne 20 000 na chripku. napriklad v sezone 2013/2014 to bolo viac ako 56 000. ale to evidentne nikoho nezaujima.

  • haluzman
    14. 4. 2020, 22:05

    takze uz zajtra rano sa oficialne dozvieme o zruseni festivalu

  • Peter_BB
    13. 4. 2020, 10:49

    Ak ste nezachytili info/clanok o opatreniach v CR (radsej asi "no comment") ... Teprve zbytek si rozdělí celá nezávislá scéna. Ovšem s podmínkou, že dotyční divadelníci, tanečníci, hudebníci, výtvarníci a v neposlední řadě malí nakladatelé (velcí byli ze hry vyřazeni a případná pomoc se má „koordinovat na vládní úrovni“) dostali v posledních třech letech od ministerstva nějaký grant. Pokud o něj ani nežádali – a že takových je -, mají smůlu. ... Peníze nemíří na podporu těch, kteří je teď nejvíc potřebují, ale těch, které ministerstvo, respektive členové jeho grantových komisí nejlíp znají.
    https://www.respekt.cz/komentare/miliarda-pro-kulturu

    • haluzman
      13. 4. 2020, 15:21

      @Peter_BB iba blazon si mohol mysliet ze to bude inak. uplne rovnako, ak nie horsie to dopadne unas. na mieste poskodenych by som za to zaloval stat.

    • Peter_BB
      13. 4. 2020, 15:50

      @haluzman zrejme primarne preto, aby to u nas v SR nedopadlo rovnako alebo este horsie ako v CR, napisal m.i. aj Miso ten prispevok "Nenechajme ich padnúť ". Ale kym "nadej zije", tak chcem skor verit, resp. si udrziavat v mysli tu "zijucu nadej". A sucasne skusit si zistit, cim by som pripadne ja vedel najlepsie prispiet presne k tomu, aby nebolo potrebna zalovat stat. Aj preto, nech sa co najviac kapacit relevantnych sudcov vyuzije na zaloby tykajuce sa trestnej cinnosti predoslej "garnitury".

    • emo
      13. 4. 2020, 21:21

      ahahahaaa... toto je vtipné, ti co su teraz skutocne na dne, boli na dne vzdy, nikdy ich stat nepodporoval a podporovali ich iba ludia, ktorí ich podporuju nadalej, ked nejaku cast toho o com sa bavime stat podporoval tak svojou politikou 2%... zial nejedna aktivita priznala otvorene, že drvivá väčšina podpory od ľudí je z 2% daní, čiže ľudia nedávali prakticky skoro nič :D . ta podpora co bola individuálna bez 2% ta ostala tiež tak a vždy to tak bude, najnudznejším dávajú v drvivej väčšine tí čo sami žijú z ruky do ust, tak to tu je posledných 30 rokov aj teraz aj to tak bude nadalej... nikto nikomu nebrani adoptovat si svojho bezdomovca, svojho choreho ktorému jeho potreby pre jeho liecbu poistenie nepokryva, dieta z chudobnej rodiny, svojho umelca... celá sranda je v tom že v živote som nikoho kto maka a dava kus seba nudznym nepocul nadavat na stat, EU, brusel a neviem koho ze to ma riesit za nas

    • Peter_BB
      13. 4. 2020, 21:40

      @emo "najnudznejším dávajú v drvivej väčšine tí čo sami žijú z ruky do ust, tak to tu je posledných 30 rokov" - a nie nahodou aspon poslednych 30 storoci? :) Ale toto chcem - nejde verim o nadavanie na EU a stat, ale prave naopak o akysi zaujem a bud spoluucast, alebo kontrolu. Sme obcania a danovnici, a politici su nami plateni de facto nasi zamestnanci. Je verim trapne aj na nich nadavat, ale rovnako aj sa o nich vobec nezaujimat. Obzvlast mi to prislo fajn zo strany Misa preto, ze ide o novu ministerku kultury, snad este mimo "chobotnice klientelistickych struktur". Underground bol, je aj bude undregrpundom, ale tu sme na party ucastnikov najvacsieho SK festu pre 20.000 ludi :)

    • emo
      13. 4. 2020, 22:25

      @Peter_BB ja neviem, ja tymto veciam vobec nerozumiem, pride mi clovek ze je platitel dani tak sa z neho iba smejem, to co s tym ma? jasne ze nic, najviac sa rozkrikuje nejaký mladý zasran alebo priamo zametnanec statu :D ze plati dane, no jo mal si zadara jaslicky, skolku, skolu, strednu, vysku, bral si detske pridavky, potom si bol rok nezamestnany a potom 2 roky co ja viem v anglicku a teraz tu napr plati uz nedaj boze rok dane :D ale ked mu spocitas co dostal a co za ten svoj produktivny zivot da vzdy bude v pluse pre seba a potom zacne este brat dochodok, a jasne uz len vyjde z domu a chodnik po ktorom ide ten je asi odkial, + ako decko mal dopravu zdarma teraz este aj vlaky zdarma tak mimochodom ti co som tu o nich minule pisal nie ze su prepusteni, ale dostavaju 1/2 platu, len tak za nic, sedia doma a chodia im prachy :D toto nie je vtipne?, to ja mozem tak isto povedat ze ja im to platim lebo ja makam kym oni sedia doma :D sis maria to su ale nezmysly, tak ti osvetlovaci ci zvukari ci koho akoze teraz treba podporovat tak ti v drvivej vacsine neplatia ziadne dane, ved máme teraz 60% nakladov + odpocitatelne polozky atd, sro ckari co mna v kuse navadzaju aby som bol sro ti ani plne odvody neplatia :D mejake smiesne supy, vsak to je na smiech toto, jo tak platime dph to je pravda... toto su fakt debaty mimo mna, vsak kludne nech teraz sa zvysia co ja viem pausalne pridavky na deti :D ... a jasne ze teraz zrazu na EU nikto nenadava, jaj docvaklo im :D ale to je docasne este sa nadavat bude... aby som troska uviedol do reality, je teraz prachov, kopec prachov, uz schvalenych dotacie, vladne programy a nikto ich nevie vycerpat, teraz zneuzivaju koronu ze nemozu nastupit :D a prislo im to velmi vhod, nie su ludia, to je pravda, nema to kto urobit, stat neobmedzil a dovolil robit a firmy to nechcu... tak sa to nevycerpe a presunu to na kriticky stav, co by som ja okamzite urobil... a hej dal by som to tym umelcom, kazdy kto sa prihlasi ze je umelec bude teraz dostavat co ja viem 800, makat nikto nechce tak ideme rozdavat

    • emo
      13. 4. 2020, 22:51

      @emo no jo ale tento kruh nie je az tak vtipny co som pouzil: teda ja som statny zamestnanec, stat ma plati, JA platim dane, takze de facto politici su MOJI zamestnanci :DDD ... ale ten kruh ze ja som umelec a teraz chcem podporu statu, ten mi pride daleko vtipnejsi :DDDDD

    • Peter_BB
      14. 4. 2020, 00:04

      @emo OFF TOPIC skor tipujem, ze ak by si si namiesto napisania 20+ riadkoveho textu este raz precital ten Misov text (v Novinkach aktualne 6ty), a ten clanok v Respekte cely, a prekecol to s niekym vzdelanym vo verejnej sprave, vedel by si realne urobit nieco zmysluplne hoc len smerom k tym Tvojim kamosom ci znamym kto nadavaju na stat. Ale neviem to posudit, kedze v mojom okoli na stat nikto nenadava :)

    • emo
      14. 4. 2020, 06:27

      @Peter_BB ahoj. myslim ze nema zmysel tato debata. mozno v BB nikto na srat nenadava. ja tam nezijem ;) bavime sa ci ziadas v tejto situacii stat o podporu ci si sa rozhodol stat ktory to nema lahke podporovat ty. kazdy si vie spocitat kolko stoji dnes sukromna skolka skola + vsetko co dostavas. aj ked na par veci zabudnes lahko si spocitas ze ako bezny clovek vzdy v sume viac dostanes ako das. teraz sam pisem ze stat ich nenechal padnut to konkretne zazemie kultury co som skor pisal ze ich prepustili a nemaju nic. nie je to pravda. bol som zavedeny tak to davam na pravu mieru. dostavaju 50% platu a sedia doma a vobec nic netvoria. ale aj naklady im klesli a nikto im nebeani robit hned zajtra ich prijmeme ked sa im robit chce. pisem ze "stat" musi zasnut ked niekomu dovolil pracovat a dava svoje dotacie a programy a my ich nechceme. jedni placu ze robit nemozu a druhych vyzyvame nech robia a oni nerobia. kto chce toho podporuje. myslim ze ani jeden clovek aj ked si toto precita ked predtym nepodporoval tych co sami prezit nevedia teraz to robit nezacne. tych vyziev neviem kolko je. viem ze cast samotnych umelcov sa voci nim striktne vymedzila. ja som si "adoptoval" svojich umelcov. pisem nizsie. cize som ich nenechal padnut. ale urobil som si aj ine podpory. keby tu o to bol zaujem mozme kludne vyzvy umelcov tu zverejnovat. vidime ze zaujem tu nie je. kto chce najde si a podpori konkretne vyzvy. ktore su velmi ferove. kazdemu za seba odporucam pri podpore konkretneho umelca ktoreho si vybral vzdat sa zlavy ktoru teraz umelec ponuka alebo dat tringelt.

    • Peter_BB
      14. 4. 2020, 09:09

      @emo OFF TOPIC debata na tuto temu by mi davala zmysel, ale len pri capovanom :) idealne v nejakom mensom hud. klube :) Co uz, musime to zatial nejako vydrzat pri "papucovej kulture" :(

    • emo
      14. 4. 2020, 12:06

      @Peter_BB ja myslim ze to je ok. klobuk dole pred tym co bol pred matovicom. pelegrini ci ako sa vola. aj pred matovicom. ja makam. nemam cas. ale otvorene. bol som zamestnanec. kazdy kto si to skusil vie ze pokial nejdes do velkych kseftov co je zas brutal risk na 90% mam ako zamestnanec viac penazi a viac casu. v hudbe a umeni ani nehovorim. bezny umelec nedokaze z umenia prezit. vraj najlepsou koncertnou kapelou je Para niekde niekto pisal. lasky pokial viem robi sofera a matus architektoval a teraz musi primatorovat ak sa nemylim ;) ked umelec nevyzije z umenia tak nech mi niekto tvrdi ze nejaky osvetlovac z toho zije. v nasich kluboch to robia chalani na podporu sceny. svetla zvuk atd. aspon chalani dostanu napit najest. co v nemenovanom top akoze alternativnom klube samotna kapela dostane 1 napoj na clena a dost :( ako ides odohrat koncert nic nedostanes a este mi rob trzbu :))) ale ved kludne nech "stat" podporuje ludi v ich hlavnej obzive co ja za seba odmietam. nie nech inym nedavaju. no ale ze doteraz si makal zadara ani len posraty klub ti nedal viac ako jedno pivo a teraz uz nemozes tak ti za to zaplatime :))) to mi pride fakt uletena logika. a umelci si volali zadara ludi nech pridu na koncert nech aspon nie je trapas. a sam prevadzkovatel klubu obvolava ludi dojdite na koncert zadara bo trapas ze na svetovy format tu nikoho nebudem mat. fakt uz trochu reality

    • emo
      14. 4. 2020, 12:15

      dalej teda keby ze som zamestnanec mam teda aspon nejakych 1000 e na ucte co zas zivnostnik nema. este aj polovicu platu dostanem za nic nerobenie... tak som si pozrel teda tych umelcov. hned by som za zapojil do ich online produktov. nechcel by som ani 20% zlavu a bol by som vdacny ze mi dabaju svoje know how. hodina inak vychadza vzdy cez 100 e co som videl. tak takemu umelcovi staci urobit denne jedneho 2 hodinoveho klienta. 10 dni v mesiaci. ked teraz sa akoze "nemoze" venovat svojmu umeniu. problem je podla mna v tom ze kazdy nanho zas serie aspon ja teda vobec netusim kolko ludi sa umelcom napr na online kurzy teraz prihlasuju napr

    • Peter_BB
      14. 4. 2020, 13:09

      @emo mozno je tema komplexnejsia aj o ten rozmer, ze v KE akoby ludia boli "presyteni" aj vdaka kulturnym podujatiam kt. boli dotovane z ver. zdrojov (napr. v ramci EHMK) ci kadejakych korporatnych zdrojov (co som zachytil na plagatoch, ale nepamatam si).

    • emo
      15. 4. 2020, 00:05

      @Peter_BB to urcite nie, vzdy to tu tak bolo, ehmk s tym nic nema... ale ked sme pri tom tak tu akoze bola kultura podporovana, tak teraz je to dobre alebo zle, ma byt ci nema byt podporovana?? mne je to fuk, ja na to nemam ziaden nazor, vyrabat kulturnych ludi je divne, ja myslim ze vsetko uz povedali nase stare mamy: osla mozes priniest do pariza, ale kon z neho nebude... kona mozes priniest k vode ale pit ho nedonutis ked sam nechce... a preco by vlastne malo byt potrebne alebo vhodne aby ludia menili napr hudobny vkus a pocuvali taku alebo onaku hudbu? prečo by sa viac ludom mali pacit napr warpaint alebo jennylee... paci sa to tolkym ludom kolkym sa to paci a preco by sme to mali niekomu pchat, a ked sa to skoro nikomu nepaci preco vlastne by to mal podporovat "stat" ked si to nechcu podporovat ani len ti ludia ktorým sa to páči... ja tomu fakt nerozumiem :D vsak to nie je potrebne vyrabat nejake povinne citanie, a keby aj ano tak urcite nie z tejto našej /objektívne/ pakultury

    • Peter_BB
      15. 4. 2020, 09:30

      @emo zrejme som v KE zazil "zlatu eru", ked sa koncerty robili vo velkych salach daleko od centra (Janosik Opatske, DK v Barci) ""len"" preto, ze v centre nebol ziaden taky velky klub, kde by sme sa vsetci zmestili. A to nielen na BLAS :) v Barci, ale napr. aj na Pehe bola taka "narva", ze by to zaplnilo aj velku salu v Tabacke. Cize to Tvoje "vzdy to tu tak bolo" vnimam skor tak, ze si nezazil eru ked to v KE bolo skvele.

    • Peter_BB
      15. 4. 2020, 09:30

      @emo zrejme som v KE zazil "zlatu eru", ked sa koncerty robili vo velkych salach daleko od centra (Janosik Opatske, DK v Barci) ""len"" preto, ze v centre nebol ziaden taky velky klub, kde by sme sa vsetci zmestili. A to nielen na BLAS :) v Barci, ale napr. aj na Pehe bola taka "narva", ze by to zaplnilo aj velku salu v Tabacke. Cize to Tvoje "vzdy to tu tak bolo" vnimam skor tak, ze si nezazil eru ked to v KE bolo skvele.

    • emo
      15. 4. 2020, 10:58

      @Peter_BB BLAS v barci sme organizovali my, prvý koncert pary v janosikovi sme robili my, este ako v KE uplne neznamej skupine, to co pises s tym nic nema, to sa predsa udeje aj dnes ze na Paru bolo Kolo narvane a na BLAS+Chiki bolo vela, bavime sa o tom ze na Dunaj sme vtedy prisli 2 dvaja platiaci a na Ills nedavny koncert zdarma 5 piati neplatiaci... te ze vtedy aj dnes na BLAS pride cca ten isty pocet ludi ako vtedy tak dnes, to skutocne nevypoveda ze vtedy boli zlate casy a teraz je to ine, je to stabilne 30 rokov jedno a to iste

    • Peter_BB
      15. 4. 2020, 12:24

      @emo OK, kazdopadne pre mna subjektivne to boli "zlate casy", najma cela era Excenteru :) kde boli plne koncerty aj kadejakych ukrajincov (ten otvaraci) ci "uspavacov hadov" :) ako napr. Shellwoy (paedon ak zly spelling). Az potom Highroadom mi zacali "prve obavy" :) Kazdopadne vdaka za Barcu aj Opatske, lebo podla mna nebolo samozrejme, ze sa v tej ere ked neboli este mobily a net podarilo taketo akcie zorganizovat. A ano, co boli vtedy BLAS su teraz mozno napr. Horkyze slyze. Kazdopadne mam z letnych ciest do KE dojem, ze plagatov na rozne koncerty aj festy bez vlezneho je vela, a dotuje ti kadekto (co ja viem pred par rokmi napr. Becher tu snuru koncertov Pudingacov kde bol nielen vlez bezplatny, ale aj Becherovka) - taketo nieco som v "zlatej ere" :) neregistroval. Plus ma naladlo, ze Saris v Excentri stal viac ako vsade inde, a napriek tomu sme na pivo chodili tam, aj ked program boli iba hranie Clovece nezlob sa:)

  • cookie
    12. 4. 2020, 04:35

Webparty — Prihlásiť sa

Zabudnuté heslo

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

alebo

Nemáte účet?

Registrovať sa

Pripojte sa do komunity Webparty, zaregistrujte sa

Prihlásiť sa cez Facebook Prihlásiť sa cez Google Prihlásiť sa cez Twitter Registrovať sa emailom

Registrovaním ako aj prihlásením vyjadrujete súhlas s Podmienkami používania.

Už máte účet?

Prihlásiť sa